• Ingrid1989

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Ok....ska ta ett digitalt äl test om några timmar också... Knepigt ändå för förra månaden fick jag aldrig teststrecket lika starkt som kontrollstrecket trots pos på digitala... Nu fick jag superstarkt å förra månaden var jag ändå överstimulerad..

• Ingrid1989
    CupcakeDream skrev 2012-09-15 10:01:43 följande:
    Har fått ont i mina bröst ca 3-4 dagar efter äl och värk i äggstockarna typ. Kan det bli så Av pergon?

pergo kan ge alla effekter som man får då man är gravid... aå jo man blir blålurad vissa månader...förra månaden va mina bröst gigantiskt å molvärken hade ingen botten. mådde precis som då sonen låg där inne..

denna månaden har jag ätit min sista kur pergo innan ivf. känns toppen att jag slipper äta i tre månader till. kan det bli tredje gången gillt??
  • Ingrid1989
    CupcakeDream skrev 2012-09-15 15:47:02 följande:
    Tack för era svar!:) ska inte hoppas för mycket då. Det är nog bara biverkningar av pergon.

Fridaf: det tror jag! Nu har du laddat rejält!

hoppas det
  • Ingrid1989

avslutat min sista pergokur och haft äl..nu är det bara den eviga väntan kvar....
    händer inget nu är det snart ivf-start.
    nervös och kluven...
    håll en tumme för oss 

• Ingrid1989

Tack hörni! Det är min 3e kur. tog min första i maj men fick ingen ÄL, knepigt då jag alltid haft regelbunden äl annars men nått blev fel och fick ingen...efter en provera kur fick jag därmed dubbel kur. men blev då överstimulerad och släppte 4 ägg varav 3 perfekta i mognad... snacka om besvikelse då inget tar sig!!
    Denna månad blev det därmed en enkel kur igen och fick superstarkt utslag på äl testet och glad gubbe på det digitala så hoppas det verkligen var äl på denna enkelkur då.
    Ja, jag är livrädd att det inte tar sig.. man har ju tyvärr skyhöga förhoppningar. vart går du aj88? 

• Ingrid1989
    CupcakeDream skrev 2012-09-16 23:37:57 följande:
    Hej alla! Hur har ni erfarna pergotroll mått mellan äl och bim? Haft annorlunda symtom?:)
    jag mådde illa innan bim förra månaden.. i efterhand fattar jag att det var nog galet mkt gulkroppshormon min kropp tog tillbaka efter mina fyra ägg så kan ju ha vart det. hade även ömma bröst några dagar...men somsagt.. inte gravid
  • Ingrid1989

Jag har mått exakt lika då jag ätit pergotimw som då sonwn låg i magen... ömma bröst, illamåeende, kissat mkt osv...fick höra att dwt är vanligt. allt.försvann i samband m mensen

• Ingrid1989

Ja finns tyvärr inte mkt att göra, mått apa till å från i flera månader nu så skönt det va sista kuren denna månad

• Ingrid1989
    elith skrev 2012-09-18 19:57:05 följande:
    Är det många här i inne som fått ägglossning nästan varje gång med pergo, men inget plus istället?

fick inte äl första gången men de andra. en gång släppte jag fyra ägg, fick dock inget plus för det...pergo är ju inte direkt en garanti

för att bli gravid:-\
  • Ingrid1989

Tre.. Fick sex utskrivna, hade hunnit ätit fyra om inte första månaden hade blivit tok, fick ingen äl å ingen mens så på dag 70 fick jag provera å därefter dubbel kur. fick då fyra ägg å blev därmed sänkt till enkel kur igen. nu är eet snart dags för ivf och därmed bör jag inte äta mer...har ett normalt försök innan ivf.

• Ingrid1989
    Gelicapelica skrev 2012-09-21 10:22:28 följande:
    Svullna bröst, ömma bröstvårtor, svullen mage och "mensvärk".... pergo-biverkningar??cd 21 nu..

ja somsagt du kan må precis hur knepigt som helst av pergo. Finns mängder av biverkningar och ja har mått som gravid hela sommaren. Tyvärr kan alltså det mesta skyllas på pergo vilket medför att så många tror dom är gravida då dom inte är det... bara till å vänta å se tjejen:-\
  • Ingrid1989

Har också bim tors-lördag... Inte ens sugen på att testa trots alla vanliga luriga symptom, antar jag blivit besviken tillräckligt...
    Känns som att jag mest vill lägga mig och dö, inatt drömde jag att jag var på äp. Förra veckan drömde jag att jag fick tvillingar och just innan jag blev väckt hade min son förvandlats till en griskulting jag jagade. Känns som att jag blir tokig snart

• Ingrid1989

Ja denna månad är det sambon som hoppas å puchar! jag ylar över ömma bröst å han hejjar. Tur NÅN är positiv.. bestämt mig för när (räknar m mens) den kommer ska jag ringa kliniken å tjata om tid..känns som att nada händer nu...

• Ingrid1989

Gjorde ett test idag.... Äl+13
    Negativt såklart. Varför gör det så jävulskt ont??? Visst så länge ingen mens finns finns hopp.men mitt är vääääldigt litet nu

• Ingrid1989
    choklaa skrev 2012-09-26 12:49:49 följande:
    Kom igen tjejer :) jag följer er trots att vi fick se vårt plus för månader sedan. Vill se er alla positiva för negativitet kommer man inte långt med. Ni ska se att ALLA ni kommer få ett plus. Ge ej upp och viktigaste av allt även de som är de svåraste försök att inte tänka så mycket. Försök få in när ni har ägglossning och mys som ni annars gör sen släpp tankarna om kommer de ta sig eller inte. Är detta ett grav symtom eller inte för sådant kan ställa till de. Försök slappna av en månad och så ska ni se att ni alla får fina plus.

Jag kommer vara kvar tills jag ser att ni alla plussat :) så dont give upp tjejer.

Förresten tror jag har några test över vill någon ha dom?
    klart du har rätt men du vet hur jobbigt å jävligt det är ibland...

tack för fina ord iaf 
  • Ingrid1989

pergotime brukar förlänge cykeln lite, man får äl på dag 5-7 efter avslutad kur. MEN allt är ju relativt och skiljer från person till person så att fråga NÄR äl sker går ju liksom inte. Man får testa å testa med äl stickor för att se och inte missa stegring. 
    tex jag:
    1a kuren: ingen äl alls!
    2a kuren: äl dag 16-17
    3e kuren: äl dag 13

vanligast är även att man äter dag 5-9 men vissa skall äta 3-7 istället 

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)