Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Jag drömmer om tre, fyra barn men känner nu att det blir alldeles bra om jag bara får ett barn och gärna ett syskon. Vi börjar med ett. Är vägen dit alltför lång och svår kanske jag nöjer mig med ett. Men jag är rädd för att bli bitter... Jag känner redan nu att jag inte får det liv jag längtat efter med en stor barnaskara. Jag kanske inte ens får ett....

• LängtansBlåaBlomma

Här kör jag mitt tredje försök med Pergotime, men har redan blivit remitterad vidare till en riktig fertilitetsmottagning som kan mer än min "vanliga" gyn.

• LängtansBlåaBlomma

En vecka kvar till BIM. Ingenting känns i kroppen. Förmodligen blev det ingen ÄL ens...
    Äter ju Pergotime som "vanliga" gyn skrev ut, men det funkar inte.
    Tur att man ska till fertilitetsmottagningen om några veckor, för utredning.

• LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-03-28 20:15:51 följande:
    Möjligen jag, men tror inte att jag hade någon ägglossning denna gång. Men är med all säkerhet inte gravid denna gång ändå, då det har bestämts att jag ska spola äggledarna på onsdag
    Hade ni samlag kring ägglossning?
  • LängtansBlåaBlomma
    elyse skrev 2013-03-27 19:54:41 följande:
    En spolning, kan man få det hos sin vanliga gynekolog? Det har inte varit på tal alls och min man inte har inte fått lämna något spermaprov heller. 
    elyse skrev 2013-03-27 19:54:41 följande:
    En spolning, kan man få det hos sin vanliga gynekolog? Det har inte varit på tal alls och min man inte har inte fått lämna något spermaprov heller. 

Min man testades inte heller när jag fick Pergotime. Nu ska vi vidare från vanlig gyn (som ändå sägs bra på det här med fertilitet) till fertilitetsmottagning här i stan. Då tror jag bägge blir utredda för de bad om hans personnummer.
  • LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-03-29 08:30:25 följande:
    Nej, vi tänkte vänta tills jag fick utslag på stickan, men det kom inte riktigt. Sen så blev det bestämt  att jag skulle spola äggledarna så då var vi tvungna och skippa sex:et.  Men nu har jag ont i brösten, så som jag brukar ha efter ägglossning så jag vet inte om jag haft det...eller om det är något annat som spökar.

Okej. Vi hade sex ungefär då en eventuell ägglossning kan ha varit, men tror som sagt inte att det blev nåt. Känns ingenting i kroppen alls av Pergotime, noll biverkningar och symtom.
  • LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-03-29 09:02:20 följande:
    Det är drygt med det här...Tänk om vi slapp pergotime... Stressen att man "ska" känna eller "ha" en massa symptom skulle nog lätt försvinna då!

Jag håller tummarna för er! 
    Ja. Tänk om jag var som många andra, då hade jag varit i sjunde månaden nu, om det skulle gått på första försöket.
    Fatta hur lyxigt att kunna bli gravid på första eller andra försöket! Nästan som att trycka på knapp och vips kommer barnet. Betyder det att vi kommer värdesätta graviditeten mycket mer än dem som inte behövt anstränga sig?
    Men visst, jag har det väl lätt i livet på andra håll. Har t.ex. ganska tur med jobb. Och bor bra med med sambon. Har en fin familj som lever och mår bra. Kanske inte är mer än rätt att få lite motgångar då? Synd bara att det handlar om det jag ÖNSKAR MEST I HELA VÄRLDEN!

Äsch... Nu får jag skärpa till mig lite och gå och dammsuga! :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)