• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2012-12-02 09:51:18 följande:
    Pepsi: se till och mys nu :)
    Vi ska göra vårt bästa ;) haha
    CupcakeDream skrev 2012-12-02 11:10:53 följande:
    Fan va roligt pepsi!!! Jippi. Har du haft äl på länge? Kramar i massor
    Har ätit 4 kurer var av en som jag inte fick ägglossning på, och trodde verkligen inte att det skulle hända denna gång heller :) Men det måste varit Choklaas lilla hälsning när hon skicka när hon skickade ägglossningstesterna :)

• Pepsi
    snosan skrev 2012-12-02 20:58:18 följande:
    Men grattis!!! vilken cd är du på??
    Tack! Känns som om jag plussat  :P
    Närå, men trodde inte att det skulle bli någon ägglossning. Igår var jag på dag 23.
    Helt sjukt. :)
    choklaa skrev 2012-12-03 05:38:12 följande:
    Kom igen tjejer nu vill jag se massor av plus och ännu mer plus denna månaden. Så innan vår bebis kommer att den här tråden blir stängd och övergår till alla vi som blivit gravida av pergotime eller något i den stilen hihi... Jag vet att det går att bli gravid av person jag vet att det fungerar suveränt och jag vet att ni alla kommer att lyckas. Så se till att mysa där hemma och även när ni inte tror ni haft ägglossning eller när set visar noll mys. Försök få till det var annan dag så ska ni se det går.
    Håller tummarna och nu ska jag inte tjata mer :)

Cupecakedream: undrar du något om graviditeten eller så hör bara av dig. Så ska jag försöka hjälpa dig så gott de går.

Pepsi: hoppas hoppas nu, jag brukar ha rätt när set gäller saker och ting så jag hoppas min önskan till dig går i uppfyllelse :)
    Jag hoppas verkligen att du har rätt! Skulle va den finaste julklapp jag kunde få :)
    Men vi gör vårt bästa genomförkylda och dana, skit sexigt...men vi får till det ändå =)

• Pepsi
    snosan skrev 2012-12-03 11:40:47 följande:
    Förstår verkligen hur du känner :D Jag var helt lyrisk då gubben log mot mig :)
    Jag fick ju på cd 22, så jag hoppas vi får fina +  på våran bim! :)min är den 13e dec :)
    När är din? 
    Ja, och jag hade ens förväntat mig en glad gubbe! Hade ju lite små ont i magen sådär som man kan få när man har ägglossning, men trodde faktiskt att det var magsjuka på g, hade ju ändå tagit hand om en tant på jobbet som kräkts. Men det var ägglossningen! :)

Min borde va om ca 2 veckor, men jag har sagt till mig själv att inte testa allt för tidigt. Och skulle jag få ett plus kommer jag nog inte riktigt tro på det förens jag ser tecken på att jag är gravid. Så det inte blir som i somras :(
  • Pepsi
    skogstjejen19 skrev 2012-12-03 13:00:50 följande:
    Får man hoppa in hos er??
    Jag börjar med pergo idag, jag har tagit dom en gång innan men det är 7-8 år sedan.
    Jag har PCOs och har nästan aldrig mens av mig själv, jag har senaste 4 månaderna ätit provera för att ha en regelbunden blödning, dom två första månaderna med provera tog det 4-6 dagar innan mensen kom, men nu dom två sista har mensen kommit på samma dag som sista tabletten tagits, får för mig att det är bra, fast jag har ingen aning om varför jag tror det  

Har ni några tips på om man kan höja chanserna lite???

och fungerar det med ÄLtester när man har PCOs ?

Välkommen! :)
    Vad spännande!
    Det enda som jag har hört om ägglossningstester och PCOS är att de kan visa ägglossning fast det inte är det.
    Men det har inte jag varit med om och jag har PCO. När jag inte haft någon ägglossning då har det minsann bara varit ett streck :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-12-03 23:00:25 följande:
    Pepsi: om jag inte mins helt fel så blev det ägglossning för oss också på dag 23 :)
    Maken var febrig och jag vrål förkyld. Hehe vilket sammanträffande.

Cupcakedream: peppar peppar, men jag mådde aldrig illa. Kräktes inte en enda gång. Dock fick jag kväljningar vid totalt 5 gånger under graviditeten. Den dagen jag förstod att jag måste vara gravid eller så är jag sken gravid igen så gick jag till soprummet och börja hulka av doften. Så då var de bara att gå ut. Senaste gången jag hulka var i helgen pga doften av ett par illa luktande strumpor. Så jag har nog haft väldigt tur. Mått prima. Däremot har jag varit väldigt trött.
    Haha...Då hoppas jag på samma tur som er! ;)
  • Pepsi
    skogstjejen19 skrev 2012-12-03 23:15:40 följande:
    Tackar, jag har också hört det, men verkar som att många inte har det problemet ändå 
    Nej tror inte heller det. Men om du inte tagit något förut, så ta ett och se hur det ser ut =)
    Vi prata tidigare i tråden om att det blir fruktansvärt dyrt och köra med test ifrån apoteket.
    Så ett tips, tror att det var Snosan som gjorde så, att testa med vanliga billiga stickor ifrån nätet. Sen blir det utslag på dem, så ta ett digitalt.
    Så ska iallafall jag göra nästa gång (om det nu inte går vägen denna gång) :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-05 08:59:24 följande:

har precis varit o gjort ett vul på cd 15...

Såg inte jättebra ut... det va en blåsa på 19-20mm men den va kantig o det är itne bra... så antingen har den precis spruckit eller så va det åt helvete denna gången...

Usch o blä....

Usch! Jäkligt tråkigt när det inte fungerar!
    Upp med hakan och kom igen till nästa kur!! :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-12-07 02:23:30 följande:
    Snosan: jag hoppas det håller tummarna.

Ser fram emot att snart se den här tråden stängas igen då ni alla plusat snart :) håller tummar och tår :)
    Det skulle va fruktansvärt skönt om vi kunde stänga denna "tråktråd" och kunna fokusera på något roligare ;)
    Håller tummarna jag med att vi snart får göra det!! :)
  • Pepsi
    Hanna00 skrev 2012-12-07 18:24:42 följande:
    Hej!
    Undrar om nån av er har köpt clearblues fertilitetsmonitor? Är det värt pengarna? :)

Fick veta idag på vul att min första pergotime kur inte tagit sig (än iaf, är på dag 11 men ingen "bra" blåsa på g) men ska testa hemma med stickor. Därför funderar jag på att köpa en sån och behöver råd :)
    För mig fungerar billiga stickor från billigatester.se :) Hoppas de växer till sig och blir ägglossning ändå!
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-12-09 22:05:32 följande:
    Cupcakedream: ne fick inte mer än för en gång.

Ni som ska testa. Försök att inte tänka på blir det ett plus eller inte. Väldigt svårt att låta bli. Men jag testade på ÄL+10 och de visade negativt. Testade igen på dag 12 och ingenting. Blev bara besviken och tänkte när jag kände av värken och framför allt när jag knappt kunde hålla upp ögonen. De är väll mensen som är på väg och tröttheten relaterade jag till mycket jobb sista tiden. När jag sedan fick kväljningar på dag 14 tänkte jag nu testar jag en sista gång och då var de positivt. Så spara och testa inte förrän dag 14 eller 15 för att inte bli besvikna i onödan.

När det gäller ultraljud. Så kan de vara nästintill omöjligt att se en graviditet så tidigt.

Jag föröker och inte tänka på det! känner mig faktiskt inte så stressad. Ska ringa gyn imorn så jag får ett par kurer till. Känner att det är lika bra och göra det. Tar inte ut något i försott och tror inte att jag kommer göra det med ett plus heller.

Tänkte även fråga hur läkaren ställer sig till ett tidigt VUL med tanke på att det liksom inte "hände" något efter senaste pluset. Vill inte gå till vecka 6 och tro att jag är gravid och sen inte vara det...(eller stannat av) Fast man vet ju inte, om det verkligen blir en gradivitet så mår man förhoppningsvis sämre än vad jag gjorde i sommras och på det visset bli lite säkrare :)

Jag tänkte oxå att det nästan måste va omöjligt att se något så tidigt, när är det tidigaste man kan se något? Alltså hjärtat kan man ju (om man ha tur) se runt vecka 7-8 om jag inte minns fel?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)