• lantisen02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Aj88 skrev 2012-07-30 09:57:09 följande:
    Jaha mens efter 38 DAGAR!!! En obehandlad månad. Blir sååååå trött.. Trodde nästan jag va gravid nu när mensen gick över 9 dagar. Men icke!! Ny pergotime kur på ons.

åhh nej, förstår din frustration, känner verkligen med dig!!
     fick sjäv mens i juli igen.... ska snart börja med ÄL stickor igen, är på dag 9 idag....börjar lessna lite nu på detta...men men, finns ju inget alternativ än att försöka månad efter månad.
    kämpa på 
  • lantisen02
    Nicholeski skrev 2012-07-30 11:01:45 följande:

Jag trodde aldrig att jag skulle få lägga upp ett sånt här inlägg. Men idag har jag plussat!! Jag vaknade imorse och kände rent spontant bara att "fasen, jag gör ett gravtest för att dra igång mensen". Det är så det brukar bli nämligen. Men upp kom ett extra streck och jag fattade ingenting. Drog istället fram ett clearblue och visst, det var ett plus där.

Är idag på CD 30 och har tagit min 4:e kur pergotime. En kur där min gynekolog inte var nöjd med resultatet på äggblåsan (13mm på CD13) men det funkade ändå! Nästa månad skulle vi bli kallade till vårt första IVF möte.. Jag förstå ingenting!!! Jag är så glad, rädd och förväntansfull!
    va kul , stort Grattis,
  • lantisen02

hej tjejer. Måste få gnälla av mig lite. igår hade vi besök av ett kompispar (mest till min man), som har en son på 2 år och hon är höggravid och ska föda om ca 2 veckor....
    och hon är så korkad och outbildad att hon sitter och "predikar" för mig att ÄL kan komma  när som helst i cykeln ( hon vet att vi försöker) och att det är svårt att veta,..och bla bla bla, och hur jobbigt det är att vara gravid och m.m.
    Jag blir SÅÅÅ Jävla TRÖTT på henne, min man blev alldeles tyst, han trodde nog att jag skulle få ett utbrott, men jag höll mig lugn, och bara sa att jag vet att det är svårt att pricka in ÄL och som ni vet så försöker vi! 

Dock rinner det av mig bättre nu än tex i höstas, man vänjer sig liksom....men man blir förvånad att människor inte kan tänka längre än näsan räcker! Men man kanske blir så självcentrerad när man blir gravid, jag vet inte?! 

• lantisen02
    Pepsi skrev 2012-08-07 16:48:21 följande:
    Tack!

Ett tidigt sådant, och det är väl skönt på ett sätt...som du säger så vet man att man kan bli gravid.
    Började blöda som aldrig förr och fick jätte kramper igår kväll så förhoppningsvis är det värsta över, har haft ont i dag oxå, inte inte som igår kväll.

Ska väl ta ett test på fredag bara för att. Sen får jag väl höra av mig till gyn. Så man får veta när man är redo och köra igen eller om man måste gå kolla så allt ser bra ut. Eller det såg ju normalt ut redan i söndags..men  men...

Så ligger det till just nu iallafall.
    beklagar Pepsi, kan inte tänka mig hur jobbigt det är....styrkekram
  • lantisen02

jahaja, då börjar mina "härliga spottnings" som betyder menshelvetet om några dagar.....men man börjar bli van,
    jag funderar på att pröva zonterapi, hmmm?
    nån som prövat?

ska ringa min klinik så fort mensen kommer och få be och börja med pergo igen, har haft 2 behandlingsfria månader nu, men som inte blivit nått resultat....
    Åh va trött jag blir på allt!!!

HUr går det för er andra?

• lantisen02
    stumpan81 skrev 2012-08-13 14:41:30 följande:
    Lantisen02, har du haft spottings länge och är du utredd för dem? Jag är oerhört störd över mina bajsbruna spottings som oftast börjar ca en vecka innan mens...Har inte fått någon förklaring till varför jag har dem.

nej jag har inte fått någon förklaring till dem. Jag har dock läst någonstans att det betyder att progesteoronet i kroppen är lågt, och på mig är/var det lågt innan pergo. Och jag tror att det kan vara därför....
    jag har tagit upp detta med gynläkaren, men fick inget direkt svar...
    ska nog försöka igen, de är som sagt mycket tröttsamma...

dag 24 här och menskänningar.."suck"
  • lantisen02
    Aj88 skrev 2012-08-14 11:53:26 följande:
    Lantisen02:
    Hoppas hoppas att det är grav känningar och inte mens känningar du har!
    När är bim?

åhh va man hoppas på det, men jag tror tyvärr inte så... BIM är mellan torsdag och söndag denna vecka....
    just nu vill jag bara att menshelvetet ska komma så man kan börja om och ta pergo igen...

Kul med nya i tråden ni är självklart välkomna...

Ha en bra dag.
  • lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-15 11:31:27 följande:
    Ja nu börjar den varför gjorde det så himla ont? Det var verkligen hemskt hade väl ingen äl på dubbelkur heller då trots positivt ältest. I såna fall är det bara 8 dagar efter och det är ju för kort. Nu är man sådär ledsen igen och kämpar för att hålla tårarna borta. Och en lång dag på jobb där man ska vara trevlig och social oxå. Fy. Förlåt att jag är så negativ. Går det bra med er andra? Kramar.

förstår din känsla precis, när mensen dyker upp som vanligt, så är man inte direkt glad, på jobbet försöker man hålla ihop (har oxå ett mkt socialt jobb)
    jag är på dag 26 idag och väntar på BIM, brukar vara mellan 26-30....har haft mina vanliga spottnings så jag räknar med mens...
    hur länge har ni försökt?
    vi har försökt ca 1,5 år, två år i november...utredd för dålig ägglossning
  • lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-16 09:31:32 följande:
    Lantisen, ja fy, inte kul, och inte vill jag berätta för folk på jobbet heller, jag vill inte att folk ska veta. Åt du pergotime nu du med?
    Vi har försökt 11 månader nu, men jag har troligtvis inte haft ägglossning en enda gång.
    Vet du vad din dåliga ägglossning beror på? Och vad är egentligen dålig ägglossning?

låga progesteoronhalt, bugg med hormonerna. JAg har ätit 2 pergo-kurer och ägglossat, fått ägglossning av mig själv obehandlat oxå, men ingen graviditet.
    äter du oxå pergo?  
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)