Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Jag kände inte biverkningar förrän kanske 5 til 10 dagar efter sista tabletten, om det nu var på grund av dom då:)
Jag kände inte biverkningar förrän kanske 5 til 10 dagar efter sista tabletten, om det nu var på grund av dom då:)
På pergotime får jag mens 6 dagar efter äl. Är inte säker på äl, pos test och temphöjning tyder på det men men. Ska pröva progesteronkräm denna gång. När ska du ha mens Pepsi?
Progesteronkräm är bra för att hjälpa till att förlänga lutealfasen som är alltför kort hos mig.
Är det någon av er som inte haft egen ägglossning men fått av pergotime och sen fått egen ägglossning månaden efter sista pergokur? Det sägs ju att pergotime kan vara verksam även månaden efter.
Grattis lantisen! Är det någon av er andra som inte har egen ägglossning som vet varför ni inte har det?
Hej Hanna:) Välkommen! Hoppas du får igång mensen och sen får äl av pergo:) De flesta får det.
Alla ni som har pco, har ni några andra symtom än utebliven äl?
Åh lycka till nu snosan
ja jag har oxå läst att kroppen reagerar på progesteronet som produceras efter äl och att man därför får ömma bröst. Men i mitt fall stämmer det inte
får alltid ömma bröst en vecka innan mens men har inte äl:'( men som sagt, för de allra flesta så är det så, men kör på för säkerhets skull
det är ju alltid härligt det
Snosan, jag hade oxå en sådan "oseriös" gyn, jag fick recept på tre pergokurer, och ta dom och hör av dig efter det om du inte blivit gravid! Men på den sista tjatade jag till mig blodprov. Men man kan ju lika gärna bli överstimulerad? Tänk om någon som får samma besked blir det och får cystor eller blir gravid med flera barn och får komplikationer? Så konstigt att en del är så noga och att en del verkar ge fan
Tror det bara tar ett par dagar.
Jag ringde efter en vecka annars hade jag väl inte fått veta?
Nej jag menar bara, att om jag inte ringt och frågat om svaret så vet jag inte om läkaren hade ringt mig och berättat eller skickat brev, de verkade inte bry sig, tråkigt:( Hoppas ni andra har mer engagerade läkare.
Renrot, det låter väldigt jobbigt med all blodförlust:( Fy!
Vad är det för hormonstörning du har?
Klart du ska vara kvar om du vill:)