Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

ch
    choklaa skrev 2013-05-02 20:32:14 följande:
    För exakt 1 åt sedan tog jag min första pergotime tablett och trode att jag aldrig skulle bli gravid. nu ett år senare sitter jag med en skatt i famnen! Så tjejer ge ej upp snart snart är det massor med plus i den här gruppen!

Tack :) Hur många doser fick du prova?
  • LängtansBlåaBlomma
    Silver80 skrev 2013-05-17 21:46:19 följande:
    Hej!

Jag är lite nyfiken över hur pergotime? Är det många undersökningar man måste göra för att se hur många ägg man släpper mm?
    Det räcker oftast med ett, typ strax före beräknad ägglossning. Då tittar man med ultraljud och ser om något är på väg att mogna.
    Sedan tar man blodprov efter nån vecka och kollar i efterhand om  det blev ägglossning.
  • LängtansBlåaBlomma
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-22 22:23:50 följande:
    Har också en mycket ihållande molande nästintill mensverk och har haft det sedan helgen typ. Har många andra grav symptom med.... Men det kan vara vara någon efterdyning av pergon med. Trötthet, morgonillamående, det sticker och ilar i brösten. Jag är på bim-6 idag
    Vad spännande! Är det nåt du aldrig känner annars, illamående, ömma bröst, magvärk?
  • LängtansBlåaBlomma

Ja, det finns till och med dem som planerar in när barnet ska födas, t.ex. försöker pricka in juni för att få ett sommarbarn. Vilken lyx ändå! Själv föder jag gladeligen barn oavsett om det är julafton, påskafton eller riksdagsval!

• LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-05-31 05:33:27 följande:

VUL idag, så får vi se om det bor någon där inne

Vad spännande! Tänk om det bor två därinne?!
    Var det på dubbelkur+metformin?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag skulle blivit jätteglad för ett tunt streck, samtidigt så är det inget tydligt streck, så om jag var du skulle jag vänta till imorgon eller rentav till torsdag innan jag vågade mig på att konstatera graviditet. Men olidligt spännande det här, tell us SÅ FORT du vet nåt!

• LängtansBlåaBlomma
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-09 20:56:50 följande:
    Vet inte hur många av er som tagit pergo innan men vill bara varna er för att man kan få extrema "sken-gravid-tecken"  Jag var helt övertygad om att jag var gravid, riktigt ömma och svullna bröst. illamående, och har fått galet mycket finnar. ( Jag är en sådan som aldrig får så mycket till PMS innan mens (förutom humör) Vill mest bara varna er som inte tagit dom innan.... detta är min andra omgång pergo, tog 2009 med och det var samma skit då, men..... det var ju värt det i slutänden
    Vad tråkigt :/
  • LängtansBlåaBlomma
    snosan skrev 2013-06-13 16:46:53 följande:
    jag mår toppen, har börjat vakna lite tidigare på morgon nu för att jag måste upp å kissa :D
    men tog ett nytt digitalt idag och inte på morgon urin och resultatet blev detta :)

Jag mådde illa i början men nu har de avtagit, men tror det beror på att jag äter mindre och oftare :D

Är enligt min app på mobilen i v 6 (5+1) så de stämmer ju bra med utslaget :) men konstigt att förra onsdagen visade den 1-2veckor och nu bara 8dagar senare visar den 3+ 

HAr till och från ont i magen, men mina vänner säger att de ska vara så då det är växtvärk :)
    hur är det för dig?? 

Härligt Snosan! Har du redan gått ut med det?
  • LängtansBlåaBlomma
    Fiiaa skrev 2013-06-18 21:47:29 följande:
    Jag menade vad slemhinnan borde vara? Har ju läst att pergotime kan göra den tunnare!!

Någon som har bim snart? Jag har på måndag och har inga symptom alls!!
    Bim på lördag. Fast det är inte så exakt, ca två veckor efter ovitrelle ska jag testa mig.
    Inga symtom vad jag vet. Lite svullna bröst, lätt febrig i natt och imorse, bruna flytningar några dagar. Kan lika gärna bero på Puregon och Ovitrelle. 
  • LängtansBlåaBlomma

Har testat Puregon och fick ett moget ägg på 16 mm. Tyvärr blev det ett tydligt negativt svar tolv dagar senare.

• LängtansBlåaBlomma

Jag gick ju över till Puregon efter tre försök som inte gav något moget ägg. Har ni diskuterat med era läkare om att gå vidare?

• LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2013-06-23 20:24:53 följande:
    Tjejer ni som har mycket biverkningar av pergotimen, tänk på att det med all säkerhet kommer komma något bra ut av det till slut, så i slutändan kanske det är värt "lite" slit :)
    Ska du inte uppdatera din blogg snart? :) Göra den till en gravidblogg skulle vara så kul.
  • LängtansBlåaBlomma
    Theresan skrev 2013-07-11 09:26:03 följande:
    Är det någon som vet ungefär hur många doser pergotime man får ta innan man ger upp och går vidare till annat?

Jag har ätit fyra doser varav två med lyckad ÄL. Har aldrig blivit gravid.

Jag börjar tänka att det är jag som är osund på något sätt och att jag därför inte blir gravid, att jag äter fel, tränar för mycket, dricker för mycket kaffe eller något annat.

Tänk på att det kan ta flera ägglossningar även för vanliga par utan problem. Så de här 25% chans vid varje äl gäller väl oss också?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)