Renrot skrev 2013-02-13 18:02:14 följande:
Det går väl typ framåt iaf :P
Jag var hos gyn idag och gjorde som vanligt ett vaginalt ultraljud. Men idag fick jag träffa speciallisten igen som jag inte träffat sens jag gick på pergotime. Han sa att jag har pco tydligen, men innan jag kan börja med en annan typ av hormonbehandling (sprutor) så måste vi få bukt på mina blödningar. Dom misstänker att dom kanske fick bort allt av moderkakan från operationen, så jag ska bli skickad till Stockholm, på speciallklinik Sabbatsberg för en ordentlig undersökning. Där ska dom tydligen ha möjlighet att kunna ta "prover" och annat som min stad inte kan (Bor på Sveriges största ö). Och där också kolla om min livmoder har en frodig miljö och kan få ett ägg att fästa överhuvud taget. Om vi inte får bukt med det, så hjälper inte ens ivf sa han.
Så steg 1 är just nu att ta reda på varför jag blöder, och få ett stop på det. Sen blir det att tänka på barn.. som han sa, du är ju ung och det är ingen brådska.. eller hur.. :( det har ju endå gått 18-19 månader nu, och det tar på psyket så fruktansvärt.
Så nu inväntar jag remiss till sjukhuset i Stockholm. Och ska även öka dosen på levaxinet (för sköldkörteln).
Jag är så trött. Varför skall allt vara så omständigt :P
Ja, ibland undrar man vad man gjort för ont o förtjäna kroppen man har.
Har dom inte sett tidigare att du möjligen haft pco?
Skönt att de tar allt på allvar nu! Och inte bara skiter i det.
Men om de hade upptäckt detta innan, för visst var det något som möjligen kunnat sitta kvar?
Om de hade upptäckt det tidigare hade det sett annorlunda ut då?
Jag hoppas av hela mitt hjärta att de får stopp på allt och att din livmoder har en frodig miljö :P
Förstår att det är jobbigt psykiskt! Som sagt håller alla tummar och tår för dig!
Kram