• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

SaraKarla skrev 2013-04-26 10:38:05 följande:
    Det är sant det Pepsi! Men skulle så gärna vilja ha några symtom. Idag är det exakt 2 veckor sedan jag hade äl-sekret. Det gick inte att missa, får alltid rejäla äl-flytningar. Men förra månaden gjorde jag vul dagen efter äl-sekret och då var äggblåsan 20mm. Fick sedan mens 16 eller 17 dagar efter äl-sekret. Så antar att bim är på söndag eller måndag!

SaraKarla skrev 2013-04-26 10:38:05 följande:
    Det är sant det Pepsi! Men skulle så gärna vilja ha några symtom. Idag är det exakt 2 veckor sedan jag hade äl-sekret. Det gick inte att missa, får alltid rejäla äl-flytningar. Men förra månaden gjorde jag vul dagen efter äl-sekret och då var äggblåsan 20mm. Fick sedan mens 16 eller 17 dagar efter äl-sekret. Så antar att bim är på söndag eller måndag!

Hoppet är ju inte ute än! Håller tummarna för att du får ett plus istället för mens!
  • Pepsi
    SaraKarla skrev 2013-04-26 11:12:52 följande:
    Gjorde ett test nu ändå, inte på morgonurin men.... Jag är gravid

SaraKarla skrev 2013-04-26 11:12:52 följande:
    Gjorde ett test nu ändå, inte på morgonurin men.... Jag är gravid

Jag sa ju att du inte skulle ta ut något i förskott!! Grattis!
  • Pepsi
    Renrot skrev 2013-04-26 19:05:24 följande:
    SaraKarla: Grattis!! :) Underbart att höra! Lycka till med allt nu :)

Pepsi: Men va roligt! Lycka till nu! :)
    Jag hoppas verkligen att jag ägglossar oxå, nu när jag inte fick någon spruta.
    Säger inte tack för det brukar ju betyda otur ;)
  • Pepsi

Efter 5 dagar med ägglossningskänningar så fick jag utslag på testet idag!
    Så nu får vi se vad som händer. Kan ju konstatera att metforminet gjort under för mig.
    Kommer att vila lite ifrån familjeliv (om jag kan) vill koncentrera mig på att inte tänka så mycket på om det blir ett plus eller inte.

Men vi hörs snart igen! :)

• Pepsi

Så här länge höll jag mig ifrån Familjeliv ;P

Har en fråga...Fick ju utslag på ägglossningstestet i onsdags. Så borde haft ägglossning i torsdags ev fredags. Nu är det bara det att idag har jag haft värdens känningar i svanken och på ena sidan av magen.
    Kan det vara så att vi missat ägglossningen och jag ägglossat nu i helgen istället? :(

• Pepsi

Nu kom mensen...Fast jag var helt säker på att jag skulle få den, så känns det som ett j*vla slag i ansiktet. Jag tror jag bryter ihop...(Sitter på jobbet och har bara 9 timmar kvar och jobba.) 

Tar väl en brya ihop och bygga upp sig självdag imorgon när jag är ledig.

• Pepsi
    Aj88 skrev 2013-05-15 09:59:44 följande:
    Pepsi: åh nej! Vad tråkigt. . Tillslut går det ska du se!
    Börjar tappa hoppet om att någonsin kunna bli gravid. Men efter nästa torsdag kanske jag har nya förhoppningar när jag varit till RMC.
  • Pepsi
    Louie skrev 2013-05-15 22:32:13 följande:
    Pepsi, jag har följt den här tråden ganska länge och jag lider med dig! Snart kommer plusset! Däremot är jag väldigt skeptisk mot det här med äl-stickor, de funkar ej lika bra på oss m pcos! Vi ska dra igång bebisverkstan snart igen (vi tröttnade sist o tog en break) och min gyn sa att jag skulle strunta i stickorna och istället införa mer action i sänghalmen! Optimalt ska vara varannan till var tredje dag från typ dag 5-7 och frammåt,så hinner spermierna samla sig också! En vän m pcos blev nyligen gravid, de fick rådet doggy style, haha, för hennes livmoder var lixom mer lutande eller vad man nu ska säga ( låter dock väldigt mysko) Det är din tur nu tycker jag
    Roligt att du följer tråden :)
    Jag vet ju att det inte ska fungera så bra med ägglossningstester för oss med PCO, men varje gång jag verkligen får utslag på testerna så antingen har jag fått mens eller som första lyckade kuren ett plus efter två veckor ganska exakt. Så då borde ju faktiskt vara så att det fungerar något såndär för oss ändå.  =)

Tack vännen! mensen är jätte mysko....Den brukar vara lite små seg...men just nu är den som bortblåst och jag har bara fått ljusrosa på pappret...Får vänta på mensen ett par dagar till sen får jag väl ta ett test. Men tror bara kroppen jäklas med mig.
  • Pepsi

Trodde ju att jag hade fått min mens i tisdags, men den kom inte igång och den försvann lika snabbt igen. Fick endast ljusrosa på pappret alla gånger...Så det kanske inte var mens?!? Tog iallafall det här imorse...Så nu får vi se vad det betyder....

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)