Jojolita skrev 2012-05-15 14:30:05 följande:
Hej, har varit helt off ett tag från datorer! But now im back!
Jo jag är överviktig och för landstinget så har jag ca 10 kg mer än vad man "får" ha för att få hjälp från dem. Den privata gyn jag gick till tycker att de är riktigt taskiga mot oss, för han är villig och hjälpa mig trots de där 10.. Han tycker att det inte ska spela någon stor roll, för så jävla stor är jag inte!
Vilket jag är otroligt tacksam för!
Självklart så vet jag att det inte är bra att vara överviktig, en stor del har att gör med min PCO (dålig ursäkt jag vet..).
Men trust me, det är inte lättare att gå ner i vikt, speciellt inte när du har en sur kärring som sitter i telefonen och säger "Ja pergotime kommer inte att hjälpa dig alls, gå du ner de där kilona så kommer dina ägglossningar.."
Som om jag inte försökt, hela livet?
Tränar regelbundet och har pratat med dietister och har testat ALLA viktprogram som finns..
Hur som haver..
Såg att några av er hade fått lite biverkningar av pergon?
Dag 1 kände jag mig lite virrig, dag 2 var jag totalt lost. Är glad att jag inte hade tagit bilen till jobbet för jag var helt okapabel att köra bil alltså.. Var så himla dizzy och höll på att ramla omkull hela dagen. Vände på ord i fel ordning (och jag jobbar med att informera via telefon.. Lyckad dag på jobbet!)
Resterande dagar och nu efter pergon har jag varit sååå himla trött..
Nu testar jag varje dag (2 ggr om dagen

) för att inte missa min ÄL! Men inget händer än..
Är på dag 13 i cykeln.
När kom era ÄL? Vilke dag i cykeln?
Ciao
Då förstår jag, jag var rädd att de skulle säga något till mig med om min lilla över vikt, men de sa inget.
Var positiva till och hjälpa mig. Har PCO jag med, så inget roligt med dom extra kilona man har pga av det. För det är jag helt övertygad om att det är pga man är lite rund :P
Lite små yr har jag allt varit under det jag har ätit Pergotime, men inget annat.
Men Pergotimen har fungerat för dig? Du får ägglossning och så?