• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2012-05-10 19:58:15 följande:
    Läkaren på medicin där jag tidigare var, sa till sina patienter de som hade x-antal mediciner. Ett glas vin om dagen för hjärtat glader. Så ett glas tror jag inte påverkar.
    Jo, det var det jag oxå tänkte..men fick bara för mig att jag skulle kolla mer er först :)
    Emmie02 skrev 2012-05-10 21:11:12 följande:
    Jag tror också det är helt oväsenteligt, passa på och njut för kanske snart får du njuta av nå annat ;) jag försöker att leva som vanligt och inte stressa upp mig över om kan jag vara gravid kanske inte borde dricka, hoppas ni förstår vad jag menar :) lika med mediciner så länge det inte står i innehållsförteckningen att det kan påverka verkan av det så borde det vara okej :) skriver från mobilen så blir lite konstigt :)
    haha  förhoppningsvis, skaffar sig sambon snart en chaufför :P haha...
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-10 21:17:29 följande:
    Ne har inte äns känt något i magen sen lunch men man kanske känner mer under morgonen när man är som mest avslappnad :) skönt att slippa biverkningar iallafall än så länge, det kanske kommer. Tycker jag har svettats lite mer än vanligt idag, som värsta klimakteriet, svettar vanligtvis aldrig om jag inte tränar, det kanske har med tabletterna att göra :) veckorna brukar gå så fort men nu tycker hag att de släpar sig sakta fram, vill redan efter dag två veta om de funkar haha snacka om uppspelt :)
    Innan jag läste vad du svarat, så kom jag på mig själv att svettas mer än vanligt. Var på jobbet och det är dålig luft och varmt men inte har jag svettats så som inatt.
    En annan sak jag kände lite smått igår var att jag blev lite små yr.. Inte så att jag kände att jag skulle ramla eller så, men bara lite små yr lite då och då.

Jag vet inte om det är för att det är första gången, men har en stark känsla inom mig att det inte kommer funka första gången att det kommer bli dubbelkur..Konstig magkänsla som jag har =/
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-11 20:12:39 följande:
    Har faktiskt också känt mig lite yr, men har lågt blodtryck så de är inget igentligen ovanligt men kanske är ett symptom, däremot så känner jag en molande värk i hela bäckenet, både i svanken och kring lillmagen :) de ser jag som ett gott tecken :) Du kanske är skeptisk för att du ska slippa bli besviken? Besvikelse är ju något man verkligen blivit van vid efter alla dessa månader, jag försöker att vara positiv och att det ska lyckas tror att man kan skapa mycket genom vilja också. Har du nån gång egen ägglossning?
    Jag vet inte varför jag har känslan, men det kanske är för att jag inte ska bli allt för besviken om det skulle visa sig att man inte haft någon aktivitet alls. Känner inget i magen, endast lite yr idag oxå. Men nu har jag tagit min sista tablett och hoppas på det bästa :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-05-13 11:05:07 följande:
    Hur går det för er? Då är vi en dag närmare BIM Förhoppningsvis. Själv känns det på något sätt lite bättre då jag tror att ägglossningen skedde i går kväll. Hade en molande lite obehaglig känsla nere i magen som gick från vänster sida. Ägglossningstestet visade dock inget i går vi fyra tiden. Kanske så fungerade de inte som det skulle. Har bestämt att sluta testa då de ändå inte verkar fungera för oss med testen. Hur går de för er? Har ni känt av er ägglossning?
    Jag tog min sista tablett med Pergotime igår, så ska jag på VUL på onsdag.. Kanske är för tidigt och känna något..men här känns det inget. Som jag skrev tidigare så har ja en magkänsla av att det inte kommer fungera. Vet inte varför men så äre.

Tråkigt om det är så att testen inte fungerar!
    Hoppas att det gick vägen ändå, om du hade ägglossning igår :)
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-05-12 19:31:27 följande:
    hej hopp.
    var på Ultraljud igår efter avslutad pergokur i torsdags, och de visade sig vara 2 äggblåsor och läkaren var hoppfull, nu är det bara att köra på. Har känt molande värk så jag tror att en bra ÄL är på gång, nu ska de liggas varannan dag framöver...känner mig positiv nu faktiskt! Skönt.
    trevlig helg på er 
    Kör bara :) Och lycka till :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-14 19:02:13 följande:
    Hur har det gått känner du nåt än? Jag har fått mer flytningar än jag brukar ha och lite trådiga, kramar lite i bäckenet fortfarande till och från, känner mih hoppfull men börjar fundera om vul kanske blir lite för tidigt redan på onsdag eftersom för mig så blir det på cykeldag 11 och jag vet inte hur länge ägget mognar innan ägglossning :/ hoppas att du fått några fler symptom och att du känner dig mer hoppfull :)
    Nej, känner tyvärr inget annorlunda. Har inte märkt något speciellt så som om flytningar eller så.. Tyvärr. Kan inte säga att jag känner mig på något annat sätt en vad jag brukar.
    Så det gör mig inte så hoppfull tyvärr. Men vi får se hoppet är ju inte ute än...Får se om det visar sig något på VUL på onsdag. :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-14 19:08:02 följande:
    Tjejer hur skulle ni ställe er till överstimulering? Har läst om de som fått sexstop för att för många ägg verkar mogna och de inte vill riskera flerfödslar. Jag tänker ju fler ägg som mognar desto större chans att något släpper eller tänk om alla säg tre ägg släpper så de blir trillingar, tvillingar kan jag ta men en trio de känns lite övermäktigt :/ svår fråga de här tycker jag !
    Jag skulle inte bry mig om det skulle vara flera mogna ägg.
    Får jag ägglossning så är det bara och köra på, sen får man se vart det tar en.
     :) Den frågan jag har, skulle jag berätta för min sambo, att det var så många ägg mogna? ;)
    Stackarn skulle väl lägga benen på ryggen och springa sin väg, om möjligheten fanns att det skulle bli 3 :P

Skämt och sido, skulle köra på som vanligt utan att bry mig om nått Sexstop.
    Det skulle kännas konstigt att ha en ägglossning och inte utnyttja den, för det är ju det man strävar efter, det är ju därför man stoppar i sig tabletterna.
    Skulle snarare bli lite små irriterad om det lyckats och sen de säger/rekommenderar att inte utnyttja tillfället som ges. 
  • Pepsi
    Mixxa skrev 2012-05-14 23:14:08 följande:
    Idag börjar jag min andra pergotime kur. Håller tummar och tår för att det ska gå!!
    Lycka till! Hur gick din första gång?
  • Pepsi
    Jojolita skrev 2012-05-15 14:30:05 följande:
    Hej, har varit helt off ett tag från datorer! But now im back! Skrattande

Jo jag är överviktig och för landstinget så har jag ca 10 kg mer än vad man "får" ha för att få hjälp från dem. Den privata gyn jag gick till tycker att de är riktigt taskiga mot oss, för han är villig och hjälpa mig trots de där 10.. Han tycker att det inte ska spela någon stor roll, för så jävla stor är jag inte!
    Vilket jag är otroligt tacksam för!
    Självklart så vet jag att det inte är bra att vara överviktig, en stor del har att gör med min PCO (dålig ursäkt jag vet..).
    Men trust me, det är inte lättare att gå ner i vikt, speciellt inte när du har en sur kärring som sitter i telefonen och säger "Ja pergotime kommer inte att hjälpa dig alls, gå du ner de där kilona så kommer dina ägglossningar.."
    Som om jag inte försökt, hela livet?
    Tränar regelbundet och har pratat med dietister och har testat ALLA viktprogram som finns..

Hur som haver..
    Såg att några av er hade fått lite biverkningar av pergon?
    Dag 1 kände jag mig lite virrig, dag 2 var jag totalt lost. Är glad att jag inte hade tagit bilen till jobbet för jag var helt okapabel att köra bil alltså.. Var så himla dizzy och höll på att ramla omkull hela dagen. Vände på ord i fel ordning (och jag jobbar med att informera via telefon.. Lyckad dag på jobbet!)
    Resterande dagar och nu efter pergon har jag varit sååå himla trött..

Nu testar jag varje dag (2 ggr om dagen Skrattande) för att inte missa min ÄL! Men inget händer än..
    Är på dag 13 i cykeln.
    När kom era ÄL? Vilke dag i cykeln?

Ciao
    Då förstår jag, jag var rädd att de skulle säga något till mig med om min lilla över vikt, men de sa inget.
    Var positiva till och hjälpa mig. Har PCO jag med, så inget roligt med dom extra kilona man har pga av det. För det är jag helt övertygad om att det är pga man är lite rund :P
    Lite små yr har jag allt varit under det jag har ätit Pergotime, men inget annat.

Men Pergotimen har fungerat för dig? Du får ägglossning och så?
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-16 10:45:18 följande:

Pepsi, hur gick det för dig idag? Hoppas allt gått bra att du fått positiva besked fast du inte tror det :)

Det är helt sjukt, men ska oxå tillbaka på fredag . :)
    Jag hade 3 som var mellan 6-8 mm på höger sida. På vänster sida kunde hon inte riktigt se, tarmen låg i vägen.
    Slemhinnan var fin sa hon, vad det nu betyder? ( Är helt bortkommen)
    Så, jag vet inte om jag ska va glad eller inte. Känns inget just nu. Håller tummarna att de växt till sig till på fredag.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)