• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Theresan skrev 2013-05-16 17:04:48 följande:
    Hallå!

Jag är inne på min tredje omgång pergotime, den andra med dubbeldos. Jag har för första gången den här månaden lyckats få till ett positivt ÄL-test, två till och med. UL visade en stor äggblåsa.

Jag har mått bra under hela kuren, fram till idag (CD17). Helt plötsligt har jag fått starka influensaliknande symptom. Jag mår illa, har ont i kroppen och i halsen. Särskilt ont har jag i baksidan av låren och i fötterna, konstigt nog.

Jag brukar inte bli sjuk så hastigt och utan anledning, så jag funderar på om det kan vara biverkningar från pergotime. Är det någon som har upplevt liknande symptom? 
    Jag har inte hört talas om sådana biverkningar... men kolla fass.se där kan du kolla alla tänkbara biverkningar. =)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-17 09:53:05 följande:
    Ser att ni hållt på ett tag i tråden men undrar om man får hänga på här och utbyta tankar?? Jag har pco och tagit min första kur pergo denna månaden. BIM 28/5.

Jag har ett pergobarn som fyller tre år i aug så detta helvetet har jag gått igenom innan.
    Klart du får! :) Välkommen! :)
  • Pepsi
    Alivia skrev 2013-05-17 14:39:52 följande:
    Åh Pepsi, vad jag håller alla tummar och tår, och allt annat jag kan få tag i, för att det här kommer gå bra!!! kram
    haha :) Tackar!
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2013-05-17 16:56:42 följande:
    Har du ätit pergo denna gång?

Tack! Lite skönt o höra att du har samma historia bakom pluset Jag åt pergotime och metformin. Min läkare trodde att dom två grejerna och min viktnedgång gjorde så det blev lite annan aktivitet i äggstockarn. Så nu hoppas vi att det går hela vägen!
  • Pepsi
    Silver80 skrev 2013-05-17 21:46:19 följande:
    Hej!

Jag är lite nyfiken över hur pergotime? Är det många undersökningar man måste göra för att se hur många ägg man släpper mm?

Det verkar vara lite olika, det är väl så att först kollar man upp så att äggblåsorna växer genom ett vaginalt ultraljud. Efter det räkar läkaren ut på ett ungefär när det är troligt att ägget släpper. Sen efter det får man ta ett blodprov. Men jag har aldrig fått tagit något blodprov. 

Dom flesta får efter lyckad ägglossning köra på egen hand med tabletter och ägglossningstest.
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2013-05-19 10:56:23 följande:
    Hur går det pepsi?
    Jag tog ett vanligt clearblue test imorse som blev ett starkt plus efter bara ett par sekunder. Blev nästan plus innan kontrollstrecken kom fram... hihi

Så jag måste väl ringa till gyn, min läkare ville göra ett tidigt VUL så hon får se om det blev tvillingar eller inte. Fanns ju risk för det. Sen måste jag kolla om dom tycker vi ska åka till RMC i Linköping på torsdag eller om vi ska avboka den tiden.
    Men jag är livrädd för att göra ett VUL, om det inte finns något där inne som förra sommaren :(
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2013-05-19 16:41:50 följande:
    Jag håller tummarna superhårt för er Pepsi! Det är eran tur nu!!!

Tack, det känns som om det skulle va vi som stod näst i kö. Vi får se helt enkelt...tar inte ut något förens vi ser att någon flyttat in
  • Pepsi
    Lillebrorsfaster skrev 2013-05-19 21:03:29 följande:
    Oopps.. Ägnat

Hej! Tråden är väl ca ett år gammal så mycket har hänt Du är hjärtligt välkommen! Hoppas vi kan svara om du skulle ha några frågor :)
  • Pepsi
    Lillebrorsfaster skrev 2013-05-19 21:40:43 följande:
    Men herregud - min Mob är inte med mig, ger upp! Tack iaf pepsi! Har förstått att du lyckats bli gravid nu, stort grattis!! Hur många kurer tog det till slut? Eller blev du gravid under en pergokur? Kanske själv?!

Mobiler lever sitt eget liv Jag har ätit 7 eller 8 kurer, men inte alltid haft ägglossning på en del kurer. Så den här gången var sista gången innan vi skulle få pröva insemination och sen ivf...Vi får se om det blir någon bebis denna gång, jag hoppas ju såklart men vågar inte ta ut något i förskott!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)