• Aj88

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Elyse: det va just under väntetiden till ivf som vi lyckades bli gravida!!
    Jag kände att det skulle bli JÄTTE skönt att slippa piller, sprutor och sex på beställning ett tag. Så antar att jag slappnade av lite och bara väntade på ivf. Och då plötsligt hände det!
    Så se inte den långa väntetiden som en nackdel, både skönt fysiskt och psykiskt att bara vara sig själv ett tag. Lycka till!

• Aj88

Pepsi: Du är stark! Kämpa på!
    Det är många som är i Samma sits eller som har varit där.
    Snart är det DIN tur att lyckas. Tänk på att du fått ett plus en gång vilket betyder att det faktiskt går!
    Angående blod prov så kan man ju tycka att dom kunde tagit alla prover samtidigt. Vi fick ta blodprov inför ivf och sen igen när vi blev spontant gravida.

• Aj88

Sarakarla: herregud!! Grattis! Hur många kurer har du ätit?

• Aj88

Jag fick göra ultraljud och blodprover hela tiden. Så jag var där jätte ofta. Ser nog ganska olika ut.

• Aj88

Pepsi: Jag har aldrig mått illa, har knappt haft några symptom över huvudtaget!! Mitt första tecken på att jag var gravid var att magen började växa. Är nu i vecka 24 .
    Jag var lika orolig som du, hade också missfall i bagaget. Det kommer gå bra för dig denna gång!
    Lycka till på vul!

• Aj88

Pepsi: vilken vecka är du i nu? I vilken vecka fick du missfall förra gången?
    Det är ju ganska vanligt med missfall men risken för två missfall måste ju vara väldigt liten. Tror inte det är någon fara.

• Aj88

Theresan: jag fick ägglossning alla sex gånger med pergotime men ingen graviditet!
    Blev spontant gravid tre månader efter att jag slutat med pergotimen.

• Aj88

Pepsi; jag hade jätte ont både i underlivet och i magen. Kändes som att det skulle forsa blod när som helst. Sov med binda på natten pga av det. Men det kom aldrig något blod!
    Tror det är ganska vanligt. Typ växtvärk man känner när livmodern växer.

• Aj88

Linnea77: usch! Lider med dig!!
    Jag åt sex kurer pergotime efter att ha försökt bli gravid i två år. Jag hade alltid en tunn slemhinna. Runt 8 mm varje gång.
    Tror att pergotimen har en förmåga att tunna ut slemhinnan.
    Testade med Bisolvon för att göra den tjockare med lyckades aldrig.
    Mirakulöst nog vart jag spontan gravid i väntan på ivf! Då helt utan stimulering.
    Lycka till! Snart är det din tur!!

• Aj88

Linnea77: men om din äggblåsa var 17 mm är ju chansen stor att du Ägglossar inom de närmsta dagarna.

• Aj88

Mizzii: jag vart överstimulerad en kur av mina sex..
    Hade då 5 mogna äggblåsor, min läkare sa då att man max får ha 2 mogna äggblåsor.
    Jag fick sexförbud.

• Aj88

Linnea77: när jag blev gravid skedde ägglossning runt dag 26. Så det är inte för sent än.
    Har du ägglossningsstickor så testa med dom de närmsta dagarna.

Mizzii: vet inte hur stor risken är att fler ägg blir befruktade.
    Jag kände som typ mensvärk av överstimuleringen.

• Aj88

Irmeline: välkommen!
    Att dina blåsor växer dåligt ena månaden innebär inte att dom gör så även nästa. Man kan bli överstimulerad när som. Men å andra sidan finns det ju dom som inte får komma till Gyn på kontroller för att kolla upp äggblåsornas antal och storlek...
    När jag vart överstimulerad fick jag som kraftig mensvärk och ont i den äggstock där det fanns många ägg.
    Det är svårt att urskilja alla symptom om man inte haft de innan och vet vad som är vad.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)