• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi: det går bara bra hos oss. Var på ul för en vecka sedan och allt såg bra ut med bebis. Beräknad att titta ut 7 februari. Dagarna rullar på man tänker inte så mycket på att man är gravid. Snart har halva tiden gått. Hur går det för er? Håller tummarna att de ska ta sig nu för er.

• choklaa
    Pepsi skrev 2012-09-12 22:12:23 följande:

Vad bra det låter. Då går du till den 9:de för det är ett rätt bra datum att fylla år på ;) hihi.

Hade ju lite otur nu senaste kuren när sambon blev sjuk. :(  Men dubbelkurer verkar ju fungera för mig. Så händer det en gång ska det väl kunna hända igen ;)

Kan de vara så att du fyller år den 9:er. Hehe... själv tror jag att bebis kommer komma dagen innan, men vet inte varför jag tror det. Annars hoppas jag även om det skulle vara jobbigt att den kommer den 15:e februari :) då firar maken och jag 7 år sedan han flyttade till Sverige från kroatien :)

Jag hade samma otur då jag och maken körde vår kur. Maken blev sjuk men vi fick till det den kvällen då det visade något svagt på ägglossningstestet. Även om det hade varit starkare säkert dagarna innan. Min gyn sa den dagen de visar på ÄL testet ska man mysa till och även två tre dagar efter. För allas ägg varndrar olika.

Så nu ser du till att ni myser till lite och ett plus om 20 dagar :)

• choklaa

Lantisen02 ett stort grattis! Jag kunde inte tro det var sant heller så jag och maken sprang till Apoteket och köpte ett digitalt. Testade med en gång och de var plus. Du kan ju köpa ett dubbel pack så testar du idag och vet och sen en gång i morgon. Även om de onödigt då du redan plussat grattis

• choklaa

Lantis02: jag smörjde inte med något. Däremot köp idag och börja med folsyra.

• choklaa

Cupcakedream: biverkningar och graviditets symtom är lika. Men bara för att du känner symtom behöver de Inte betyda att de är en biverkning utan de kan i stället vara en graviditet. Vilket de är förmodligen jag testade själv 5 dagar för tidigt då jag hade alla biverkningar/symtom efter pergon. Testet visade negativt för att sen 4 dagar senare vara positivt. Så jag håller tummarna att det blir ett plus för er.

Pepsi: håller tummarna nu blir de ett plus ska du se :)

• choklaa

Jag var ju super ledsen då jag ej fick ägglossning då gyn sa det. För testerna visade ju inget. Sen två veckor senare så kändes de som ägglossning. Testade och visade. Hade då gett upp och slutat hoppas. Och två veckor efter visade gravtestet så tjejer ni ska se att ni plussar :)

• choklaa

Kom igen tjejer :) jag följer er trots att vi fick se vårt plus för månader sedan. Vill se er alla positiva för negativitet kommer man inte långt med. Ni ska se att ALLA ni kommer få ett plus. Ge ej upp och viktigaste av allt även de som är de svåraste försök att inte tänka så mycket. Försök få in när ni har ägglossning och mys som ni annars gör sen släpp tankarna om kommer de ta sig eller inte. Är detta ett grav symtom eller inte för sådant kan ställa till de. Försök slappna av en månad och så ska ni se att ni alla får fina plus.

Jag kommer vara kvar tills jag ser att ni alla plussat :) så dont give upp tjejer.

Förresten tror jag har några test över vill någon ha dom?

• choklaa

Det är helt individuellt när man får ägglossningen efter avslutad pergokur. Det har ingen betydelse när man tar tabletterna om man börjar på dag 3 eller dag 5 så går de inte säga att efter si och så många dagar har man ägglossning. De bästa är att följa sekretets mönster då de bli annorlunda strax innan ägglossning och köpa enkla hedliga ägglossningstest.
    Slappna av hoppas och tänka positivt. Vet hur jobbigt det är men det är ett sätt att lyckas :)

• choklaa

Pepsi: var så som de visade för mig då jag plussade så mys i kväll. Mycket möjligt ägglossningen som var

• choklaa

Extrem tilltagen trötthet kan komma flera dagar innan BiM gjorde de för mig. Läste din blogg och symtom letande innan BiM. Sen tror jag det är viktigt att inte leta också och försöka skita i att tänka på att man håller på försöker. Jättesvårt men de är ett tips

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)