• Mini Léonie

2+6 (vecka 3)

Låter mer som skengravid. Symptom får man pga förändringen av hormoner i kroppen. Så tidigt har inga större förändringar skett...

• Mini Léonie

Haha såg inte TS svar innan jag skrev. Härligt när någon startar en tråd och sen blir arg när önskat svar inte fås! Testat redan? Ja då lär du inte fått något tillförlitligt svar !!

• Mini Léonie
    Justababy skrev 2012-04-14 19:37:44 följande:
    Man kan göra test redan 7 dagar efter ÄL! Jag gjorde det efter 8 dagar och fick ett klart och tydligt PLUS! Gjorde 4 olika tester och alla visade samma!
    Mmm det låter jättebra. Helt ärligt så tror jag inte på det överhuvudtaget!!!
    Vad är det för test menar du?  
  • Mini Léonie
    Justababy skrev 2012-04-14 19:39:26 följande:
    Graviditetstest såklart!
    Jo men det förstår jag men märket menar jag? Du bör ju veta vad det heter om du testat positivt idag på flera?
    Du hör väl själv hur osannolikt det låter? 
  • Mini Léonie
    ElectroDiva skrev 2012-04-14 19:43:55 följande:
    ursäkta om jag drar ner dig igen men att få ett klartoch tydligt plus på ÄL+8 , ett svagt hade jag väl kanske kunnat köpa men absolut inte ett tydligt +
    Ha ha men allvar man måste får skratta?
    Detta är humor när den är som bäst!!!
    Justababy skrev 2012-04-14 19:47:31 följande:
    Jag fick ett tydligt plus på ÄL+8. Tog till och med en bild och la upp på min privata blogg för att se vad andra tyckte, och det var ingen tvekan om det. Barnmorskan blev även hon lite förvånad över hur starkt pluset var, men sa att det inte var någon tvekan om att jag är gravid.
    Hur kan du ha testat på ÄL+8 samt varit hos en barnmorska när det är lördag och du skrev inlägget i natt???

Varför hitta på att man är gravid liksom? Alternativet är såklart att du är mkt längre gången DÅ kan du få ett klart och tydligt plus men frågan kvarstår hur du kan ha varit  hos en BM en lördag?
  • Mini Léonie

Ännu roligare när man ser att du varit inne på testlagret och kopierat texten.

"Enkelt 1-stegs graviditetstest i form av teststicka med en pålitlighet på hela 99,5%

Detta test KAN påvisa tecken på graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning för vissa kvinnor."

VI är många som använt testlagret och det är långt ifrån många som ens får ett SVAGT plus på sina test med dem så snälla lägg ner.  

• Mini Léonie
    Justababy skrev 2012-04-14 21:00:52 följande:
    Jag var hos en barnmorska uppe på sjukhuset klockan 10:00 idag, i staden där jag bor är det nämligen möjligt att få träffa en barnmorska även på lördagar mellan 10-14.

Och att jag hittar på, får du tro vad du vill om. Jag vet själv sanningen och att jag är gravid. 
    Som sagt.. Inget du skriver håller men lycka till med graviditeten !!!
  • Mini Léonie
    emelianzei skrev 2012-04-14 21:12:49 följande:
    Men varför startade du en tråd överhuvudtaget om du inte tål något av de svaren du fått? Du har knappt varit trevlig i ett enda av dina inlägg..
    Det var väl tur att det inte bara va jag som skakade på huvudet?
  • Mini Léonie
    emelianzei skrev 2012-04-14 21:29:53 följande:
    Jadu, man upphör aldrig att förvånas..
    Men att man fortsätter argumentera för att man är gravid. Underhållande :)
  • Mini Léonie
    emelianzei skrev 2012-04-14 21:54:33 följande:
    Haha ja, eller hur! :) Undra vad hon tog vägen, tråkigt om hon bara försvann nu för att inte komma tillbaka! Såg fram emot rolig kväll ju! :P
    Ja jag vet. Men det kan man räkna ut, nu vet hon inte vad hon ska säga längre :)

"Tydligt plus som alla i bloggen såg" "Till och med barnmorskan" mmm på en lördag jag DÖR så kul Tungan ute 
  • Mini Léonie
    Fridhaa skrev 2012-04-15 03:25:02 följande:
    TS hade en annan tråd tidigare då hon först var rädd att hon blivit gravid pg av att kondomen kommit på sent och att hennes pojkvän kommit tidigare. Sen står hon under planerar barn på din profil... Skum brud väldigt skum brud!! För då mådde hon illa 5 dagar efter sex vid Äl !!?
    Haha skämtar du? Vart slutade din historien?
    Mylittlebaby skrev 2012-04-15 10:38:35 följande:
    Asså det här var ju bara för mycket asså , tjejen måste må dåligt över detta och ibland hamnar man i förnekande då man inte vill se sanningen i det hela!. Att få ett starkt plus på ÄL+8 är något jag aldrig hört talas om i hela mitt liv då ägget ligger i 72 timmar och kan bli befruktat , redan där kan du dra av två dygn minst och sen tar det upp till några dygn innan ägget befruktas och ytterligare några dagar för ägget att vandra ända till livmodern där ägget ska fästa och börja producera HCG !. Annars ska allt detta skett inom 24 timmar två dagar och det är otroligt ovanligt ! Hade du haft ett väääldigt svagt plus kan jag ha gått på en del av din historia men knappast ett starkt plus på ÄL+8 ! hur som helst kan jag inte säga att du ljuger heller men trovärdigt är det icke !
    Helt enig.. Såklart mest synd om henne men det är illa när man kan förneka så mkt att man drar till med historier från månen. Undrar vart hon tog vägen nu? :)

• Mini Léonie

Lillabambi:
    I detta fallet är det väl omöjligt att inte bli rädd
    Blev du anmäld nu?

Mammelie:
    Ja det är samma försvarsmekanism

• Mini Léonie

Caperoni:
    Du som gnällde för att det ifrågasattes härromdagen. Menar du att du fortfarande inte fattat hur fel på det TS är?

Svar på tråden 2+6 (vecka 3)