• Justababy

2+6 (vecka 3)

Mini Léonie skrev 2012-04-14 19:52:15 följande:
    Ha ha men allvar man måste får skratta?
    Detta är humor när den är som bäst!!!
    Hur kan du ha testat på ÄL+8 samt varit hos en barnmorska när det är lördag och du skrev inlägget i natt???

Varför hitta på att man är gravid liksom? Alternativet är såklart att du är mkt längre gången DÅ kan du få ett klart och tydligt plus men frågan kvarstår hur du kan ha varit  hos en BM en lördag?
    Jag var hos en barnmorska uppe på sjukhuset klockan 10:00 idag, i staden där jag bor är det nämligen möjligt att få träffa en barnmorska även på lördagar mellan 10-14.

Och att jag hittar på, får du tro vad du vill om. Jag vet själv sanningen och att jag är gravid. 
  • Justababy
    Mini Léonie skrev 2012-04-14 19:55:24 följande:
    Ännu roligare när man ser att du varit inne på testlagret och kopierat texten.

"Enkelt 1-stegs graviditetstest i form av teststicka med en pålitlighet på hela 99,5%

Detta test KAN påvisa tecken på graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning för vissa kvinnor."

VI är många som använt testlagret och det är långt ifrån många som ens får ett SVAGT plus på sina test med dem så snälla lägg ner.  
    Jag var inte inne och kopierade något från hemsidan. Kom dock ihåg att det var 99,5% säkert och att man kunde göra testet 7 dagar efter ÄL.
  • Justababy
    Mini Léonie skrev 2012-04-14 21:03:50 följande:
    Som sagt.. Inget du skriver håller men lycka till med graviditeten !!!
    Som sagt, så lyssnar jag inte på vad någon "Mini Léonie" då jag och min fästman vet bäst själva vad som är sant och inte. Jag vet om att jag är gravid. Jag vet om att jag fick ett starkt plus på fyra tester. Och jag vet absolut att jag var hos barnmorskan i morse klockan tio. 
  • Justababy
    Caperoni skrev 2012-04-15 14:58:10 följande:
    Helt ärligt tjejer....

Det ni skrivit om att hon åkt in på förlossning o sånt kallas mobbning. Det är elakt o jag blir ärligt frustrerad när vuxna människor beter sig som barnrumpor på sandlådenivå.
    Om hon nu är gravid - vad säger ni då? "Oj, vi hade fel" Klarar ni ens av att säga förlåt till henne då?
    Vi har vårdcentral som har kvälls/helgs-öppet, där finns ju barnmorskor med.

Ts.. Jag plussade starkt 4 dagar innan mens. Så 8 dagara innan mens kan jag mycket väl tänka mig att man kan, kanske inte lika starkt bara. Symtomen kom direkt efter jag plussade Var precis som om kroppen visste att "nu är jag gravid, nu kan jag må illa" haha..

Grattis ts till graviditeten
    Ja, har har vi med så man kan träffa en barnmorska även på helger. 
    Jag plusade 8 dagar efter ÄL och det var ett starkt plus enligt mig - då jag även kunde få med det på bild utan att det var svårt att se.

Och tack så mycket! :)

Och till er andra, så skiter jag bara i att svara er, då jag vet vad som är sant och inte. Men som Caperoni sa, ni beter er som barnrumpor. Vuxna människor dessutom.. Suck.. 
  • Justababy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-15 17:16:25 följande:
    TS.. är du säker på att du hade ägglossning som vanligt då?

Om din ägglossning av någon orsak kom tidigare än normalt så kan du ju vara betydligt närmare BIM än du tror...
    Jag är inte 100% säker på när jag hade ägglossning. Det enda jag vet är att jag fick fyra st tydliga plus på fyra olika sorters tester. Tillräckligt tydliga för att få en bra bild på dem. 
  • Justababy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-15 17:26:05 följande:
    men då så...jag tror att du haft tidigare ägglossning helt enkelt och därav så tydliga gravtester.

Hoppas allt går bra.
    Mycket möjligt. Ska på återbesök hos en BM om fyra veckor, så får se då. :)
    Tack så mycket! :) 
  • Justababy
    MrsC74 skrev 2012-04-15 18:41:42 följande:
    Justababy; en fråga. Du har lagt upp ett test i en annan tråd. Där säger du att ditt test sett ut så. Är det det testet du räknar som positivt ?
    Varför fick du komma till en BM?
    Nej, det är inte det testet.
  • Justababy

Jag kommer inte svara någon mer här. Jag vet att jag är gravid, efter fem tester sammanlagt och efter att ha varit hos en barnmorska. Vill ni något mer - så skriv i PM. För här kommer inga fler svar från mig.

• Justababy
    lavendeln skrev 2012-04-15 23:16:08 följande:
    Testade positivt 9 dagar efter ägglossning med andra barnet. Trodde dock att jag hade gått längre än så då men det visade sig på UL att jag blev bakåtflyttad 10 dagar. Gjorde testet på en måndag och kände hela helgen innan på mig att jag var gravid.. så visst kan man känna tidigt Grattis Ts!

• Justababy
    Caperoni skrev 2012-04-18 08:05:37 följande:
    Jag har inte skrivit att du måste be om ursäkt eller att du varit oartig.. Men eftersom du inte fått svar på dina frågor så tänkte jag att jag slänger upp detta åt dig. Inget illa menat,.

Starkt plus kan tolkas på olika sätt beroende på person. Jag tycker att det är starkt om man kan se att det är ett plus, oavsett styrka. Men att man inte vinklar testet lixom, eller måste trixa med det. För mig är det då starkt o även klart o tydligt. Måste man däremot vinkla o ha sig så är det definitivt inte starkt eller tydligt, så är det ett väldigt väldigt svagt som även kan vara ett spök.

Så det är upp till var o en om huruvida man vill att starkt plus ska vara. Finns inget rätt eller fel i det.
    Larsan har fått svar på sina frågor i ett privat meddelande.
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)