• Anonym

Har ni varit på en arbetsplats där ni vantrivts pga chefen?

Har ni varit på en arbetsplats där ni vantrivts pga chefen och känt att ni blivit orättvist behandlade?

Varför och vad hände?

Vill bara veta om det är någon mer som varit i min situation...

• Svar på tråden Har ni varit på en arbetsplats där ni vantrivts pga chefen?
  • Anonym

Jag har en dålig chef.
    Lynnig, inkonsekvent och allmänt jobbig.
    Gapar och skriker och är ful i munnen mot folk som jobbar för honom.
    kan ringa upp och ge en en utskällning som man inte ens fattar varför man fick och sen vara helt oemottaglig för resonemang.

Funderar jag på att söka nytt jobb?
    Ja hela tiden.

Trivs jag på jobbet?
    Nej, inte för en sekund

Presterar jag mitt bästa med denna chefen?
    Nej, inte på långa vägar. Jag har inte ens nån lust längre att göra nåt bra.

• Anonym

Jag det var länge sen och jag bytte jobb.
    Jag byter alltid jobb om chefen är dålig eller om det är massa problem på arbetsplatsen.

Men de sista 5 åren har jag haft toppen bra chefer och arbetsplats.Har haft 2 jobb på 5 år och då har jag bara bytt för att utvecklas eller få bättre lön.    

• Anonym

Har själv toppenchefer.. men har en vän som råkade illa ut på sitt förra jobb och vantrivdes sjuuukt mycket

Där kunde chefen stå i korridoren o bara skrika på personalen, och nu när min vän behöver ett intyg av nåt slag så vägrar dom skriva nåt! "Tidsbrist" kallar dom skälet till det.

Nu jobbar min vän på en ny arbetsplats o trivs kanon.

På det förra stället sitter det ibland folk och gråter på sina rum fortfarande efter bossens framfart!

Jag trodde knappt det var sant när min vän berättade, i min fantasi är chefer normala människor som vet vad dom gör. Iallafall inom kommun o landsting (som det rör sig om här).
    Dom får gå på chefsutbildningar och lära sig att ta folk.. även såna som dom känner att dom inte klickar med.

Man trackar inte folk och tvingar på uppgifter som man inte har utbildning till och inte tid till för man har 150% med annat.. man ringer inte hem till folk på helger o slänger ur sig spydiga kommentarer och man står INTE OCH SKRIKER på sin personal.. varken i korridoren eller på sitt kontor.

Nu har tydligen den där chefen också fått ett nytt jobb, och man hoppas att dom anställer en vettig männska nu! 

• Anonym

Japp... jag bytte jobb. Fick tjänstledigt och när jag hade det så ringde jag till hans chef samt media för att tala om vilken fruktansvärd chef han var. Det tillsammans med en massa andra saker som pajasen gjort ledde till att han fick sluta!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 11:19:10 följande:
    Har ni varit på en arbetsplats där ni vantrivts pga chefen och känt att ni blivit orättvist behandlade?

Varför och vad hände?

Vill bara veta om det är någon mer som varit i min situation...
    ja det har jag , men de fleesta sluta pga chefen .....
  • Anonym

Jag är i den sitsen just nu. Mår illa av att vara i min situation. Jag jobbar på en förskola och har en oerhört dålig chef. Hon engagerar inte sig ett dugg i vårt arbete, favoritiserar vissa av kollegorna. När jag tagit upp att jag vill att hon ska vara mer närvarande som chef skyller hon på tidsbrist. Och mycket mycket mer. Jag vill säga upp mig men funderar hur. Ska jag först söka jobb och gå på intervju SEN säga till chefen? Det går inte att nå fram till min chef alls. Ingen idé att försöka prata med henne. Eller med chefen över henne. Båda är lika knäppa. Bara att sluta och söka nytt och hoppas på bättre trivsel där.

Svar på tråden Har ni varit på en arbetsplats där ni vantrivts pga chefen?