• Anonym (Sexleksak)

Hur få henne att prova sexleksaker?

Min sambo är helt emot att vilja pröva sexleksaker. Hon har själv aldrig använt sexleksaker ens för onani. Skulle vilja introducera det i vårt sexliv för jag tror det skulle vara ett lyft. Men om jag köper en vibrator etc så kommer hon nog sparka bakut och tycka det är äckligt av mig ovh inte vilja prova.

Någon bra idé hur man kan gå tillväga? Kanske testa med något som finns i hushållet för att få henne att inse att tex vibrationer kan vara skönt.

• Svar på tråden Hur få henne att prova sexleksaker?
  • Anonym

Är du själv med på att använda sexleksaker. Köp e vibrator om du vill, går att använda på dig. Stimulerar prostatan och är väldigt skönt enl min karl. Eftersom så kan ni prova på hennes blygläppar för att hon ska få känna, ta det lugnt bara.

Eller acceptera att hon inte vill, hon kanske är nöjd med erat sex. Låter som ni behöver komminicera lite mer.  

• semlorna

Vill hon inte tycker jag du får acceptera det. Att köpa/göra saker hon inte är med på i ert gemensamma sexliv tror jag knappast får henne mer öppen för nya saker.

• springislovely86

Jag va emot sexleksaker efter jag blivit våldtagen, men efter något år så köpte jag en sex leksak till mig. Och innan jag träffade min sambo va det bara den som fick mig att komma.
    Men jag tycker du absolut borde köpa något för att ge ert sexliv ett lyft. Men ta med henne i beslutet, gå till en sexbutik med henne och ta gemensamma beslut.

• MickeN1973

Köp en strapon dildo,  lägg den på köksbordet, och skriv en lapp "Jag väntar på dig i sovrummet"

Sen går du in i sovrummet och drar ner byxorna och ställer dig på alla fyra med röven i vädret....   

• Anonym (Sexleksak)
    semlorna skrev 2012-04-14 13:00:23 följande:
    Vill hon inte tycker jag du får acceptera det. Att köpa/göra saker hon inte är med på i ert gemensamma sexliv tror jag knappast får henne mer öppen för nya saker.
    Givetvis skall man inte tvinga. Men vill få henne att testa för jag tror hon skulle uppskatta det.
  • Anonym
    Anonym (Sexleksak) skrev 2012-04-14 13:04:41 följande:
    Givetvis skall man inte tvinga. Men vill få henne att testa för jag tror hon skulle uppskatta det.
    Men vill hon inte så vill hon inte. Vad du tror hon skulle uppskatta är ju ovesentligt. Det är ju vad hon tror hon skulle uppskatta som är viktigt och hon tror uppenbarligen inte att hon skulle gilla det.
    Det enda du kan göra är att fråga, säger hon nej så acceptera det.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Sexleksak) skrev 2012-04-14 12:50:25 följande:
    Min sambo är helt emot att vilja pröva sexleksaker. Hon har själv aldrig använt sexleksaker ens för onani. Skulle vilja introducera det i vårt sexliv för jag tror det skulle vara ett lyft. Men om jag köper en vibrator etc så kommer hon nog sparka bakut och tycka det är äckligt av mig ovh inte vilja prova.

Någon bra idé hur man kan gå tillväga? Kanske testa med något som finns i hushållet för att få henne att inse att tex vibrationer kan vara skönt.
    Kolla i den här tråden för ett tips om saker som finns i hushållet...:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m59910034.html

Men om hon inte vill prova sexleksaker tvivlar jag på att hon vill prova hushållsapparater mot klitoris. 

Kanske är tröskeln trots allt lägre för att prova t ex en vibrerande penisring. Vem som helst borde gilla det tycker jag. Varför skulle det vara äckligt? Lägg fram det som ett sätt att öka hennes njutning. Tycker hon att sex är äckligt? 
  • semlorna
    Anonym (Sexleksak) skrev 2012-04-14 13:04:41 följande:

Du tror det ja men säger hon nej håller hon uppenbarligen inte med dig. Det du kan göra är att lyssna på henne och försöka ha en öppen kommunikation kring sex. Att pressa henne att testa sånt hon inte vill eller köpa saker hon sagt hon inte vill testa tror jag inte leder till att hon vill testa nya saker.
  • Anonym (Robert)

Min fru var också svår på det här området. Eftersom jag tycker det är frustrerande att hon så sällan får orgasm med mig (slickad vill hon INTE bli!), trots tio år tillsammans, så lyckades jag efter en hel del övertalning få henne att gå med på att jag använder en vibrerande penisring. "Av princip" (misstänker jag) så var det givetvis inte bra med ringen; det surrade för mycket och "skavde". Men jag sa att det var skönt för mig och att jag hoppades det var Ok om vi använder ringen någon gång ibland. Nu efter 5-6 gånger med ringen har hon börjat jucka och gnida sig som 17 mot den där ringen, så jag har en känsla av att hon börjat omvärdera och jag får inga protester längre när jag tar fram ringen... Däremot har hon inte fått orgasm av ringen - ännu - men som sagt hon verkar ha börjat uppskatta vibrationerna och det känns som att det är "på G". Först provade vi Lelo "Bo", som min fru fortfarande inte gillar, nu kör vi med en enklare ring med en liten vibrerande fjäril fram; den verkar som sagt vara skön att gnida sig mot...

Lycka till och kom ihåg att "utpressning" eller "tjat" funkar sällan på kvinnor; försök snarare få det till att hon gör något som är positivt för dig, är mitt tips!

Svar på tråden Hur få henne att prova sexleksaker?