• Pisan

    Våningssäng för tvillingar... vilken ålder?

    Hej!

    undrar när ni som har våningssäng till era tvillingar började använda det?

    Mina är 2 1/2 snart och är för små än så länge men det får bli våningssäng för dom senare. Så vilken ålder började ni använda våningssäng?

    Tacksam för svar

    //Pisan

  • Svar på tråden Våningssäng för tvillingar... vilken ålder?
  • Callan

    Det beror nog helt på barnen.
    Min stora är 7 och törs inte ligga uppe i våningsäng än
    Min lilla är 3,5 och törs nog, men han är uppe och kissar/vaknar varje natt så det törs inte jag

    Men kanske 5 år?? 

  • strojes

    Jättesvårt. Har själv tvillingar som nu är 4 år och det är tänkt att de ska ha våningssäng i sitt rum men än sover de i vanliga sängar. Deras storasyster sov uppe i våningssäng en vecka när hon var 3,5 år och klarade det galant men hennes småsystrar känns lite för livliga i sömnen fortfarande... Vi kanske provar efter sommaren eller så då är de nästan 5 år.

  • Sommar08

    Hej vi byggde 2 egen våningen nu med Hjälp av snigel sängarna på Ikea :) sågar av benen p den nedre sen har vi ca 65-75 mins inte men dom kan nästan stå Där i så att sitta går utmärkt :) den är knappt 1'meter hög vilket gör att dom Fixar det galant våra små är 3 1/2 år

  • NoNoo

    Mina fick våningssäng nu vid 8 år ålder. Innan sov de i juniorsängar som de nu börjat växa ur. Däremot hade de nog varit mogna för våningssäng från ca 5 års ålder.
    För rättvisans skull så byter de sängplats 1 gång i veckan.


    ♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • hjert98

    Våra tvillingar är 2,5 år. Killen klarar att sova uppe i tvåvåningssängen, men tjejen är inte i närheten att klara av det. Honvvill sova där uppe men har inte förmåga att klättra upp och ned själv så det känns tryggt för oss föräldrar. Vår stora tjej som är 4 år klarade också att sova i tvåvåningssäng vid 2,5 år. vi har dock hemmabygda sängar som är mycket robustare och tryggare än köpta.

  • vavi

    Jag har två normalstora killar på 3.5 år som jag behöver cykla med från och till dagis. Det är en lite längre tur på ca 15 minuter.
    vilket är bästa sättet att cykla med dem?
    Lådcykel? Cykelkärra? 2 barnsitsar på cykeln?
    Hur har ni gjort? Tar gärna del av tips och erfarenheter!

Svar på tråden Våningssäng för tvillingar... vilken ålder?