Anonym skrev 2012-04-16 21:43:08 följande:
Står de mycket om dildosar i biblen eller!?
Fantastiskt mogen kommentar. Förstår varför du valde att vara anonym, annars hade förmodligen MENSA stormat ditt hus... <--- Eftersom du förmodligen inte fått gåvan att förstå humor var detta ironi.
Jag är född i en frikyrklig familj och släkt, under hela min uppväxt, fram till 30-årsåldern var alla nära vänner, flickvänner och fruar :) kristna.
Jag har fortfarande kontakt med många av mina gamla vänner och vi umgås ibland. De räknar sig fortfarande som troende, de flesta i alla fall även om jag inte gör det.
Min uppfattning är att i alla fall i den bekantskapskretsen pratar man om sex med sina vänner. Jag tror att det skulle vara helt oacceptabelt att komma ut som swinger och de är praktiskt taget de enda i bekantskapskretsen som inte vet att jag är swinger. Tror säkert att de hade överlevt att få höra, men eftersom mina föräldrar och alla kusiner bor kvar i byn och umgås vill jag inte utsätta föräldrarna för den skammen. Det är illa nog att jag verkar hamna i helvetet vad det lider...
Jag vet att tjejerna i paret har haft sexleksaksparty och att de är ganska öppna mot varandra. Männen däremot pratar väldigt sällan sex öppet, mest i omskrivande termer som hur länge sedan fick du ligga då, höhöhö? Rätt grabbigt sådär.
Det blev en markant skillnad på synen på sex när vi var tonåringar, då var sex verkligen inget vi pratade om även om jag tror att de flesta hade sex innan de gifte sig. När de flesta av oss hade gift sig pratades det ganska mycket om sex, men sällan när paren träffades, bara mellan kvinnorma och männen.
Min uppfattning är att det fortfarande är ganska tabu att prata onani, porr, helt otänkbart att prata swingeri. Hade någon varit otrogen hade den blivit utesluten ur såväl församling som gemenskap. Jag tror att mycket av detta är relaterat till kombinationen av ett mindre samhälle med hög social kontroll och en stark kristen prägel på orten. Men jag hade inte blivit speciellt förvånad om jag träffat på något av paren på fetishklubben i Göteborg (även om jag sällan är där eftersom jag ju (tyvärr) saknar någon fetish.)