Inlägg från: Anonym (förvånad.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvånad.)

Är de så enkelt att få "fader okänd" på papperna?

OBS! Detta handlar INTE om mig. Mina barns pappa står på papperna och har aldrig varit på tal om annat!!!!!!

Jag har alltid haft uppfattningen om att det är svårt att få igenom "fader okänd" på papperna. Jag har trott att det varit en bottslig hanlig att undanhålla/ljuga om fadern. Att om pappan sedan själv tillkännagav sig skulle mamman åka dit alt. om någon annan inkom med uppgiften. Att socialen skulle pressa en enormt för att få en att berätta o.s.v.

Är det så enkelt som att bara vägra berätta något till familjerätten alt. säga att man inte vet vad han heter så skrivs fader okänd och sen är det inte mer med det? 

Hör inte alltid familjerätten av sig när ett barn blivit född? Hört mammor som berättat att dem inte hört av sig för en faderskapsutredning. 
  • Svar på tråden Är de så enkelt att få "fader okänd" på papperna?
  • Anonym (förvånad.)

Om vi säger att en kvinna blir gravid med en man som absolut vägrar bli pappa. Modern uppger när barnet är fött att hon inte har en aning om vem pappan är. Sen efter 2 år ändrar fadern sig och vill stå som pappa och går då till socialen och berättar att han har ett barn han inte står som pappa för. Då händer det alltså ingenting med mamman? Inget straff, inga "problem" utan pappan bara skrivs?

Verkligen förvånande i mina ögon. 

• Anonym (förvånad.)
    Ellieott skrev 2012-04-16 09:12:45 följande:
    De här lagarna är ju till för barnet. Jag ser inte hur det skulle vara barnets bästa att föräldrarna straffas...?
    För att dem har försummat barnets bästa och för dem ska avskräckas från att göra så från början.
    Jag tycker man ska ta ansvar för sina handlingar! 
  • Anonym (förvånad.)
    Zombie skrev 2012-04-16 10:11:17 följande:
    Ok då får killar låta bli att ha sex då om det inte är planerat att skaffa barn ? Finns tjejer som lurar killar finns preventivmedel som inte alltid funkar mm
    Förstår inte vad detta svaret har med saken att göra?
  • Anonym (förvånad.)
    Zombie skrev 2012-04-16 10:15:24 följande:
    Om man ska straffas för attan inte vill ta ansvar för ett barn man inte vill ha
    Jag pratar om att modern bör straffas om hon medvetet underhåller pappan.
Svar på tråden Är de så enkelt att få "fader okänd" på papperna?