Inlägg från: SysterEmelie |Visa alla inlägg
  • SysterEmelie

Ditt bästa tips för ett enkelt bröllop

Jag och sambon har så smått börjat att prata om att gifta oss.

Det vi har kommit överens om än så länge är:

Borgerlig vigsel.
    Närmsta familjen och de närmsta vännerna.
    Så enkelt som möjligt alltså ingenting storartat eller flott.
    Gärna i någon form av lokal där man även kan ha festen.
    Det behöver inte vara så billigt som möjligt, men det ska inte kosta massor.

Det är ramarna för bröllopet, det jag nu önskar är nu ditt bästa tips, Mat, dryck, underhållning, blommor, kläder ja allt egentligen. Alla små detaljer som gjorde ditt bröllop till ett minne för livet.

Har du något bra budgettips så är det välkommet. Kan man dra ner kostnaden på något så kan ju något annat kosta mer.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ditt bästa tips för ett enkelt bröllop
  • SysterEmelie

BuoBä: Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Att inte nämna B ordet. Smart! Tack för tipset.

• SysterEmelie

Livetäenbiltvätt...: tack Vi har funderat på att vara utomhus. Synd bara att det är så väderberoende. En loge med lite blommor osv skulle ju vara jättemysigt!

• SysterEmelie

Tyvärr har jag den pyssliga tummen mitt i handen. Skulle såå gärna vilja kunna fixa mycket själv. Men oftast så blir det inte som jag tänkt mig och så ger jag upp.

• SysterEmelie

Jo jag är medveten om att saker kan bli mycket dyrare. Men den enda "tjänsten" som jag tror behövs är just vigselförättaren och om man då har själva vigseln tidigare på dagen så kanske det går. Blommorna skulle en vän som ändå kommer på bröllopet fixa. Hår och smink fixar mamma. Sen tänkte jag på en buffé från Ica som jag använde på min examen som var superfin, alt laga själv. Lokal har jag börjat kolla efter och det lär vi boka snarast. Sen tänkte vi skicka ut ett "save the date" ganska snart så folk inte hinner boka upp sig. Sen får vi vara medvetna om att dom redan kan vara bokade.

Shit jag är helt nipprig, har inte sovit en blund i natt. Vilken ände ska jag börja i!!

• SysterEmelie

Hittat en gammal teater som dom hyr ut för 1000 kr. Gissar att det kan bli dyrare på nyårsafton. Ska ringa dit i morgon. Har även plockat fram alla vigselförrättare (stavade jag rätt) i kommunen. Ska maila dom i morgon. Kom även på att kvinnan som vigde pappa är en gammal vän till familjen. Ska höra med henne också. Men hon jobbar i grannkommunen. Är det ett hinder?

Svar på tråden Ditt bästa tips för ett enkelt bröllop