• Anonym (Elle)

BDSM light...?

Jo jag undrar om man vill börja testa på lite BDSM light, vad kan man då börja med... vad för saker kan man använda sig av som man har hemma och vad borde man börja införskaffa sig... eftersom jag inte sysslat med detta tidigare kanske vissa redskap bör förklaras vad man använder dem till...

Jag vill gärna testa på att vara undergiven men vet inte riktigt hur jag ska förklara det för min man och hur man ska börja/ gå till väga...

Så kan ni ge lite råd och tips, tack! :)

• Svar på tråden BDSM light...?
  • Fiya

Är du intresserad av bondage i sin helhet eller av lite bind sex bara? Ett sätt är ju att ta och använda sig av skarfar man har liggandes och binda fast händerna. Vill du köra lite mer "bondage"  kan du börja med att "klä" dig i bondage underkläder utan att binda fast dig.
    Tips på bindning: http://blol.me/5463    

• Anonym (Elle)

Ja alltså jag är nog intresserad av att just få känna mig styrd av min man  - att han tar kommandot och är lite "hårdhänt"... och att jag får känna mig undergiven eller lite som att jag inte har något att säga till om... ;)

Kanske inte precis utstyrseln i sig jag tänder på, mer att kanske bli bunden att mannen styr mig lite som han vill till olika ställningar, drar mig i håret, smiskar lite osv...

• Fiya

Aha, men då kanske en dildo kan vara något att börja med? Be han binda fast dig och använda den på dig? I en "start-up" behöver man inte så mycket, mer än stämma av att det är något som tänder er båda. Han kanske kan smyga sig på dig bakifrån, dra dig i håret så du hamnar tätt intill och viska saker i ditt öra? Ett bra första steg är att han säger vad han tänker göra med dig, på det viset behöver han inte själv vara så hårdhänt utan kan styra dig genom ord och resten kan växa fram...

• Millicent

Jag tänker att man inte behöver några prylar om det är dominans o smisk man är ute efter. Hans händer och en ihopvikt livrem utan skarpa kanter räcker långt. Eller en träslev eller linjal eller så. Det viktigaste är att din partner har idéer kring hur han kan o vill. dominera och att de är anpassade efter vad du längtar efter. Prata prata prata. Ha ett stoppord så ni kan bryta utan missförstånd.

• HasseA

Håller med de ovan. Ni bör nog prata en hel del om det, så att ni är överens.

Sen kanske ni tex kan bestämma att han helt enkelt får bestämma över dig (inom era gränser då förstås, så som ni vill), tex att om han säger åt dig att ta av dig på överkroppen och ställa dig på knä med armarna bakom ryggen och suga honom, så är det bara för dig att göra det. Eller att han befaller dig att onanera framför honom eller så. Men det är svårt att ge tips, för varje par måste ju få kläm på vad som är ok för just dem, vad just de vill få ut av det hela.

/Hasse

• Anonym (Elle)

Jättebra tips hittills, jag vill testa det ni skriver men vet inte hur jag ska säga det till min kille...

I helgen va jag lite "modig" så jag bad honom att pulla mig i fittan medan han slickade mig (älskar det - även i rumpan)... men då frågade han om jag inte hade någon leksak istället så jag tog fram min dildo och visade honom för första gången vilket han använde medan han slickade... det va sjukt upphetsande fast den va rätt kall.. hade förstås varit skönare om den varit lite uppvärmd av händer först...

Älskar att leka med leksaker och ha lite hemma men inget jag introducerat för honom än, är lite blyg och vet inte vad han kommer att tycka och tänka... det sista jag vill är att han ska tycka att jag är porrfilmsskadad eller äcklig... för att jag inte enbart njuter av vanligt sex... sen är det klart att vi har ju inte varit ett par så länge så kanske han tycker att det är skönt med vanligt sex bara och inte vill avancera det så här fort?

Det är svårt att få till dessa lekar då vi båda har barn hemma på heltid... men jag hoppas så att det blir tillfälle och att jag vågar säga/ leda honom dit jag vill i framtiden...

• Fiya
    Anonym (Elle) skrev 2012-04-16 12:57:53 följande:
    Jättebra tips hittills, jag vill testa det ni skriver men vet inte hur jag ska säga det till min kille...

I helgen va jag lite "modig" så jag bad honom att pulla mig i fittan medan han slickade mig (älskar det - även i rumpan)... men då frågade han om jag inte hade någon leksak istället så jag tog fram min dildo och visade honom för första gången vilket han använde medan han slickade... det va sjukt upphetsande fast den va rätt kall.. hade förstås varit skönare om den varit lite uppvärmd av händer först...

Älskar att leka med leksaker och ha lite hemma men inget jag introducerat för honom än, är lite blyg och vet inte vad han kommer att tycka och tänka... det sista jag vill är att han ska tycka att jag är porrfilmsskadad eller äcklig... för att jag inte enbart njuter av vanligt sex... sen är det klart att vi har ju inte varit ett par så länge så kanske han tycker att det är skönt med vanligt sex bara och inte vill avancera det så här fort?

Det är svårt att få till dessa lekar då vi båda har barn hemma på heltid... men jag hoppas så att det blir tillfälle och att jag vågar säga/ leda honom dit jag vill i framtiden...

Jag tror absolut att man ska introducera sitt önskade sexliv så tidigt som möjligt. Det är större risk att det blir "fel" om det kommer senare. Då hade jag känt mig fundersam över om min partner aldrig varit helt nöjd. Förstår att det kan vara jobbigt att "be" om saker om det känns "avvikande" för dig. Det första du borde jobba på är din egen inställning till det, det måste kännas bra för dig när du introducerar det :) Och helt ärligt, det är inte det minsta ovanligt eller udda. Sen finns det givetvis de som tänder/inte tänder på det och de som tänder på grövre saker och de som tänder på mildare varianter. Man måste hitta rätt i sin egen relation och försöka tillfredställa båda parterna. Det skadar sällan att testa saker, så länge man kan prata med varandra både innan, undertiden och efteråt! :D
  • HasseA

Håller med Fiya. Rent generellt tror jag man kan vinna oerhört mycket bara av att våga prata med varandra om sex, i stället för att gissa sig fram. Jag tror man vinner på det på flera sätt, även att man känner att man kommer varandra ännu närmare om man "öppnar sig" för sin partner, och berättar hur man känner, vad man gillar, vad man önskar. Man visar sin partner tillit genom att öppna sig, och partnern känner att han/hon får förtroendet.

Jag minns inte riktigt hur min Anna började föra sånt här på tal, men det var hon som gjorde det. Själv hade jag visserligen ett stort intresse av sex, men hade aldrig ens snuddat vid tanken på BSDM av något slag. Jag tror att hon talade om att hon läst på BDSM-sidor, och att hon gillade tanken på vissa av sakerna. Så det kanske kan vara en variant. Hmm, jag känner till en person som visade min/vår blogg för sin partner, och fick igång deras sexliv igen, från att det mer eller mindre hade dött. Så det kan ju också vara en variant, att titta i den, för den handlar mycket om BDSM light.

Om din karl älskar dig, och älskar att göra det skönt för dig, så är min gissning att han uppskattar om det visar sig att du lägger manken till för att utveckla ert sexliv tillsammans. Så borde det i alla fall vara, tycker jag.

/Hasse

Svar på tråden BDSM light...?