Håller med Fiya. Rent generellt tror jag man kan vinna oerhört mycket bara av att våga prata med varandra om sex, i stället för att gissa sig fram. Jag tror man vinner på det på flera sätt, även att man känner att man kommer varandra ännu närmare om man "öppnar sig" för sin partner, och berättar hur man känner, vad man gillar, vad man önskar. Man visar sin partner tillit genom att öppna sig, och partnern känner att han/hon får förtroendet.
Jag minns inte riktigt hur min Anna började föra sånt här på tal, men det var hon som gjorde det. Själv hade jag visserligen ett stort intresse av sex, men hade aldrig ens snuddat vid tanken på BSDM av något slag. Jag tror att hon talade om att hon läst på BDSM-sidor, och att hon gillade tanken på vissa av sakerna. Så det kanske kan vara en variant. Hmm, jag känner till en person som visade min/vår blogg för sin partner, och fick igång deras sexliv igen, från att det mer eller mindre hade dött. Så det kan ju också vara en variant, att titta i den, för den handlar mycket om BDSM light.
Om din karl älskar dig, och älskar att göra det skönt för dig, så är min gissning att han uppskattar om det visar sig att du lägger manken till för att utveckla ert sexliv tillsammans. Så borde det i alla fall vara, tycker jag.
/Hasse