Inlägg från: Purpurbräcka |Visa alla inlägg
  • Purpurbräcka

hur mycket pengar får ni i månaden?

När jag gick i gymnasiet (Jag har för mig att det är den åldern du är i TS) en gång på stenåldern så fick jag hela studiebidraget.

Det skulle då räcka till alla kläder, inklusive jackor och skor, och till de nöjen som inte var gemensamma familjeaktiviteter. Prylar jag ville ha köpte jag också för egna pengar, men jag fick även en del grejer på jul och födelsedagar.

• Purpurbräcka
    skogsvitter skrev 2012-04-17 12:06:39 följande:
    Nej man börjar gymnasiet det år man fyller 16 år så i TS fall handlar det om högstadiet (åttan eller nian beroende på när på året hon fyller).
    Oj, det var värst vad slarvigt jag läste trådstarten! Jag hade för mig att jag läst i en annan tråd att hon var 16...

Hur som helst så tycker jag inte att man ska låta ens barn ta ett större ekonomiskt ansvar än vad de klarar av. Innan jag fick hela studiebidraget så hade jag under ett år eller två en separat klädkassa som jag fick hantera själv men inte köpa något annat än kläder för. Utöver det så hade jag en månadspeng på 150:- som jag fick göra vad jag ville med.
  • Purpurbräcka
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-04-17 23:49:03 följande:
    jag går i 8:an och är skillnad om man inte behöver köpa nått själv men om jag vill ha nått måste jag spara och tar över 2 månader om man får 50 kr i månaden och vill köpa nått som kostar över 100 kr, och nästan allt kostar över 100 kr... jag tycker man borde få minst 200 om man är 15 år!

Ja, 50 kr är inte mycket. Vad är det meningen att det ska räcka till? Betalar dina föräldrar saker som godis, fika och biobesök eller måste du betala allt sådant själv?
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?