Inlägg från: tjej87 |Visa alla inlägg
  • tjej87

hur mycket pengar får ni i månaden?

Hela barnbidraget men då ska 15-åringen betala kläder och alla nöjen själv samt hjälpa till hemma med matlagning, disk och tvätt, städa sitt rum och hålla ordning även i gemensamma rum.

• tjej87
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 01:20:03 följande:
    jag är inte SÄKER men ska försöka och ska ha mindre betalt en de andra hunddagisen och göra olika saker med hundarna varje dag... inte bara gå promenader som de flesta andra hunddagis!
    Har du någon hundutbildning, vet du t.ex hur du ska få hundarna att lyda dig? Jag hade inte lämnat min hund till en 15-åring utan många års hundererfarenhet och hundförarutbildning i bagaget.
  • tjej87
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 23:39:08 följande:
    jag vet hur jag ska ta hand om hundarna och du behöver inte lämna din hund på mitt dagis så du behöver inte oroa dig för jag kommer inte tvinga NÅN och ålder spelar ingen roll hur bra man tar hand om djur, jag vet många äldre som är DÅLIGA hundägare!

JAG VET men jag fattar inte varför jag ska betala allas när jag har minst pengar, för om jag tex hade en egen shampo skulle den räcka flera månader  till skillnad från när alla använder och är samma med allt och jag är säker på att jag inte kostar 1000 kr i månaden!
    Jag sa det mer för din egen skull så att du inte bara målar upp en drömbild utan tänker mer realistiskt men om du vill vara arg på mig så var du det... Folk ställer bra mkt högre krav på en person som har ett hunddagis jämfört med en vanlig privatperson som är hundägare. När man är 15 har man oftast inte så stor erfarenhet av "problemhundar" och det tror jag att man behöver ha för att kunna driva ett bra dagis. De flesta som är beredda att betala för att ha hundarna på dagis kräver nog att personen som tar hand om hunden är välutbildad, har goda omdömen från tidigare kunder osv.

Jag har också bra hand med djur men skulle aldrig ta på mig ansvaret för så många hundar samtidigt eftersom jag inte har någon hundutbildning. En egen hund skulle jag absolut klara av och ta hand om bra men jag har inte kunskapen att hantera 10-20 hundar med olika personligheter och problem helt själv. Det är väldigt stor skillnad på att ha en egen hund eller passa någon väns hund och att faktiskt ha ansvar för ett helt dagis med hundar.
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?