Inlägg från: Utropstecknet |Visa alla inlägg
  • Utropstecknet

hur mycket pengar får ni i månaden?

saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-12 00:22:59 följande:
    man behöver inte alls ha en utbildning och jag är efter för jag har missat i andra klasser men är inte dum och kan lära mig de jag behöver själv! orkar inte prata med er längre för ni är så negativa...
    Jag undrar bara vem som skulle vilja lämna sin hund till en människa utan vare sig erfarenhet eller utbildning? Jag skulle det då inte. Ska du ha enskild firma, aktiebolad eller ett handelsbolag. Betänk att du också måste ha ett startkapital samt fylla i de rätta pappren och söka de rätta tillstånden. Du måste också hitta lämplig lokal och annonsera. Du måste även lägga upp en ekonomisk kalkyl och betala de avgifter du är skyldig att betala. Dessutom bör du ha en buffert för det lär ta minst ett år innan du går med vinst (eller ens jämt upp). 

Jag skulle rekommendera dig att studera klart, söka någon slag djurlinje på gymnasiet och sedan komplettera med en eller ett par kurser i företagsekonomi och företagande. 
  • Utropstecknet
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-12 00:40:00 följande:
    jag är inte alls negativ, jag tror det kommer gå och de försöker inte hjälpa mig och jag svarar bara som de är och är inte otrevligt!
    Alla här i tråden vill hjälpa dig men tyvärr upplever du det motsatta. Jag önskar innerligt att du får driva ditt hunddagis men du måste förstå att det krävs utbildning och ekonomiskt kapital för att kunna förverkliga det.
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?