• mpermper

Min man är inte kär i mig längre - efter 20 år

Nej i nöd och lust kan man nog aldrig lova tror jag. Eller lova kan man väl, men att hålla löftet - det är nog värre.

Om du ska vara ärlig TS - älskar du din man efter 20 år? Jag har haft min i 18 år och vi känner varandra utan och innan och har känslan att vi ställer upp på varandra och så, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag älskar honom. Det beror iochförsig på vad man lägger för innebörd i ordet älska. Det är ett mångbottnat ord. Vi älskar ju inte våra barn på samma sätt som vi älskar våra livskamrater - eller hur?

Sedan så tror jag att det är så att man måste jobba på en relation. Kärleks- eller ej - det gäller även vänskapsrelationer. I de fall man har gift sig med löftet "I nöd och lust" så är det nog väldigt vanskligt om man lutar sig tillbaka och slår sig till ro med att man redan har sitt på det torra. Det har man inte. Det krävs mycket för att orka leva med varandra i en bra relation.

Jag förstår att du är ledsen, men om jag vore du så skulle jag rannsaka mig själv. Du kanske inte är så kär i honom heller. Egentligen. Om du känner efter. Det är lätt att man bara trampar på i inkörda hjulspår.

Förkovra dig i andra saker är mitt tips. Gör saker för din egen skull. Som du har lust med. Lev ut. Då blir du full av glädje och energi och därmed attraktiv. Möt andra människor och gör roliga saker. Fokusera på dig och du ska se att det ljusnar därframme.

Allt gott!

Svar på tråden Min man är inte kär i mig längre - efter 20 år