Min man är inte kär i mig längre - efter 20 år
Hej,
Jag har varit gift i 6 år men varit sambo med min man de senaste 20 åren. En ganska lång tid. VI har 3 barn tillsammans.
Vi har glidit isär och jag tog initiativ till samtalsterapi och bokade en tid. Där fick jag veta att min man inte har några känslor för mig längre. Inget han har vågat säga tidigare fast han säkert känt så en tid.
Jag känner mig tom och utan livsglädje. Oönskad, oälsad, ointressant, helt tom. Är allting slut nu? Ska jag börja om och försöka bygga upp ett eget liv? Jag trodde att vi var för evigt.
Dessutom trodde jag att när man lovar i nöd och lust så betyder det något. Idag behöver man ingen anledning att skilja sig utan det är bara att "ångra" sig och säga nu är det inget roligt längre - jag är inte kär längre. Nu går jag.
Hur länge ska man behöva stå ut med att känna sig oälskad i en relation? Jag skulle egentligen vilja säga till honom att fara och flyga men det kan jag ju inte för barnens skull. För deras skull måste man försöka att arbeta ihop det även om det tar på min stolthet.
Är det någon annan som är i samma situation?
kram