• Wittra

Min man är inte kär i mig längre - efter 20 år

Anonym (ledsen) skrev 2012-04-20 15:21:11 följande:
    Jag vet inte hur jag ska orka med det här. Det blir bara värre. Igår var vi i relationsterapi igen och där får jag alltid reda på saker som han inte vågar berätta hemma. Han vill skiljas, har inga känslor kvar för mig alls, vårt samliv har aldrig varit bra etc. Vi är för olika - har inga gemensamma intressen...Man får en rejäl smäll på käften varje gång man går dit!
    Efter samtalet så frågade jag honom varför det var så. Det är jag i alla år som har fått dra ur honom hur han känner. Han har jättesvårt att konfrontera problem och sopar hela tiden under mattan. Konfikträdd är bara förnamnet.
    Om vi börjat i terapi kanske förra året hade vi kanske kunnat rädda vårt äkteskap - nu är jag rädd att det kan vara försent.
    Kanske ni undrar varför jag vill vara kvar hos honom men det är han som jag har valt som livspartner och den man som jag har valt att dela mitt liv med. Livet går upp och ner och jag älskar honom fortfarande - tyvärr.
    Jag mår väldigt dåligt just nu - har en tung klump i magen hela tiden - ingen aptit och har svårt att sova. Svårt att arbeta och fungera över huvud taget. Det känns som att hela mitt liv - min trygghet - att vara del av någon - älskad - det som jag har varit en del av de senaste 20 åren - nu bara vittrar bort och jag vet inte hur jag ska orka mer. Dessutom ska jag ju inte visa något inför barnen.

Jag tycker han varit extremt orättvis mot dig, hur ska du kunnat veta något om han inte försökt prata om det? Har du frågat honom om det? Jag blir alltid så arg på folk som går och håller inne med saker och sedan kläcker ur sig "jomen du vet, jag tyckte faktiskt aldrig att blalbala" JAHA? Vad ska man göra åt det NU liksom?

När han började lessna , vad kände han då? Många människor kan ju känna att sina relationer vacklar men vill då ta tag om dem....varför han inte känt så? Även om han inte kanske just velat prata med dig om det?   
Svar på tråden Min man är inte kär i mig längre - efter 20 år