Inlägg från: MickeNike |Visa alla inlägg
  • MickeNike

september 2012

Hej, får man hänga lite här? Jag ska få en liten flicka den andra september, gick just in i vecka 27. Hon sparkar och har sig mest hela tiden, skönt att känna att det rör sig =)

• MickeNike

Tack =)

Jag har också börjat känna sparkar uppåt mot revbenen, men jag tycker att det gör mer ont när hon sparkar rakt neråt.

Häromdagen blev jag erbjuden sittplats på tunnelbanan, det levde jag på resten av dan =D

• MickeNike
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-29 18:28:16 följande:
    mickenike:    så lite så:)
    jag e beräknad 14sep, men kan ju bli tidigare som vi hoppas, vi vill pricka in den 4september, fär då firar jag o sambon 2års dag o 1års förlovning:)

har en dotter på snart 11 år, så en liten sladdis väntar jag:) har du fler barn el e det första?
    vart bor du?

hehe va snällt att du fick en sittplats, e ju så jobbigt o stå länge:( långa promenader o stående länge så får jag jätte ont i bäckenbenen o rygg o vaderna:(
    vecka 25 här, så du ligger typ två veckor före nästan... du e  inne i tredje trimestern alltså snart, hur känns det?
    Hehe, jag skulle gärna pricka in det en dag tidigt, vi firar två år som sambo då, så jag förstår vad du menar =)

Vad mysigt, är hon glad över lillasystern? Första barnet här, så allting är väldigt nytt och häftigt hela tiden. Jag bor i Hägersten utanför Stockholm, verkade som att det var fler stockholmare här, eller var det bara som jag fick för mig?

Det var väldigt rart, men jag är lite tvärtom, får väldigt ont i ryggen av att sitta ner. Jag har nog aldrig promenerat så mycket som den senaste månaden. Så länge jag håller mig gående så känns ryggen okej.

Det känns häftigt, tiden har gått så himla snabbt sen jag gjorde det där testet, jag har lite svårt att förstå att det bara är tre månader kvar =)
  • MickeNike
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-29 18:43:23 följande:
    mickenike:  oki va kul:)  jo hon längtar, hon har ju varit enda barnet fram till nu, så måste ju va jätte kul o samtidigt ovant att få ett syskon,
    oki jo e en del stockholmare här inne:)

oki jag önska det va tvärtom på mig, jag tycker om o promenera o röra på mig, men blir det för mycke så får jag ont på vissa ställen:(
    men e envis så vill hålla på ändå:)

förstår att det  e spännande för dig:) men känns som första gången för mig, eftersom d va så länge sen:)
    hur gammal är du?
    Vad roligt, det är nog spännande för henne med en liten bebis =) Var bor ni då?

Ja, det är väl tyvärr rätt vanligt det där, det är väl lite vanligare med andra barnet också? Jag har en kollega som är ett par veckor efter mig med andra barnet, det är lite roligt att jämföra =)
    Vad jobbigt, men det är ju inte så lång tid kvar tills du kan barnvagnspromenera en massa i alla fall =)

Jag är 23.
  • MickeNike

Tack, jhk88 =)

Här på FL står det att jag är i trimester två, och jag är 26+2, konstigt att det står olika =S

• MickeNike

Nu har hon eftermiddagsgympa i magen här, man ser hur den rör sig och putar ut åt olika håll.

Jag har väldigt ont på höger sida precis under bröstet, liksom på kanten av revbenet. I början (för ett par månader sen) kändes det som att det sträcktes ut, nu gör det bara ont hela tiden. Är det någon annan som har samma problem? Barnmorskan sa att det är normalt när det växer där inne och musklerna sträcks ut.

• MickeNike

Vi har haft tur och fått barnvagn och en stor kasse med kläder av min sambos syster, varje sak man slipper köpa själv är ju en liten lättnad...

Jag har en sheasalva från bodyshop som jag har smörjt magen med sen den började växa, den har aldrig varit så mjuk =)

Jag har inte haft någon foglossning, men jag har ett sånt bälte pga ryggproblem, det är jätteskönt med något som håller allt stabilt, jag rekommenderar det!

Jag hoppas verkligen på besked från försäkringskassan snart, behöver veta om de godkänner min graviditetsledighet. Jag har ett väldigt fysiskt jobb och har lite svårt att jobba redan nu, så om en månad kommer det inte alls att vara kul. Bara att hålla tummarna.

Svar på tråden september 2012