september 2012
Hej, får man hänga lite här? Jag ska få en liten flicka den andra september, gick just in i vecka 27. Hon sparkar och har sig mest hela tiden, skönt att känna att det rör sig =)
Hej, får man hänga lite här? Jag ska få en liten flicka den andra september, gick just in i vecka 27. Hon sparkar och har sig mest hela tiden, skönt att känna att det rör sig =)
Tack =)
Jag har också börjat känna sparkar uppåt mot revbenen, men jag tycker att det gör mer ont när hon sparkar rakt neråt.
Häromdagen blev jag erbjuden sittplats på tunnelbanan, det levde jag på resten av dan =D
Tack, jhk88 =)
Här på FL står det att jag är i trimester två, och jag är 26+2, konstigt att det står olika =S
Nu har hon eftermiddagsgympa i magen här, man ser hur den rör sig och putar ut åt olika håll.
Jag har väldigt ont på höger sida precis under bröstet, liksom på kanten av revbenet. I början (för ett par månader sen) kändes det som att det sträcktes ut, nu gör det bara ont hela tiden. Är det någon annan som har samma problem? Barnmorskan sa att det är normalt när det växer där inne och musklerna sträcks ut.
Vi har haft tur och fått barnvagn och en stor kasse med kläder av min sambos syster, varje sak man slipper köpa själv är ju en liten lättnad...
Jag har en sheasalva från bodyshop som jag har smörjt magen med sen den började växa, den har aldrig varit så mjuk =)
Jag har inte haft någon foglossning, men jag har ett sånt bälte pga ryggproblem, det är jätteskönt med något som håller allt stabilt, jag rekommenderar det!
Jag hoppas verkligen på besked från försäkringskassan snart, behöver veta om de godkänner min graviditetsledighet. Jag har ett väldigt fysiskt jobb och har lite svårt att jobba redan nu, så om en månad kommer det inte alls att vara kul. Bara att hålla tummarna.
Precis, att göra av med pengar lär ju inte vara något problem =P
Usch, vad jobbigt... Det kostar runt 250 kr, går nog att köpa på apotek tror jag.
Skönt, vilken lättnad =)