Inlägg från: MickeNike |Visa alla inlägg
  • MickeNike

september 2012

Grattis till vecka 27, selmv! Här gick vi in i 28 i går =)

Idag har vi trotsat vädret och varit på loppis, det blev tre små fina bodys till lilltjejen =)

• MickeNike

Tack, Helenaochjörgens, grattis till vecka 26! Oj, jag hade inte ens tänkt på att det är sjunde månaden nu. Det känns rätt overkligt. Hör med sjuk.gymn eller barnmorskan om bälte, tycker jag med. Skulle det gå att fixa är det ju värt det.

Vad mysigt med vagn- och klädshopping =) Jag beställde också hem en del kläder från en affär med begagnade kläder som kom förra veckan, lite bodys och byxor och nån mössa och så. Begagnat är ju grymt, bodys för 10-30 kr styck!

I slutet på veckan ska det bli fint väder igen, så nu tänker jag gå i ide tills dess.

• MickeNike

Vecka 29 nu, tredje trimestern! Har en del halsbränna jag med, men det funkar med samarin.
    Jag har haft en ganska tung arbetsvecka och de där 10 extrakilona känns verkligen i fötter, knän och höfter nu. Så nu sitter min sambo och masserar mina ömma fötter =)

• MickeNike

Jag får sammandragningar lite hela tiden, speciellt när jag jobbar. Men det är mer obehagligt än att det gör ont, så det får gå ändå =)

Idag var jag på inför förlossnings-info på huddinge, det börjar kännas lite verkligt. Men det känns ändå ganska lugnt, ingen panik ännu =) Så ska vi på föräldrautbildning och 30-veckors-kontroll hos BM i morgon. Mycket bebisgrejer på ett par dar =)

• MickeNike

Jag tror att det stod så på mina papper också, eftersom att det räknas ut som sjukpenning.

Vecka 30 nu! I morgon åker vi till gotland en vecka, det ska bli så skönt att komma bort lite.

• MickeNike

Hej alla, hoppas ni har haft en bra midsommar, själv har jag just kommit hem från en internetlös vecka på gotland.

Läste att en del av er ska på ultraljud, är det standard att man gör fler? För min barnmorska har inte sagt något om att vi ska göra några fler än det jag gjorde i vecka 18. Jag skulle gärna göra ett till, om det går.

• MickeNike

Då ska jag nog försöka tjata mig till ett till ultraljud, skulle vara fint att se henne igen. Vecka 31 nu =)

Idag har jag haft en massa sammandragningar, för första gången har dom gjort ont också. Det var lite läskigt. Så nu har jag placerat mig i soffan för resten av dagen.

Granen, läskigt med näsblod. Hur mår han?

• MickeNike

Här har det också regnat en massa, men det är rätt mysigt med regn när man inte behöver gå utanför dörren, jag har påbörjat min gravidledighet nu =)

Svar på tråden september 2012