Inlägg från: MickeNike |Visa alla inlägg
  • MickeNike

september 2012

Grattis till bröllopet, annox!

Jag ska till min bm om en vecka, men gången efter det blir med någon annan, det ska ju ändå bara tas prover och så.

Inatt har jag sovit så dåligt, lilltjejen har sparkat runt som en tok där inne. Åt alla håll samtidigt hela natten. Men det är väl bara att vänja sig, antar jag, det blir väl knappast mer sömn när hon kommer ut.

• MickeNike

Jag börjar också bli väldigt rastlös av att gå hemma, om det i alla fall kunde vara lite fint väder skulle man ju kunna njuta lite av det i alla fall.

Jag har också svårt att vända mig i sängen, det går inte att hitta en riktigt bekväm ställning, och varje gång man vänder sig vaknar man ju helt.

Kul att se din magbild, somelikeithot, tror vi har samma bf-datum, så det är kul att se hur olika det är =)

• MickeNike

Min är nog lite mindre, men det är väl rätt vanligt med första barnet, har jag hört. Jag ska försöka lägga upp bild i morgon. Jo, har ganska mycket sd, typ varje gång jag reser mig upp. Men för det mesta gör det inte ont i alla fall. Hur är det för dig?

Jag tycker egentligen också att de svala dagarna är rätt sköna, blir så snabbt varm nu. Men om det är fint väder behöver man inte riktigt göra något, det räcker med att sitta ute. Och jag börjar redan få slut på saker att göra på dagarna =P

• MickeNike

Ja, jag försökte dammsuga igår, men fick avbryta och sätta mig ner för att det gjorde ont, så sambon fick ta över. Ibland är de ju inte bara av ondo, dom där sammandragningarna =P

Idag var ju vädret fint, så nu sitter vi ute på baksidan och betalar räkningar. Halvkul, men det blir ju lite bättre när man kan sitta i solen och göra det ^^

Om ett par timmar ska vi iväg på någon sån där förlossningsinformationsföreläsning på vårdcentralen.

• MickeNike

Jag har fått lite nya krämpor den senaste veckan, så jag tänkte kolla om det är någon annan som har känt av dom också.

- Jag har blivit så täppt i näsan, jag har sluppit det rätt mycket innan. Nässpray är väl inget som funkar i längden?

- Det känns tungt att andas, som att jag inte får tillräckligt mycket syre. Jag vet inte om det kanske har med ökad blodmängd att göra, eller mindre plats för lungorna, men det är väldigt obehagligt.

- Det gör ont när jag sätter mig ner, precis under svanskotan och liksom på baksidan i höftbenen. Kan det vara foglossning? För det har jag sluppit, så jag vet inte riktigt hur det känns.

Är det någon annan som har något av dom här problemen? Någon som kanske har några små knep?

Jag ska försöka få med en magbild här också, om datorn gör som jag vill =)

Hoppas ni har en trevlig helg!

• MickeNike

Tack för tipsen, känns skönt att höra att det är normalt, framförallt det med andningen =)

Grattis till v30, Helena, nu är det inte långt kvar =)

• MickeNike

Kul med ny vecka, lillabambi!

Jag är inte heller så nervös inför förlossningen, det kanske kommer när det närmar sig.
    Jag har börjat fundera på det där med bedövningar, och det skulle vara jätteskönt om jag också klarade mig på lustgas.
    Är det någon som har tagit epiduralbedövning till tidigare förlossning? För jag har hört från kompisar att det är något jag ska se till att få, men när jag var på bb-info och dom berättade om olika bedövningsmetoder lät det väldigt obehagligt, dels att få sprutan i ryggen, och dels att man inte riktigt känner vad som händer.
    Är det någon som har erfarenhet av det?

• MickeNike

Ja, det är jag också lite orolig för. Jag kanske är mindre nervös för att det är första gången, och jag inte vet vad som väntar mig =P

Det är det jag tänker också, så lite nålar som möjligt =)

Svar på tråden september 2012