Inlägg från: MickeNike |Visa alla inlägg
  • MickeNike

september 2012

Jag måste bara skriva av mig, för idag är det verkligen varken skönt eller roligt att vara gravid.

Mina fötter är svullna och gör ont, jag känner mig bara tjock och klumpig och trött och rastlös. Det gör ont i höfterna att gå och om jag ligger på rygg eller sitter tillbakalutad kan jag knappt andas. Min sambo är bortrest med jobbet till i morgon eftermiddag, och min mamma (som bor väldigt nära och som jag brukar träffa rätt ofta, speciellt sen jag blev gravid) kommer hem från London i natt och alla andra jag känner är på semester eller jobbar, och sen ska dom ut och supa, och jag är så trött på fulla människor när jag själv är nykter.
    Jag vill bara ha ett glas rödvin och en cigarett och en ny dag.

• MickeNike

Jag har svårt att känna hur hon ligger, men jag var hos barnmorskan i förrgår, och hon sa att hon ligger neråt med huvudet redan och förmodligen kommer att ligga kvar så.

• MickeNike

Åh vad varmt det är nu! Är det bara jag som håller på att smälta bort?
    Fin mage, bambi =)

• MickeNike

Samma här med sovandet, jag känner mig så tung! Och nu har sambon en till allergivända (någon slags pollen), så nu håller snarkningarna mig vaken också. Jag vet ju att det inte kommer att bli mycket sömn när lilltjejen kommer, men fram tills dess trodde jag att jag skulle få sova lite i alla fall =P

• MickeNike

Nu har jag varit hos barnmorskan, och allt såg bra ut =) Flickan ligger som hon ska och är fixerad och alla värden är som dom ska. Jag lyckades tigga mig till ett extra ultraljud också! Nu är det sex veckor kvar till bf, vilket är rätt segt. För lång tid för att man ska börja vänta på att det sätter igång, och tillräckligt kort tid för att man ska vara ganska fysiskt begränsad.
    Men nu ska vi i alla fall på ultraljud den 30e juli, det är skönt att ha ett litet delmål.

Hoppas ni har det bra =)

• MickeNike

Vad tråkigt av henne, varför då?
    Bra att allt såg bra ut, vad spännande att inte veta vad det blir =)

• MickeNike

Ja, vid det här laget ligger hen väl säkert nedåt ändå =)
    Min mage har också sjunkit ner en del nu, så måttet var inte så mycket större än senast.
    Idag har hon rört sig jättemycket (annars har hon lugnat sig, jämfört med för någon månad sen, då sparkade hon runt hela tiden), men det är mest små buffar nu, det börjar väl bli trångt där inne.

• MickeNike

Ja, tiden kunde gärna få gå lite snabbare.
    Dom har nog ganska många oroliga mammor som kommer in och vill kolla varför det är så lugnt i magen,
    om det är någon gång man får vara "jobbig" är det ju nu 

• MickeNike

Jag längtar också efter ultraljudet, ska bli kul att få veta hur stor hon är och så =)

• MickeNike

Håller med om att soffan är skön nu. Badkaret är inte heller dumt (när man väl kommer i det).

• MickeNike

Men det här med amningsbh, när kan man köpa det egentligen? Jag menar, kommer brösten verkligen att vara likadana när jag ammar som nu?

Jag fick en mall för förlossningsbrev av min barnmorska, det är väl mest att skriva om det är något speciellt dom ska veta på förlossningen, om man har några tankar kring vad man vill ha för smärtlindring, om det är något speciellt man är orolig över och sådär.

• MickeNike

Jag har också fått blodsockerfall ett par gånger, när jag inte har ätit ordentligt. En förvarning brukar vara att jag blir väldigt lättirriterad precis före, så nu har jag alltid med mig lite nötter eller russin eller nåt i veckan så att man kan peta i sig något snabbt.

Här är det också tråkigt väder, men inget regn. Jag har inget emot det alls.
    Nu står jag i telefonkö hos försäkringskassan, alltid lika kul.

• MickeNike

Jag var inne och letade på fks hemsida efter den där uträkningsgrejen, men jag hittade den inte. Var finns den?

• MickeNike

Här har det varit blåsigt och svalt idag, himla skönt. Var rätt varmt nån gång mitt på dan, och det märktes direkt att både händer och fötter svällde upp, kom knappt i skorna. 39 dagar kvar här med =)

Svar på tråden september 2012