vila efter fostervattenprov?
Hej, jag kommer att göra ett fostervattensprov i nästa vecka och undrar hur länge man behöver vila efteråt. Ni som har gjort det: Var ni på jobbet dagen efter?
Hej, jag kommer att göra ett fostervattensprov i nästa vecka och undrar hur länge man behöver vila efteråt. Ni som har gjort det: Var ni på jobbet dagen efter?
Tack erixa för ditt svar!
Jo, jag känner mig nojjig redan... Nästa torsdag har jag undersökningen och sedan dröjer det väl 2 veckor till innan man får resultatet...
Det var snabbt!! ![]()
Jag har läst om så olika erfarenheter på nätet. Nästan alla säger att man ska vila ett dygn men vissa 2, 3 dagar. Är det överdrivet? Fler därute som har gjort fostervattenprov? Hur gick det för er?
Tack Nea 661! Hoppas att ert svar kommer snart!
Jag ringde mottagningen idag och sköterskan sa att jag ska vila under samma dag som provet görs men att jag kan göra "vad jag vill" dagen efter. Det är väl bara att vänta och se hur jag mår.
Jag har EN hel vecka kvar till fvp....
en alldeles (kanske för) personlig fråga: vad gjorde ni när ni fick beskedet inte var normalt?
Många säger att man ska ha pratat igenom med sin partner vad man ska göra om provresultatet visar att barnet är skadat. Vi har inte gjort det... Jag bara förtränger det hela och ser provtagningen som ett sätt att få bekräftat att barnet är friskt... Men om det inte är det?
jag kan tänka mig att ett sådant beslut inte är lätt att fatta, just nu vill jag inte tänka på det... stoppar huvudet i sanden tills testet är gjort och resultatet är här.
Skönt att nästa test gått bra!!
ja då var det gjort! Själva undersökningen var egentligen inte så jobbig, liksom många av er redan sagt. Bebisen höll sig snällt på ena sidan och idag hade jag kontroll igen. Det gör inte ont alls. Är bara sååå trött. Men kan ha å göra med mitt järnvärde som var på personlägsta... Nu är det bara att vänta på resultatet av testet