• Anonym

Böld på blydläpp, inväxt hår ... Äckelvarning!!!!

Shit! Stor som en pingisboll?!? Du måste ju fått en rejäl infektion. Du kan ju alltid ringa 1177 och rådfråga

• Anonym

Du är bortom all hjälp som fortsätter raka dig trots upprepade bölder, varför vaxar du inte istället?

• Anonym

Eller sköta hygienen efter du rakat?

Jag kör med handsprit efteråt, inga problem alls med bölder.

Dock får jag det av att trosan skaver. Ska jag sluta använda sånna då?

• Anonym

Vicka vid roten av den samtidigt som du klämmer lite, då brukar inte klämmandet göra lika ont..

Har du annars testat att sticka hål med en nål?

• Anonym

AJ men jag hade nog provat att klämma iaf utan att se.. Aj aj aj

• Anonym
    Apocalypso skrev 2012-04-18 22:03:57 följande:
    Testa att badda med varmt vatten för att skynda på mognaden, är det en hårsäck borde det gå att klämma även om det gör djävulskt ont, men jag har aldrig hört talas om att raka sig för att slippa svamp?! Trodde det var så man fick svamp?
    Så är det för mig... Rakar jag mig så är svampen där *suck*
  • Anonym

Jag har haft problem med bölder av och till sedan 16 års ålder nu 23 har aldrig helrakat mig utan allid bara trimmat ner med sax/maskin. Fick en för några år sedan lika stor som din, fick feber så hade den spruckit innåt hade risken för blodförgiftning varit stor. Det jag gjorde var att ta alvedon samt lägga förband med grodblad. Man tar grodbladen och hackar lite med baksidan av en kniv för att få fram oljan som är i bladet (5-8 st) sedan lägger man det omlott, på med kompress och tejp som är vattenlöslig. Det tog ca 1 dag från att jag upptäckte den tills att den sprack, sedan yttligare 2 dagar innan den gick tillbaka helt och försvann.

Ber om ursäkt för stavfelen :)

Svar på tråden Böld på blydläpp, inväxt hår ... Äckelvarning!!!!