• Anonym (Pinsamt)

Böld på blydläpp, inväxt hår ... Äckelvarning!!!!

Hej!

kanske fel forum men att lägga det i känsliga rummet kändes överdrivet....

Jag rakar mig regelbundet i hela underlivet och har åter igen fått ett hårstrå som växer inåt och orsakat en varböld stor som .... ja nästan en pingisboll...

Sitter på en blygdläpp så jag har svårt att se vad jag gör nör jag försöker tömma och kan ju inte bli av med hårstråt....

Någon som har ett tips att komma med? Kan inte komma på något mer pinsamt att söka sjukvård för....

Tidigare har de suttit så att jag kunnat se, klämma ut varet och rycka stråt men nu har jag inte en chans, inte ens på huk med spegel....       

Snälla hjälp!!!!!!    

• Svar på tråden Böld på blydläpp, inväxt hår ... Äckelvarning!!!!
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Digger Dagger) skrev 2012-04-18 21:53:48 följande:
    Lilla vän,

Sluta raka fittan till att börja med. Eftersom du skriver "återigen" så kanske det är dags att ta din pingpongstora varböld som ett tecken på att du inte skall raka dig. Att raka sig där nere är inte så glamoröst som i porrfilmerna och ganska stor risk för inåtväxande hår och medföljande infektion. Men det kan man ju inte visa på film, eller hur?

Kan du inte komma på något mer pinsamt att söka vård för? Jag kan nog komma på ett par saker. 10 minst.

Nejdu, I-landet ringde och vill ha tillbaka sitt problem.

*ler*
    rakar mig för att undvika svampinfektioner på rekomendation av läkare.... det handlar inte om att vara glamorös!!! Kan Lova att min man mest tycker att det är jobbigt at jag gör det!!! Hade gärna sluppit men svampinfektionerna har sett till att jag hamnat på sjukhus veckor åt gången vid flera tillfällen ... inte så kul det heller.... :)
    Hade varit roligt att höra din lita på de tio mest pinsamma skaer att söka sjukvård för.... :P Tänker starta en ny tråd.....:) Kommer visserligen att behöva avslöja vem jag är men det är det nog värt!   *lite roligt måste man ju få ha också!!!! Det kan jag behöva!  
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym skrev 2012-04-18 21:48:57 följande:
    Shit! Stor som en pingisboll?!? Du måste ju fått en rejäl infektion. Du kan ju alltid ringa 1177 och rådfråga

Ok, kort kö idag :)
    avvakta, det kommer att spricka av sig självt, göra jävulskt ont men lösa sig på ett par veckor!

Tack för den!   
  • Apocalypso

Testa att badda med varmt vatten för att skynda på mognaden, är det en hårsäck borde det gå att klämma även om det gör djävulskt ont, men jag har aldrig hört talas om att raka sig för att slippa svamp?! Trodde det var så man fick svamp?

Only weak men fear strong women!
  • Anonym (mee)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2012-04-18 21:59:39 följande:

avvakta, det kommer att spricka av sig självt, göra jävulskt ont men lösa sig på ett par veckor!

Tack för den!   

jag gör som så:
    rakar mej, låter det växa ut ungefär 1 cm, sen rakar jag mej igen
    blir 1 ggr månaden

om jag har en dejt eller något kan det ju bli en gång extra :)

köp även hem babyolja och smeta på efteråt, ger en härlig känsla och kliar inte lika mycket        
  • Anonym

Eller sköta hygienen efter du rakat?

Jag kör med handsprit efteråt, inga problem alls med bölder.

Dock får jag det av att trosan skaver. Ska jag sluta använda sånna då?

• mrsStatham
    Anonym (Pinsamt) skrev 2012-04-18 21:59:39 följande:

Tack för den!   
    Eller så tar du två citodon och försöker klämma den ändå.
    Bara för att du inte ser den innebär det inte att du inte kan känna den ju. 
    Bara två saker är oändliga
  • Anonym

Vicka vid roten av den samtidigt som du klämmer lite, då brukar inte klämmandet göra lika ont..

Har du annars testat att sticka hål med en nål?

• Anonym

AJ men jag hade nog provat att klämma iaf utan att se.. Aj aj aj

• Anonym (ärtan!)

jag hade en böld som gick att greppa, lite större än en ärta, precis inne vid troskanten. Tänkte inte på det först efter några veckor och blev väldigt orolig, googlade och kom fram till att det nog var en "innåtväxt hår" som resulterade i denna böld. Det är sjukt svårt att se något då de är på dessa ställen, men baddade med alsolsprit och klämde, klämde och klämde. Kom ut var tillslut och bölden blev mindre. Inget hår syntes till men efter 2dagar var jag helt som vanligt igen. Såg att du haft flera innan men mindre, men denna låter ju som du borde söka läkarhjälp för. en bekant till mig åkte in till akuten med en likasinnande sak och blev akutoperarad och sjukskriven i två veckor så visst kan det gå "illa till"

• Anonym
    Apocalypso skrev 2012-04-18 22:03:57 följande:
    Testa att badda med varmt vatten för att skynda på mognaden, är det en hårsäck borde det gå att klämma även om det gör djävulskt ont, men jag har aldrig hört talas om att raka sig för att slippa svamp?! Trodde det var så man fick svamp?
    Så är det för mig... Rakar jag mig så är svampen där *suck*
Svar på tråden Böld på blydläpp, inväxt hår ... Äckelvarning!!!!