• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Karin71

Åh så roligt att det är så många som är på gång. Håller tummarna för alla Er därute!!! Kram!

• Karin71

Idag fick jag svar från Valencia. De vill att jag ska ta ett nytt B-HCG och ett UL om 7-10 dagar. Kram på er!

• Pippi70

Vad spännande Karin!!! Just nu vill jag också vara där du är! Tycker denna väntan är jättejobbig..jag försöker ta en dag i taget och inte tänka så mycket men det är ju omöjligt.

Har så många förväntningar som jag samtidigt försöker dämpa, att chansen att bli gravid är så mycket större ,gör mig både jätteglad och jätterädd..

Det som jag är mest nervös för nu är att det inte ska bli så många ägg.. Att de inte blir befruktade.. Att vi inte får några till frysen ..tänker ju att om det inte fungerar första försöket så kanske det gör på andra..? Men om vi inte får några till frysen är det liksom kört..

Tänker på dig Ny i Gbg ... Hur går det för er? Har ju läst här i tråden att det hände er och att ni misslyckades med ert försök. Ska ni försöka igen? Betala allt en gång till?

Myran? Vilken dag åker ni ner?

Vi åker antagligen ner den 14/4

Miafia, har du fått din plan ännu??

Måste vara nervöst och jobbigt att inte veta när det ska ske, även om det är preliminärt.

Kram på er alla fina

• Pippi70

Vad kul myran! Då kanske vi åker samma plan:) vi åker från Arlanda på kvällen till Alicante.

• Karin71

Åh så roligt att ni kommer att vara där samtidigt Pippi70 och Myran6801! Ska hålla tummar och tår så mycket det bara går!!! Kram!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

• myran6801

Tack Karin!!! Det behövs verkligen! Är faktiskt lite orolig denna gång. Alla misslyckanden har satt sina spår.

• germany

Men, vad precist Pippi & Myran att ni åker ner samtidigt! Det måste betyda tur längs eran "tur" Skrattande.
    Hoppas ni kanske vill och hinner ses en sväng när ni nu kommer att vara i Spaninen samtidigt.
    Om ni visste vad jag håller tummarna hårt för er nu. Skulle bli superduperglad om ni båda blir gravida och de samtidigt (vänner  för livet sedan då kanske?)

Visst sätter ni tillbaka 2 ägg om det finns möjlighet eller har ni kanske inte tagit något större beslut kring detta?

Tack Pippi för din hälsning till mig. Du är alltid så go & glad, du passar bra ihop med ditt soliga nick :)
     Och du ska då bara veta att jag inte glömt bort dig och en hel del andra som jag ju kämpat tillsammans med här på forumet. En gång kämpare.....alltid kämpare. Så är det bara och den känslan försvinner inte i ett nafs och jag vill så gärna att ni som jag "känner" till lite mera än andra nya som hela tiden strömmar till i våra trådar först och främst ska lyckas och få bli mammor Hjärta. Sedan önskar jag förstås lika mycket att andra nya också ska få sin dröm att gå i uppfyllelse, och för mesta så tror jag att alla blir föräldrar till slut, på ett eller annat vis.

• MiaFia 2012

Nu har jag också lite bättre koll, vi får tillbaka ägg i mitten av nästa vecka. Det känns lite nervöst att dom sätter in på dag 7 inräknat äp-dagen, mycket kan hända men just nu finna i alla fall fem befruktade som utvecklas fint. Håller tummarna... Trevlig helg på er!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?