• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • TyckOmMig

Pippi70 och myran6801-stort lycka till med era försök följt er i IVF tråden tidigare då även vi gjort två sådana försök.
    Själv har vi varit hos AVA Clinic Riga i lördags den 6/4 för vårt första ÄD försök och ET.

Är rastlös nu när man väl kommit till ruvandet här är så skönt att läsa av om alla era tankar och funderingar ni skriver så fint och väl om hur man upplever all upp och nergång
    .
    Stor kram på er alla!

• MiaFia 2012

Mycket som händer här, kul!

Tummen1: Vad inspirerande din historia är! Jag tycker att det låter toppen med en psykolog på mvc, hoppas den möjligheten finns för oss också om jag nu lyckas bli gravid.

Jag har nu fått två blastocyster tillbaka, dom ska vara väldigt fina. Vi stannar en dag extra och sen åker vi tillbaka till kylan. Skönt väder här nere men jag kan inte njuta, är lite för orolig för att promenera omkring etc nu när dom satt in äggen. Man ska ju ta det lugnt men svårt att veta var exakt gränsen går.

Fick en "blastis" till frysen. Lite av en besvikelse men läkaren sa att det var ett fint resultat, två ägg slopades eftersom dom inte hade tillräckligt hög fryskvalitet.

Så nu är det bara att vänta. Hur tidigt vågar man tjuvtesta? Vet inte om jag lyckas vänta på hcg-testet... Kramar från Spanien

• MiaFia 2012

Glömde säga att jag hoppas allt går bra för dig, Ny i Gbg, och att du snart kan börja ett nytt försök. Låter superjobbigt men du gör ju helt rätt som prioriterar din hälsa nu. Skönt att det inte var cancer!

• mariposa

MiaFia; Grattis! Nu håller vi alla tummarna för dig! Kram

Tummen: Åh, vad mysigt det låter! Drömmer

Pippi och Myran: Vad festliga ni är och samma plan ner å allt... Hade gärna haft sällskap med er!
    Pippi, ja det är lite trixigt med avståndet mellan Alicante och Valencia... Men tur att de kunde ordna en ny donator så snabbt. De har ju så många donatorer så om den tilltänkta donatorn fallerar så finns det andra att ta till direkt. Gällande att din man får lämna prov på nytt så är det nog att de passar på att göra det färsk iom att ni ändå är där nere. Det blir ett moment mindre för dem. 

Mymina- välkommen! Jag har varit tvungen att ta p-piller båda gångerna, men utan dem gissar jag att det tar ca. tre-fyra veckor att bli redo för insättning. Jag gjorde ett färskförsök (som tyvärr slutade i missfall) och ska nu göra ett FET. 

• Pippi70

Tack mymina för att du tänker på oss, myran o mig nu när det är våran tur:)

Jag kommer använda färska ägg, men om du läser bakåt i tråden så skrivs det en del om att det är lika stora chanser med frysta.

Snartlycklig: hej! Kul att du ruvar nu! Håller tummarna för att det ska lyckas !!

Tack för din hälsning!

MiaFia: ruva lugnt!!! Så hoppas vi på ett stort plus( eller kanske två:))

Myran: snart gäller det!! Förstår att du är jätteorolig att dina små inte klarar upptiningen....när får ni veta att det gått bra? Visst var det på tisdag ni gör erat FET? Hur många har ni i frysen?

Mariposa: haha ja det hade vart kul om du också var med på planet:) undrar då hur en mariposa ser ut??? Har en bild av dig i mitt huvud med.. Skulle va kul att se om den stämmer.

Nu är det ju inte så långt kvar för dig heller!! Denna gång kommer allt gå hur bra som helst!! Hela vägen! Tro inte på något annat.

KRAMAR TILL ALLA!! NI ÄR UNDERBARA!

• Pippi70

Tack mymina för att du tänker på oss, myran o mig nu när det är våran tur:)

Jag kommer använda färska ägg, men om du läser bakåt i tråden så skrivs det en del om att det är lika stora chanser med frysta.

Snartlycklig: hej! Kul att du ruvar nu! Håller tummarna för att det ska lyckas !!

Tack för din hälsning!

MiaFia: ruva lugnt!!! Så hoppas vi på ett stort plus( eller kanske två:))

Myran: snart gäller det!! Förstår att du är jätteorolig att dina små inte klarar upptiningen....när får ni veta att det gått bra? Visst var det på tisdag ni gör erat FET? Hur många har ni i frysen?

Mariposa: haha ja det hade vart kul om du också var med på planet:) undrar då hur en mariposa ser ut??? Har en bild av dig i mitt huvud med.. Skulle va kul att se om den stämmer.

Nu är det ju inte så långt kvar för dig heller!! Denna gång kommer allt gå hur bra som helst!! Hela vägen! Tro inte på något annat.

KRAMAR TILL ALLA!! NI ÄR UNDERBARA!

• Pippi70

Och Karin: hur mår du? Hoppas dina blödningar har gett med sig och att allt bara är bra!! KRAM

• Pippi70

Hoppsan tyckommig!! Nu blandade jag ihop dig med en annan vän från IVF tråden:)) menar ju dig!! Roligt att du kikar in här:)) kram

• Pippi70

Hoppsan tyckommig!! Nu blandade jag ihop dig med en annan vän från IVF tråden:)) menar ju dig!! Roligt att du kikar in här:)) kram

• Karin71

Än en gång måste jag säga att den här sajten är fantastiskt! Vilket enormt stöd alla är! Superkvinnor allihopa! Jag är i Italien några dagar och bara slappar. Har fortfarande lite småblödningar och molvärk men det ska tydligen inte vara någon fara. Kommer att göra ett nytt UL nästa vecka när jag kommer hem... MiaFia: Håller tummar och tår för dig! Jag tjuvtestade lite för tidigt första gången och blev så oerhört besviken... Sen tjuvtestade jag igen dagen innan planerade HCG provet och det visade ett svagt plus! Pippi & Myran: snart är det dax! Vilken grej att ni åker ner tillsammans! Kul! Håller tummar och tår för er också! TyckomMig: kul att du tittar förbi! Jag följer också Rigatråden eftersom jag först hade tänkt åka dit. Håller tummar och tår för ett stort plus! NyiGbg: det var oerhört tråkigt att höra vad du drabbats av! Samtidigt måste det vara skönt att hitta orsaken till dina bekymmer och att det går att göra något åt det hela! Krya på dig supermycket så du snabbt är tillbaka på banan! Håller tummar och tår för dig med! Germany: jag måste be dig så otroligt mycket om ursäkt! Förstod inte att du var gravid! Grattis, grattis, grattis! Blev så glad när jag tillslut förstod det (är lite trög..)! Så roligt! Ta hand om er alla! Vill så gärna att alla ska lyckas! Kram på er!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?