• Karin71

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Myran: Jag hade molvärk som liknade mensvärk och gick ner lite i vänster ben. Enligt gyn så var det ligamenten som "drog" tack vare att livmodern växer lite. Jag vet inte om det är samma sak som du har men jag håller tummarna för att det är det. Själv fortsätter mina blödningar. Fick en större blödning i torsdags så nu vet jag inte längre om jag bä på ett foster eller inte. Ska kolla på torsdag, orkade inte åka in tidigare och kolla....
    Hoppas att ditt HCG värde är riktigt högt nu! Referensevärdet för HCG v5 är mellan 100-5000! Håller tumarna för dig!

• Karin71

TyckOmMig: Har blött i princip hela tiden. Ganska lite de första veckorna men förra veckan så blödde jag rejält och då ökade jag Progesteronet till x 3 och sedan dess har det avtagit. Har fortsatt molvärk men det är sannolikt en växande livmoder... hoppas jag... Vilken berg-och-dal bana! Jag har läkartid på MVC på torsdag så då får jag veta! Min trötthet är dock väldigt påtaglig!
    Kram på er alla!! Håller tummarna hårt för oss alla att vi ska lyckas!

• Karin71

TyckOmMig: Hur tar du Fragminsprutorna? Håller helt med dig om att ibland så svider det när man sprutar in medlet men om du byter ställe på magen varje dag så går det lite lättare. Jag tar en valk och klämmer valken hårt mellan fingrarna och sen sticker jag. Sprutar in långsamt så känns det minst (i alla fall för mig). Varför har du Fragmin? Jag har haft proppar i lungorna så jag måste ta det genom hela graviditeten.
    Lycka till! Kram!

• Karin71

Åh Pippi, det gjorde mig oerhört ledsen att höra att det inte blev ett plus. Det glädjer mig att ni kommer att försöka igen. Det är som Germany skriver, mycket som ska klaffa! Stor stor kram på dig! Du ska veta att jag tänker på dig!

TyckOmMig: Grattis! Oerhört skönt att de gjorde ett UL och kunde konstatera GravidGravid! Igår lästa jag att när man har sett hjärtslagen så minskar MF risken till endast 3% statistiskt sett (även om blödningarna fortsätter)! Det gav i alla fall mig ett lugn och våga leva lite mer som vanligt!

Kram på er alla!

• Karin71

God morgon på er alla kämpare!
    Grattis Mariposa! Så härligt att du nu är ruvare på två stycken finingar!Hjärta

Pippi: Du känns så stark! Du reser dig från nederlaget som en riktigt kämpe och går rakt in i striden igen! Är mycket imponerad! Verkligen beundransvärt! Hoppas att kliniken tar sitt förnuft till fånga och ger dig en rejäl rabatt till nästa försök!Hjärta

Myran: Det är glädjande att läsa att du nu mår bättre!!! Nu håller vi tummarna för att VUL visar FINA resultat!Hjärta

Myrmina: Kul att du är på G! Visst är det oerhört spännande!Hjärta

TyckOmMig: Din stackare! Hur mycket ska man orka stå ut med på en gång? Du är STARK! Skönt att det inte var något elakartat i sköldkörteln men jag förstår att det är jobbigt ändå... Och dessutom så illamående. Svårt läge men ur illamåendet kommer något gott!!Hjärta

Längtan74: Blev så glad att läsa om din historia! En liten Valenciaprinsessa... Fick lite extra kraft av din historia.Hjärta

Germany: Vilken bra idé! Om jag kvalar in i den nya tråden är jag gärna med! Hjärta

I torsdags var jag på läkarbesöket på MVC. VUL visade att allt var bra och helt normalt (trots alla blödningar!) och efter det så har blödningarna avtagit. På bilden såg man ett hjärta, två njurar, en ryggrad men själva fostret såg ut som en anka! Baby Nu känns det lite lugnare... Fick en remiss till spec MVC och kommer fortsättningsvis att följas där.

Stor kram på er!

• Karin71

Hej Mymina! Spännande att höra att du också är singel och gör det själv!
    Det var läkaren där som gav mig rådet att ta ett embryo eftersom det var första försöket och tanken på att få tvillingar som singel känns något övermäktigt..... Min plan var dock att om jag misslyckas efter två försök så skulle jag överväga två embryon.
    Gällande 3-dagars eller 5 dagars lämnade jag till expertisen. Bedömde att de kunde sin sak och bestämde mig för att inte oroa mig för den saken. I Valencia valde de 5 dagars blastocyter till mig.

Har du berättat om dina anlag för proppar till Alicante? Om ja, när tycker de att du ska börja med Fragmin?
    Håller tummarna för dig!!
    Kram!

• Karin71

Grattis Tummen1! Otroligt roligt att höra!BabyBaby
    Det är verkligen inspirerande att "få facit" att det verkligen fungerar!!
    Stort lycka till!Hjärta

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?