• Tassa

Plåtburkar från mattillverkare, t ex oboy

Hej!
    Ibland har ju livsmedelstillverkare kampanjer där man får en plåtburk på köpet. Jag älskar dessa burkar, både praktiskt och snyggt i skafferiet. Jag har några, te, oboy, socker, vaniljsocker, bakpulver och musli men skulle så gärna vilja ha fler. Jag tror dock att jag missar kampanjer för att jag inte vet om dem. Tänkte att vi (om det nu finns fler som gillar dessa burkar) kunde hjälpas åt att hålla koll på aktuella kampanjer och tipsa varandra. Hoppas det finns fler än jag som vill hänga på!

• Svar på tråden Plåtburkar från mattillverkare, t ex oboy
  • Fia 28
    Tassa skrev 2012-04-26 18:35:19 följande:
    Någon som har sett något nytt?
    Vilka burkar har ni och vilka vill ni ha? Jag skulle vilja ha vetemjöl, havregryn, corn flakes och knäckebröd.
    Vetemjöl, oboy och havregryn har jag, cornflakes har även syrran.
  • Tassa

Är det länge sen ni hittade dem eller finns de att få tag på nu?

• Fia 28
    Tassa skrev 2012-08-16 17:03:49 följande:
    Är det länge sen ni hittade dem eller finns de att få tag på nu?
    Både mjölburken och havregrynsburken har jag sett i affären rätt nyligen, dock i finland. Försöker minnas märke om det var finska märken eller inte, men minns inte. Iaf flingburken var Kelloggs men det var ifjol de fick den.
  • Tassa

Jag skulle verkligen behöva en knäckebrödburk, en stor rund för hela kakor, någon som har sett?

• Fia 28
    Tassa skrev 2012-08-29 13:41:25 följande:
    Jag skulle verkligen behöva en knäckebrödburk, en stor rund för hela kakor, någon som har sett?
    Det finns väl en viss pepparkakssort som kommer i plåtburkar?
  • Tassa

Det gör det kanske men det är en knäckebrödburk jag behöver.

• Fia 28
    Tassa skrev 2012-08-29 15:26:48 följande:
    Det gör det kanske men det är en knäckebrödburk jag behöver.
    Jag trodde kakor = kex, men förstår du menar hela runda knäckebröd istället.
  • Tassa

Ja, såna där stora knäckebrödskakor, det vore skönt att kunna "stänga in" dem och slippa smulor överallt!

• straw2008

Var bara tvungen att köpa ett paket tvättmedel då man fick med en plåtburk som ser ut som en tvättmaskin med ett fönster där just luckan är HELT BEDÅRANDE o ska bara få stå på en hylla hemma!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tassa

Var hittade du den?

Någon som har tips om knäckebrödburk?

• gabardin
    Tassa skrev 2012-08-29 16:07:07 följande:
    Ja, såna där stora knäckebrödskakor, det vore skönt att kunna "stänga in" dem och slippa smulor överallt!

Det finns en att beställa på leksands knäcke. Finns en på Granit också i typ zink. Inte gratis men bara som tips.
Svar på tråden Plåtburkar från mattillverkare, t ex oboy