• MiaJ77

Obduktionstekniker

Kul! :) Var bor du? I Sthlm finns den på Åsö Gymnasium (asovux.se)
    1-årig på helfart ..! Jobbar du inom vården idag?

• MiaJ77

Finns på distans, men då blir det väl lite resor upp hit också .. Googla, den verkar inte finnas på så många ställen ..? Lycka till :)

• MiaJ77

Tycker det är intressant med människokroppen, men samtidigt att "ta hand om" den döde humant och värdigt även fast han/hon inte lever längre .. Och att ta hand om de anhöriga ..
    Har jobbat på hospice tidigare (vård i livets slutskede), känner att man gör något värdigt deras sista tid i livet :)

• MiaJ77

deede - ska börja jobba igen efter att ha varit mammaledig 1,5 år så jag måste skrapa ihop en inkomst först så det känns att man lever :) men kanske nästa år? :)
    Ta kontakt med ett bårhus el liknande och fråga om du kan få "prova på", ibland kan man få in en fot så också :)

• MiaJ77

Miot - tack :)
    Ja, det är verkligen antingen eller där, vissa fixar det och andra inte, inte så konstigt egentligen eller hur? Döden ... säger ju det mesta ..
    Samtidigt verkar det vara ett väldigt ensamt jobb, jag ska nog "prova på" det först om jag får tillfälle någonstans :)

• MiaJ77

Bollen - googlat lite och läst att efterfrågan kommer att bli ganska hög nu när många (de flesta?) går i pension .. Tydligen finns bara ca. 100 stycken i hela Sverige.
    Har man vårdutbildning i botten (lägst uska) så tycker jag inte att det borde vara så svårt att komma in? :)

• MiaJ77

Anonym - .. Nää, kanske är olika beroende på var man hamnar då .. Jobbar du som det?

Svar på tråden Obduktionstekniker