• Anonym (M)

Obduktionstekniker

Hej! Finns det någon här som arbetar som obduktionstekniker? Är det intressant? Är det ensamt, många tunga lyft och sorgset som man läser att det kan vara? Jobbar som uska och funderar lite på att vidareutbilda mig ... Tacksam för svar.

• Svar på tråden Obduktionstekniker
  • Anonym

Är oxå intresserad av det!
    Vet du vilken utbildning man läser?
    Hur länge?  

• MiaJ77

Kul! :) Var bor du? I Sthlm finns den på Åsö Gymnasium (asovux.se)
    1-årig på helfart ..! Jobbar du inom vården idag?

• Anonym

Är utbildad usk, men har aldrig jobbat inom vården.
    Ok, ett år, det är ju nte så farligt.
    Ska gå in på länken å kolla. Bor i Skåne, så hoppas den finns nånstans närmare =)  

• MiaJ77

Finns på distans, men då blir det väl lite resor upp hit också .. Googla, den verkar inte finnas på så många ställen ..? Lycka till :)

• Miot

Måste bara fråga, vad är det som lockar? Är nyfiken :)

• deede

Nä, kollade runder lite å den verkar bara finnas i Sthlm....
    Delvis på distans.

Sen har jag inte jobbat inom vården, å det kråvdes ett års jobberfarenhet, så jag får ta tag i det först isf.

Funderar du på att börja nu till hösten?     

Miranda 080302 Minnéa 110706
  • MiaJ77

Tycker det är intressant med människokroppen, men samtidigt att "ta hand om" den döde humant och värdigt även fast han/hon inte lever längre .. Och att ta hand om de anhöriga ..
    Har jobbat på hospice tidigare (vård i livets slutskede), känner att man gör något värdigt deras sista tid i livet :)

• MiaJ77

deede - ska börja jobba igen efter att ha varit mammaledig 1,5 år så jag måste skrapa ihop en inkomst först så det känns att man lever :) men kanske nästa år? :)
    Ta kontakt med ett bårhus el liknande och fråga om du kan få "prova på", ibland kan man få in en fot så också :)

• Miot

Jag är bara jätteglad att någon vill jobba som det, de gör ett fantastiskt jobb! Men för mig personligen verkar det så skrämmande. Jobbar inom vården och har sett avlidna människor ganska mycket. Vänjer mig aldrig...

Svar på tråden Obduktionstekniker