• DeLuxeMamma

    VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL

    Jag hoppas vi alla vågar stå emot dessa extrema och kommunistiska åsikter som oftast idag vänder sig mot sverigedemokrater men i vissa fall vänder sig mot alla oliktänkande i allmänhet.
    Till de vänsterextrema som försöker sprida sin galla på forum som detta och liknande:
    ERA ÅSIKTER ÄR INTE OKEJ!!!


  • Svar på tråden VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL
  • Ziraya

    Nej, det är ju väldigt jobbigt att inte stå oemotsagd i alla frågor. Alla får ha sina åsiker och alla har rätt att debattera andras åsikter, så länge ingen går till personangrepp.

  • Happymom

    Eh, jag är varken höger eller vänsterextreminist, men har man lust att lufta lite politik så får man väl göra det. Vaddå VARNING???

  • SillyJokes

    Alla ska ha rätt att få uttrycka sig på Internet så länge det inte kränker någon. Detta gäller så väl vänster- som det gäller högerextremister och allt mellan.

  • U Fitzgerald82

    Tack för denna trådstart, blev verkligen illa berörd av Marleans trådstart och fick en klump i magen, följer dock flitigt debatten där, Tack och lov verkar dom flesta stå upp för demokrati och åsiktsfrihet. Men ibland undrar man vart vi är på väg när det är accepterat att hata bara man hatar åt rätt håll, själv tar jag avstånd från allt hat och önskar ett nationalistiskt sverige som strävar åt samma håll ... Men hur ska det gå då vi kämpat i decennier för kvinnors rättigheter, vi har kämpat i decennier för acceptans gentemot homosexuella, I samma veva kämpar människor emot detta och vill massimportera människor som inte har dessa åsikter och man undrar lite vad priset för "godheten" är?

    Önskar att folk kunde förstå vidden av kunskap och ett självständigt tänkande, att följa media och deras stora ström av nickdockor är inte bara dumt utan även förödande och destruktivt för landet som människor kämpat för i århundraden, Tänk!

  • DeLuxeMamma
    U Fitzgerald82 skrev 2012-04-20 23:02:58 följande:
    Tack för denna trådstart, blev verkligen illa berörd av Marleans trådstart och fick en klump i magen, följer dock flitigt debatten där, Tack och lov verkar dom flesta stå upp för demokrati och åsiktsfrihet. Men ibland undrar man vart vi är på väg när det är accepterat att hata bara man hatar åt rätt håll, själv tar jag avstånd från allt hat och önskar ett nationalistiskt sverige som strävar åt samma håll ... Men hur ska det gå då vi kämpat i decennier för kvinnors rättigheter, vi har kämpat i decennier för acceptans gentemot homosexuella, I samma veva kämpar människor emot detta och vill massimportera människor som inte har dessa åsikter och man undrar lite vad priset för "godheten" är?

    Önskar att folk kunde förstå vidden av kunskap och ett självständigt tänkande, att följa media och deras stora ström av nickdockor är inte bara dumt utan även förödande och destruktivt för landet som människor kämpat för i århundraden, Tänk!
    Håller med, blev också väldigt illa berörd av trådstarten och bestämde mig därför för att göra en likadan trådstart fast tvärtom. Tanken var att Marlean mfl. skulle få sig en liten tankeställare och kanske förstå vilket bisarrt synsätt han/hon egentligen besitter. Det värsta är nog att dessa personer säger sig vara solidariska och "gillar olika"

    Tänk om man startar en tråd om att det finns muslimer på FL och säger att deras åsikter inte är ok, då skulle det helt plötsligt bli ramaskri men är egentligen samma sak som att säga att nationalisters åsikter inte är ok.

    Varför ska det vara så svårt att acceptera att man kan ha olika åsikter?
  • Happymom

    Hm, missat den trådstarten, och jag kan förstå varför man varnar för högerextrema åsiker. Man är rädda!

    Skulle inte ni bli rädda om det började spridas Alqaida-propaganda här?

  • U Fitzgerald82
    Happymom skrev 2012-04-21 22:31:37 följande:
    Hm, missat den trådstarten, och jag kan förstå varför man varnar för högerextrema åsiker. Man är rädda!

    Skulle inte ni bli rädda om det började spridas Alqaida-propaganda här?
    Tror inte du riktigt förstår, det existerar givetvis ingen högerextremism" här på familjeliv utan det är ett epitet som slängs efter alla invandringskritiker och islamkritiker för jämnan utan ytterligare motivering.

    Vad det skulle ha med en terrorist organisitation som Al-Quaida vet jag däremot inte?
Svar på tråden VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL