VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL
Eh, jag är varken höger eller vänsterextreminist, men har man lust att lufta lite politik så får man väl göra det. Vaddå VARNING???
Eh, jag är varken höger eller vänsterextreminist, men har man lust att lufta lite politik så får man väl göra det. Vaddå VARNING???
Hm, missat den trådstarten, och jag kan förstå varför man varnar för högerextrema åsiker. Man är rädda!
Skulle inte ni bli rädda om det började spridas Alqaida-propaganda här?
U Fitzgerald82,
Du får läsa om det du precis citerade.
Jag har inte skrivit att de båda har samband. Jag skrev varför man varnar.
Det man inte vet något om är man rädd för... Folk är rädda.
Ja psak, det kan man göra.
Det farliga är fördomar som folk gör till verklighet. Kritik, ja, det måste man våga. Det är inte bra när politerna och vanliga människor inte vågar lufta de problem som faktiskt finns inom invandrarpolitiken. Fördomar, nej, man kan inte dra alla över en kant och måste se till den enskilda personen och människan.
Bara för att våldtäkter och gängkriminalitet är övrepresenterade bland invandrare, så betyder det inte att alla är det. 90% är det inte, de vill göra rätt för sig och bara leva ett normalt liv med sina barn och familjer, utan att vara rädda för diskriminering m.m.
De flesta som har sådana åsikter känner inte en enda invandrare personligen. De har bara "hört".
Feminism och vänster är inte samma sak. Även om många går hand i hand vad gäller dessa. Många jobbar däremot för ett bättre samhälle och jämnställdhet även i andra länder.
Jag är för jämställdhet och yttrandefrihet inte diktatur.
Jag skulle inte rösta på varken SD eller Vänstern och inte M eller S heller för den delen!
Psak,
Det lyser igenom starkt att du har rasistiska åsikter. Tror inte det är någon ide att vi diskuterar vidare...
U Fitzgerald82,
Som sagt, ingen ide att diskutera saker med folk som är så enkelspåriga och fördomsfulla.
Jag diskuterar gärna invandrarpolitik... Med vettiga människor.