Inlägg från: Pink Rose |Visa alla inlägg
  • Pink Rose

Katten låter oss inte sova på nätterna!!

Har ni testat att låta kissen sova med er i sängen? Men ni kanske inte vill det, men det var bra för oss... Vi hade ett liknade problem med ena katten, och det som gjorde att han sluta med det var att jag tog upp honom i sängen och sedan la honom där och "visade" att nu ska husse och matte sova, och det kan du också göra. Det är sängdags liksom

Annars så är det bara leka något enormt så katten blir helt uttröttad och somnar till slut, man får försöka lära henne att nu när ni ska sova så är det sovdags för henne också. Självklart så kanske det inte fungerar varje kväll, men hos oss så har det hjälpt enormt att göra det.

• Pink Rose

Silverdraken
    Jag förstår. Blir hon aldrig trött? Det gäller att trötta ut henne till bristningsgränsen och sedan lägga henne i sängen med dig tex. eller fixa en korg eller något till henne. Min katt brukar vara väldigt uppspelt i början när man lägger ned honom å så låter jag honom "gosa av sig" och sen ligger han och kurrar i kanske 1 min, och sen är det tyst för då förstår han att det är ingen idé längre.

Har ni sett över henne foder? Kanske är så att hon får för mycket energi via maten för att vara innekatt?

• Pink Rose

Åh, jag har en skogis själv. Så jag vet hur mycket energi de raserna kan ha.... Jag har funderat på om jag ska försöka hitta något som simulerar dem mentalt. De är väldigt smarta kattraser och om de inte får den mentala simulansen så blir de "odrägliga"

Sånt kan ju också vara värt att kolla upp, Hör gärna av dig till mig om du hittar något bra, för jag är i stort behov av att få simulans till min kisse.

Svar på tråden Katten låter oss inte sova på nätterna!!