Inlägg från: Madame Mom |Visa alla inlägg
  • Madame Mom

Bortskämd, klängig eller självständig?

Har sju barn...  Äldsta är nästan 20.. yngsta fyller snart 1..  Alla har blivit burna och fått sova i min säng när det velat det... Jag har aldrig låtit dom gråta, utan svarat på deras rop när de var små...

Alla sju barnen somnar i sina egna sängar och sover där hela nätterna..  Dom är självständiga och duktiga...  Minsta tjejen är inte så stor än så hon brukar komma över i vår säng vid 6 på morgonen ungefär..  De andra barnen gör det aldrig.

Så..  Alternativ ett är det jag kört med och enligt mig det enda rätta. Jag blir sjukt irriterad när en del föräldrar babblar om att deras veckor gamla (eller månader för den delen) bebisar mår bra av att tränas i att bli lite mer självständiga.....   Tröttsamt och okunnigt..

• Madame Mom
    beccary skrev 2012-04-21 13:43:46 följande:

Vi bar rätt mycket på vår 3 1/2-åring, både i sjal, sele och i famnen. Han hade kolik de första månaderna, vid ca 8 månader blev han hjärtopererad. Jag har alltid kommit till honom när det varit något. Han sover själv sen en bra tid tillbaka, har börjat gå på toaletten själv (utom på kvällen, då vill han gärna ha sällskap) men annars är han inte självständig, vill leka hela tiden MED oss (bredvidlek funkar dåligt - vi ska vara med) och tycker inte om att vara ensam.

Fast att vara självständig betyder inte att man gillar att vara ensam...  Att din son vill ha är nära beror nog på att han är förstabarn (och kanske tom ensambarn). Min store pojke var ensambarn tills han var 9 och har kunde inte alls sysselsätta sig på samma sätt som hans småsyskon kunnat...
Svar på tråden Bortskämd, klängig eller självständig?