Hur länge förvärkar?
Jag vet att det är väldigt individuellt, men hur länge hade ni förvärkar, alltså "mensvärk" innan det drog igång?
Jag vet att det är väldigt individuellt, men hur länge hade ni förvärkar, alltså "mensvärk" innan det drog igång?
Det började ordentligt på måndag eftermiddag och på torsdagen vid lunch blev det akut kejsarsnitt.
Men alltså, då fick du riktiga värkar på måndagen? Jag antar att min mensvärk bara är förvärkar.
Ingen mer?
Med första hade jag kraftiga förvärkar natten innan. På dagen var det helt lugnt och nästa natt kom det igång på riktigt.
Med 2an hade jag ordentliga sammandragningar, men inte ont, regelbundet i nåt dygn innan det satte igång med riktiga värkar.
Jag märkte ingen mensvärk.
Ok. Jag har haft som mensvärk till och från sedan igår natt. Känns dock inte som att det är något mer på g... :/
Med första hade jag förvärkar från måndag morgon till tisdag kväll då vattnet gick - då åkte vi in och på onsdag strax efter 12 föddes vår pojk. Idag har jag BF för nr 2 men har hittills bara haft icke-onda sammandragningar sedan LÅNGT tillbaka, så det är nog inget på g ännu... GIck 9 dagar över tiden med nr 1 så det är väl bara att vänta och hoppas jag får lite ont snart... ;)
Hade mensvär from mpbdag natt ich ela dagen på tisdagen. Infet specielt. Sen sa det pang boom och värkarna eskalerade på någon timma och min son va ute
Hade mensvärk from måndag natt och. (skamdet stå) Mitt fösta barn. Nu är jag gravd i v38 och har inga förvärlar eller speciella sammandragningar, precis som i första.. Men man ska aldrig underskatta helt plötsligt drar det igång, ibland utan förvarning