• jadi

    Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?

    Någon mer här på FL som har adopterat barn med Special Needs som vill dela med sig av sin historia här eller på mejl? Hjärta

  • Svar på tråden Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?
  • Anonym (SN?)

    Vad vill du veta, och i vilket syfte?

    Vill du veta exempel på vilka typer av SN som finns eller vilka problem som uppstått med SN eller vad?

    Det finns ingen "historia" att berätta känner jag... eller, jo, men det räcker med en enda mening kan jag tycka Glad

    Vi har adopterat vårt barn.

     Och att vårt barn råkade ha/hade två olika SN  är inget vi reflekterar över egentligen. Det märks inte i vardagen. H*n är den person h*n är och vi tänker inte på att det finns någon typ av SN, annat när vi besökt sjukvården nån gång.

    Det är ett glatt, vackert, friskt, aktivt och intelligent barn med stark härlig personlighet och en underbar utstrålning.

    "Special needs" har nog de flesta barn och vuxna på olika sätt och i olika perioder i livet.... Ingen människa går genom livet utan att få en "svacka", sjukdom eller skada ju Solig

  • fabbemam

    Så som ovan skriver undrar även jag i vilket syfte du vill veta mer om SN. Att maila dig går inte, det kommer bara upp "systemmedelande". Om du förklarar lite tydligare av vilken anledning du vill veta får du säkert fler svar. Många här aktar sig för nyfikna "upprorsmakare" och blir så som jag vaksamma av en så kort TS....

  • fabbemam
    fabbemam skrev 2012-04-23 22:40:01 följande:
    Så som ovan skriver undrar även jag i vilket syfte du vill veta mer om SN. Att maila dig går inte, det kommer bara upp "systemmedelande". Om du förklarar lite tydligare av vilken anledning du vill veta får du säkert fler svar. Många här aktar sig för nyfikna "upprorsmakare" och blir så som jag vaksamma av en så kort TS....
    Tyvärr, vill jag tillägga.
  • Anonym (hmmm)

    Ja,

    Jag vill också veta syftet att du vill ha reda på enskilda adoptivföräldrars känsliga "historier".

    Man utlämnar sina barn genom att skriva här. Det är verkliga och sårbara människor vi talar om här. Adoptionsvärlden liten och ibland känns det faktiskt som att "alla känner alla" i viss mån. Folk skulle lätt kunna avidentifiera varandra, även om man skriver anonymt här.

    Så vi är försiktiga med att lämna ut känsliga detaljer.

    Varför vill du veta?

    Som du märker får du inga svar, och det beror troligen på att folk funderar på dina intentioner med din fråga.

Svar på tråden Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?