• lykantrophona

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Shit, vad snabbt den här tråden fått svar. Men jag säger också, tidelag är inte alltid dåligt. Djur kan vilja ha sex med människor, det har hänt att även vilda djur har antastat människor. Och människan är ju bara ett djur i mängden, så varför blir folk så upprörda?

Jag vill också säga att det finns djurporr som är producerad utan den stora hänsyn till djuret som man bör kräva. För stora porrbolag (exempelvis i Brasilien) bryr sig inte så mycket, så länge de får in pengar. Och de flesta som kollar på djurporr har inte ett sexuellt intresse för djur i sig, utan tänder på att se något som är tabu. Så då har de inte så bra koll på djurs signaler, sorgligt nog. Riktiga zoofiler tenderar att lägga ner mycket tid på att lära känna djuret och "prata" med det, och känner igen dåligt gjorda filmer.

Så jag tror inte att TS pojkvän tänder på djur. I sådana fall skulle han ju haft filmer på en kille som knullade en hund, eller kanske bilder på hundar med stånd/i löp. Jag känner igen dessa typer. Vissa går så långt att de skickar meddelanden till mig och undrar om jag vill "träffa deras hund", som om jag skulle vilja ligga med vilken jycke som helst.

• lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-21 23:11:24 följande:
    Förstår man inte den övertydliga skillnaden mellan djur och människa förstår man heller inte varför det aldrig kommer vara ok att ha tidelag.
    Nej, förklara. Vad är det som skiljer oss, sexuellt, från alla andra däggdjur? Jag har läst flera år biologi, och jag har svårt att se någon väsentlig skillnad mellan oss och andra djur. Skriftspråk (som du tog som exempel) är ju inget som behövs för att ha sex. Eller hävdar du att analfabeter per automatik våldtas om man har sex med dem?
    radwanska skrev 2012-04-21 23:19:59 följande:
    Okej...... Jo, alla vet nog redan att sexuella övergrepp förekommer och inte är bra, oavsett om det handlar om djur eller människor..
    Helt rätt! Dessutom, den forskningsrapporten som fick igång senaste moralpaniken kallade även misslyckade fall av hemmakastrering och ren och skär tortyr för "sexuella övergrepp". Alla skador på könsorgan över huvudtaget ansågs "sexuella". Jag menar, så klart en hund blir skadad om man skär bort testiklarna på den utan att vara veterinär. Och såklart en häst som blir knivhuggen lider, oavsett kroppsdel. Mot dessa fall behövs det ingen ny lag.

Varför anses det okej för bönder att stimulera kor sexuellt i samband med insemination (för pengar?) men inte för en ko-älskare att göra samma sak för kons egna skull, utan att kon blir gravid med en tjur hon aldrig träffat?
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-21 23:36:19 följande:
    En schimpans kan inte "våldta" någon. Det verkar som det grundläggande problemet för er som vill knulla djur är att ni inte förstår skillnaden på djur och människa.
    Att ha sex med någon mot någons vilja är väl våldtäkt. Sen att det inte lagförs, är ju en annan sak.

Du verkar hävda att djur inte har någon egen vilja. Eller vad är det du hävdar? Informera mig, för tydligen har jag missat något väsentligt inom 4 år av biologi på universitetet. ;)
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-21 23:43:44 följande:
    Efter 4 års studier i biologi på Universitetet tycker du det är ok att ligga med djur? Herregud...
    Snarare, jag tycker det är okej att djur ligger med varandra. Och människan är inget annat än ett djur.

Eller vad är människor för något? Svampar?
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 00:11:30 följande:
    Att tycka det är förkastligt att ge sig på djur kan knappast betecknas som moralpanik - om man nu inte är en zoofil som desperat försöker rättfärdiga ett sjukligt beteende.

(Fantasier får ni förstås ha om vad ni vill. Men ett tips är väl att inte ta upp det på en middag Skrattande)
    Jag antar att du legat med en annan människa någon gång?
    Då har du haft sex med ett djur. Grattis. :P

Du har ännu inte gett några ordentliga anledningar till varför det per automatik vore förkastligt med sexuella relationer över artgränser.
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 00:24:32 följande:
    Jag har haft sex med människor, inte djur. Jag har inte sagt att det är fel med sex över artgränser, utan mellan djur och människa. Eftersom skillnaden tydligen är svår att förstå - jag tycker det är helt ok att ha sex med de djur som kan skriva ett begripligt inlägg i den här tråden.
    Så analfabeter är alltså off-limits? Likaså de som helt enkelt inte kan svenska?

Människor är djur. Hur många gånger måste man säga det? Vad är människor om de inte är djur?
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 00:52:56 följande:
    Men djur är inte människor, eller hur? Förstår du då?
    Okej. Alla människor är djur, men alla djur är inte människor. Nöjd så?
    (på liknande sätt som att alla tallar är växter, men alla växter inte är tallar)

Jag kan förstå att man inte ger andra arter rösträtt, eller straffar dem enligt de lagar som vi har. Men sex krävs det inte någon utbildning för att förstå. Om det är okej för en katt att sätta på en kanin, varför är det inte okej för en get att sätta på en människa?
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 01:02:44 följande:
    Det är inte getens handlingar det handlar om. En get kan inte göra rätt eller fel.
    Okej, så om en person blir påsatt av en get (på getens bevåg) och helt enkelt inte kämpar emot ordentligt, så är det människan som gör fel, trots att geten är den aktiva parten?

Hur är det med dykare som blivit utsatta för våldtäktsförsök av delfiner? Hade de inte svimmat iväg snabbt nog, så hade de varit djurplågare? Eller? märkligt resonemang. Det viktigaste är väl att två individer gör något som båda tar aktivt ställning till och tycker om.
  • lykantrophona
    Anonym skrev 2012-04-22 01:14:50 följande:
    Vet en gravt handikappad, som ej kan tala eller något annat heller helt out, men han gillar killar. Är det då ok om jag sätter på honom ?
    Ifall han inte på något vis kan kommunicera (exempelvis med kroppspråk) så kan du ju inte veta ifall han vill. Men ifall han försöker stoppa in din kuk i sig, så bör man väl rimligtvis anta att han vill. Även funktionshindrade har rätt till en sexualitet.

Djur å andra sidan, har ett tydligt språk och är inte dumma i huvudet. Hur man ens kan jämföra en frisk delfin med förmåga att kommunicera, med någon som inte kan kommunicera överhuvudtaget?
  • lykantrophona

Hur man kan försvara sexuell stimulering för pengars skull (insemination inom djurhållning) men får panik av sexuell stimulering för välbefinnandets skull, det förstår jag inte.

Förresten, för alla er som inte vill hjälpa era husdjur själva, men ändå vill ge dem en möjlighet till njutning, så finns det ju numera "sexdockor" för hanhundar.  gizmodo.com/253334/hotdoll-the-sex-doll-for-dogs

Minns ett fall av poliser i USA som brukade runka av sina arbetshundar, för att de blev lugnare och mer arbetsvilliga. Men i den delstaten var det olagligt med sexuella handlingar mellan människor och andra arter. Fastän i det här fallet så mådde ju hundarna bra av det?

Observera att många veterinärer samlar in sperma från bland annat hundar för insemination. För större djur (tjurar och hingstar ) finns det attrapper, men för hundar brukar man göra det för hand. Det har rapporterats att dessa "spermadonatorer" ofta blir glada av att se samma veterinär igen. Så, ponera att någon som inte är veterinär runkar av sin hund på samma sätt, för att göra hunden glad. Vad är problemet med det här?

Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 01:52:57 följande:
    Frågan är väl snarare varför du drar ned byxorna framför ett djur? Har han bett dig det eller hintat om det genom er kommunikation?
    Jaha, är det omoraliskt att vara naken i närheten av ett djur? Då måste jag be alla kattägare som låter katten gå runt fritt i lägenheten att börja lära katten att inte gå in i badrummet eller i sovrummet när ägaren byter om. Det kanske är obehagligt för ett rådjur att råka se någon bada näck vid en sjö? Och varför har inte alla djur kläder på sig?!
    Nej, struntsnack. Nakenhet är naturligt, och det är människan som satt upp kulturella tabun kring det. Andra arter har inga problem med nakenhet.
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator