• lykantrophona

Hittade djurporr på min pojkväns dator

lillajag82 skrev 2012-04-22 13:48:24 följande:
    Jag kan inte hjälpa det men de som vill ha sex med djur inte är friska på något sätt. Jag har läst hela tråden och äcklas någonting oerhört.. Ja..jag är nog en moralkärring i detta fallet!! Vill en man köra upp sin kuk i analen på sin hund kan man inte påstå att hunden njuter av det? Brukar hundar sätta på varandra i röven eller? En tjej som vill ha en hundpitt i slidan då? Vad är det hon får ut av det ? Räcker det inte med en villig människopitt? Kan ingen tjej som gillar få hunden bakifrån förklara hur hon tänker och känner? Jag är ärligt nyfiken..

Alldeles utmärkt att tidelag ev ska förbjudas fr.o.m. 2014..det är verkligen på tiden..

Men för att åter gå till trådstarten så hade jag känt som du TS..äcklad..
    Jag har aldrig haft sex med djur, men jag tycker att en del hundar är snygga och attraktiva.
    Det där med "tjejer som vill ha hundkuk" handlar om läggning. Precis som att vissa tänder på personer med särskilt utseende, eller kanske är homosexuella, osv. Att fråga "räcker det inte med en villig människopitt" visar dels på okunskap, dels på att du objektifierar både män och hundar. En karl är ju mer än sin kuk, eller hur? Och är man kär i en hund, så är det väl inte så konstigt att låta hunden knulla en. Ska du fråga lesbiska "varför det inte duger med en kuk" istället?

Dessutom, jag har diskuterat zoofili med flertal psykologer. Ingen av dem tycker det är något att försöka "bota" eller ens att oroa sig om. Det där med sjukt/friskt får du nog lämna över till experter.
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-22 14:31:10 följande:
    jag har sett program som handlade om det..det var för några år sedan..

du kan inte mena allvar att du tror att inget djur skadas när människor sätter på dom..
    När det händer, brukar det antingen handla om skillnader i fysik (en människa är större än en katt, exempelvis), eller om tvång. Precis som att människor kan skada varandra vid våldtäkt eller alltför hårdhänt sex.

Men ifall en veterinär kan få plats med en hel arm i en ko, tror du verkligen att en människokuk skadar henne då?
    lillajag82 skrev 2012-04-22 14:20:28 följande:
    jag kan också tycka att hundar är vackra men inte på ett sexuellt sätt.. 
    Det borde rimligen räcka med en människopitt om du är heterosexuell eller..

jo det är klart att man kanske låter hunden knulla en om man är kär i hunden och tror du att det även gäller en man som är kär i sin hund..

Nej, jag är inte heterosexuell. :P Jag tänder på människor av båda könen, samt hanhundar. Och ifall du kan hitta en hund med människokuk, så kan jag väl vara nöjd med också. Det är inte kuken det handlar om, man blir väl kåt på en individ och inte bara könsorganen? Eller bryr sig inte heterosexuella kvinnor om något annat än kuken?

De manliga zoofiler jag talat med bryr sig väldigt mycket om djur. De brukar skänka pengar till välgörenhet (som WWF eller hundhem), de vet oerhört mycket om djur, de gosar med dem, skyddar dem från skada och skriver kärleksdikter om dem. Ja, det sista kommer nog aldrig en ko eller hund att uppskatta iofs, eftersom de inte kan läsa. Men gulligt är det. En del av dem har inget intresse för människor överhuvudtaget, en del tycker om både människor och en eller två arter till.

Och hondjur kan ju bli kåta, det borde väl du som kvinna känna till? Varför antyder du att män som har sex med djur är automatiskt våldtäktsmän? Har du aldrig haft bra och frivilligt sex med en man?

Min pojkvän fick en gång en massa flirtar från en honkatt, där hon flaggade och vände rumpan mot honom etc. Nu kan ju en människohane knappast knulla en katta utan att skada henne, men jag skulle inte sett det moraliskt fel ifall han stimulerade henne försiktigt med ett rent finger. Nu gjorde han inget med henne, men att säga att hondjur aldrig skulle visa intresse över artgränser är att ljuga.
  • lykantrophona
    Trixie skrev 2012-04-22 17:43:57 följande:
    Som sagt. Djur känner inte njutning på samma sätt som människor gör. dom gör det för att säkra sin arts ÖVERLEVNAD. Inte för njutingensskull.. Herre gud människa säkrar du en art när du sätter på en hund  ^^?
    Du blandar ihop proximata och approximata orsaker. Däggdjur kan känna sexuell njutning, detta har en utredning av Danmarks dyretiske (djuretiska) råd slagit fast.

Precis som att vi kanske äter för att inte hungra ihjäl, men blir egentligen mest motiverade av känslan av hunger (och smaken av god mat), så har parning varit evolutionärt vettigt eftersom det ger ungar, men själva individen blir motiverad av sin egen kåthet och njutning. Jag blir fruktansvärt provocerad när folk blandar ihop proximata och approximata orsaker till ett utvecklat beteende, men med tanke på NO-undervisningen i grundskolan kanske det inte är konstigt att folk inte vet bättre.
    Indianica skrev 2012-04-22 16:17:17 följande:
    ¨Min katt visar hela tiden rumpan för hela familjen. Vad det handlar om är inte att katten flirtar med oss (den är för övrigt kastrerad)utan det är kattens sätt att hälsa på sin ägare och visa att den gillar sin ägare (inte att förväxla med "att katten blir kär i ägaren), de har även doftkörtlar vid sin bakdel som de gnider mot t ex ägaren för att fästa sin doft och "tillhörighet" på ägaren.

Det är så typiskt att både pedofiler och även zoofiler tolkar allt offret gör som att offret är intresserad av dem och vill ha sex.
    Vet du vad flaggning innebär? Det är en specifik sak katthonor gör när de är redo för att para sig. Jag litar på att min pojkvän (som läst en del etologi och dessutom har bra koll på kattdjur) vet vad han pratar om. Personligen var jag ju inte där.
    Anonym (Lisa) skrev 2012-04-22 14:13:09 följande:
    Varför har du diskuterat zoofoli med psykologer, är det din önskan om att vara en varg som diskuterats då? Vad är det som har hindrat dig från att ha sex med en, enligt dig, snygg och attraktiv hund om du inte tycker att det är fel?
    Jag har diskuterat zoofili med psykologer för att det hat som zoofiler möts av har lett till ångest och självmordstankar hos mig. Det är inte kul att bli kallad "äcklig", "sjuk i huvudet" etc för något man inte kan ändra på.

Jag har inte haft sex med en hund på grund av praktiska orsaker, och så har jag inte hittat "rätt hund" än. En del som är snygga och trevliga, jo visst. Men ingen jag känner tillräckligt väl. Men jag har levt ganska mycket i monogama förhållanden med människor, och otrohet är väl otrohet så länge man inte kommit överens om något annat.

Och sen herregud. Jucka kan hundar göra antingen av dominans, eller av kåthet. Det går, om man är uppmärksam, se skillnaden. En hund som juckar för att visa dominans har inte stånd, exempelvis. Dessutom så luktar menstruerande kvinnor liknande som en löptik. T o m min morsa (som avskyr hundar) har märkt av detta, när en grannes hund försökte para sig med henne och ägaren skrattade och frågade "har du mens eller?".
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-22 18:13:39 följande:
    Makt och dominans säger jag...våldtäkt handlar sällan om sex...även bland människor... 
    Om djur endast parar sig med sin egen art, för avkomma och inte för njutning, varför existerar homosexualitet, onani, oralsex, parning utanför parningstid, nekrofili och artöverskridande parning i naturen?
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-22 19:22:40 följande:
    zoologerna..vad tror de det beror på att djur sätter på varandra över artgränserna.. 
    Frågade killen bredvid mig som läst etologi och djurfysiologi etc.
    "För att de är kåta"
  • lykantrophona
    Anonym (Eva-Stina) skrev 2012-04-23 15:04:27 följande:
    Hel sjukt. Människor ska bara hålla sig till människor.
    Då kommer följdfrågan: varför?

Förresten undrar jag hur lillajag82 vet att "djur inte vet vad de gör" eller "inte njuter på samma sätt som människor", eller att djur som försöker para sig över artgränser "är störda". Den del etologer skulle nog vara intresserade av.

Som sagt, om jag (4 år biologi), min pojkvän (4 år biologi) och min vän ( utbildad djurskötare) känner till att djur ibland parar sig över artgränserna, och att det inte är någon big deal eller betyder att djuret är sjukt ... så undrar jag hur Lillajag82 kan veta bättre.
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-23 16:06:51 följande:
    Inte vet jag varför man bör hålla sig till människor...
    ok blir du kåt på en hund så bli det då..det är inget jag kan göra något åt. 

Blir det ungar av parandet mellan artgränserna? 
    Kaninen och katten du länkade till parade sig inte..då hade katten skrikit och slängt sig efteråt på golvet eller marken och rullat sig..eller du menar att de har en annan slags parningsritual när en kanin trär på dom? 
    För katten verkade inte så mycket med på noterna..den åt ju i godan ro!! Haha! 

Till alla på detta forum.. 
    Jag har förstått att zoofiler har en liknande känsla för djur som för människor. Man vill ha ett slags kärleksförhållande med djuret och inte bara sätta på den..hur bär de sig åt då? 
    En människa kan omöjligt tolka djuren utifrån alla deras signaler. Det finns ju en logisk förklaring till varför människor pratar med varandra och djur har olika slags parningsritualer med varandra. 

Vad kallar man en kamel som sätter på en dromedar? 
    Vad kallar man elefanten som sätter på noshörningen? 
    Zoofiler...är inte det ett ganska kränkande ord att kallas för om man nu tycker att det är helt i sin ordning att para sig mellan artgränserna? 

Jag ställer dessa frågor av en ren nyfikenhet...
    När det gällde kaninen så menar jag att kaninen försökte para sig med katten, men katten uppfattade inte detta som parning eftersom kaninen inte följde "kattsättet" (dvs, bita i nacken, och antagligen lyckades han inte penetrera heller). Men det är tydligt att kaninen försökte ändå.  Du har heller inte gett någon dålig ursäkt till tupp/anka, där det onekligen verkade vara en lyckad parning (har jobbat med hönsfåglar).

Avkomma uppstår inte av parning mellan arter, såvida de inte är väldigt närbesläktade (som åsna/häst eller lejon/tiger) och även då brukar avkomman vara steril. Men måste all parning leda till avkomma för att vara "moralisk rätt"? Jag visste inte det var katolska kyrkan jag argumenterade emot... :P

Zoofil är format av orden "djur" och "älskare" så därför är det väl inte ett dugg kränkande. Djurälskare är väl inget dåligt att vara? Eftersom majoriteten inte har sexuella/romantiska känslor för andra arter, så finns det väl ett behov av uttrycket. Vill man vara mer specifik skulle man säkert kunna sätta ihop [art] med -fil, och bilda därmed ord som ailurofil (kattälskare) eller cynicofil (hundälskare) exempelvis.

Jag antog att de flesta människor tycker om djur på något vis, och kan se sitt husdjur som en god vän. Så den relationella nivån som inte är fysisk finns ju redan där. Eller menar du att andra arter är fullständigt ointressanta att umgås med, eftersom de inte pratar svenska? Du klappar inte katter? Talar inte mjukt med hästar?
    pluralfamilj skrev 2012-04-23 19:52:19 följande:
    ingen zoofil som tänker på vilka risker som följer för sin egen del också? hur sprids sjukdomar från djur till människor till exempel?
    Zoofiler sprider sådan information emellan sig, eftersom det inte finns någon officiell "sexualundervisning" i sådana här fall. Men i regel är risken för sjukdomsspridning lägre när det gäller sexuella handlingar mellan arter som inte är besläktade. De flesta sjukdomar är anpassade för EN värd, och har extremt svårt att anpassa sig till en annan.

De flesta zoonoser behöver inte sexuell kontakt heller, utan det handlar oftare om att dela bostad med sjukdomsbärare, eller kontakt med avföring.

Jag märker att Lillajag82 genomgående ignorerar många av mina kommentarer som är för svåra för henne att bemöta. Men hon verkar ju inte längre hävda att djur bara har sex för fortplantningens skull iaf.

Med tanke på att jag under min utbildning hört om forskare som stimulerat försöksdjur sexuellt, om hybrider, om homosexuella djur, sett en del parningar osv, så känner jag mig ganska berättigad att säga att djur inte nödvändigtvis lider av sexuella handlingar mellan olika arter. Det är evolutionärt missanpassat, men det är ju celibat, kastrering osv också. Djurens rätt och liknande extremistorganisationer brukar ju agera mer på känsla på vetenskaplig bakgrund, så jag ger inte mycket för dem. Mycket hellre stöder jag Naturskyddsföreningen och liknande.

Med tanke på att vilda djur försökt sexa med människor, och tamdjur försökt para sig med "nya" människor (dvs, inte ägaren/skötaren, utan någon de inte känner), så fungerar inte argumentet "det handlar alltid om träning". Däremot är det tabu att prata om, precis som homosexuella handlingar mellan djur fram tills nyligen sades handla om "dominans" eller "enstaka störda individer", eller helt enkelt ignoreras. Jag ser ett liknande förlopp här... även om det är svårt att förneka sådant som elefanterna som våldtar noshörningar, eller hybridavkomma...
  • lykantrophona

Förresten, den här artikeln berättar att mellan åren 1985-2001 fann de 51 fall av "interspecies courtship" (dvs, uppvaktande beteende mellan arter) hos två släkten av delfiner utanför Bahamas. www.trustedpartner.com/docs/library/000059/Herzing%20Moewe%20Brunnick%20final.pdf

Just ja, en bild på sån där "fruktansvärd djurporr". Här med en tvättbjörn på hund. www.mating.tv/mating/f9/image5/coondog1a.jpg (inte kan någon neka att ståndet syns?)

Sen går det att hitta information på wikipedia, inklusive att vår mänskliga art kan ha hybridiserat med andra primater tidigare i vår evolutionära historia. Så "tidelag" är kanske en del av vårt genetiska arv.
    en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual_behaviour

Sen att "djur inte kan kommunicera" är ren bullshit, vilket alla som umgåtts med djur vet. Ett djur kan visa obehag, nervositet, rädsla, smärta, lika väl som den kan visa lekfullhet, kåthet och välbehag.

Hur skulle ni annars veta, ni som hävdar att djur inte kan kommunicera, huruvida hunden vill leka, eller om katten vill bli klappad?  Kroppspråk, kallas det.

• lykantrophona
    Anonym (Usch!) skrev 2012-04-23 22:08:49 följande:
    Jag struntar i alla förklaringar till varför man skulle ha sex med ett djur. Jag struntar också i er som eventuellt håller på med sådant här och försöker förklara er.. Hade jag hittat filmer där folk har sex med djur på min pojkväns dator hade jag dumpat honom. Både för att det, enligt mig, är helt sjukt men också för att jag aldrig mer skulle känna mig bekväm med att ha honom runt min hund längre.. Jag vet att min pojkvän tittar på porr för det pratar vi väldigt öppet om men sådan porr hade jag absolut inte accepterat.
    Var och en får väl ha sina egna regler i sitt förhållande. Förhoppningsvis kan man tala öppet om sina preferenser och värderingar, så att det inte kommer som en obehaglig överraskning för någon av parterna.

Sen som sagt, de flesta som laddar ner djurporr tänder inte på djur, utan tänder på att se något tabu.
  • lykantrophona
    Anonym (Usch!) skrev 2012-04-24 00:37:10 följande:
    Haha aja, jag tror att jag gjorde min åsikt hörd. För mig blir det nej till porr med djur i men tecknade vargar går bra! Min pojkvän är en människa och min hund är en...Hund.. Men ni får ha så skoj med era fantasier om min hundpojkvän! ;) Nu är min pojkvän klar med Amnesia så lägger ner er här! :)
    Amnesia är ett bra spel, även om jag aldrig klarat av att spela igenom hela.
    Och du hade iaf humor.

Så, du återställer väl lite av mitt hopp till mänskligheten.
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-24 07:35:54 följande:
    Det där var MYCKET intressant! 

Klart att djur kan kommunicera! Det jag har fått framlagt för mig är djur kan visa smärta på olika sätt. Vissa kan bli helt apatiska. Och då har det sagts att Zoofiler då tolkar sitt djur som att det skulle vara okej att sätta på den. 
    Eller en Zoofil skapar ett så kärleksfullt förhållande med djuret att de absolut inte skulle kunna missta sig? 
    Vad händer den dagen zoofilen uppenbarligen har misstolkat sitt djur så att den har tagit psykisk skada? 
    För det borde kunna vara möjligt att misstolka ett djur eftersom vi inte har samma kommunikation? 
    Ja, de zoofiler jag pratat med lägger ner oerhört mycket tid på att lära känna ett djur och tvingar aldrig fram något. De brukar ofta anse att "luras" genom att locka med mat etc också är omoraliskt. Inte heller brukar passivitet/"frysning" tolkas som något positivt. Man vet också att en del djur aldrig kommer vara intresserade av människor på det sättet (verkar handla om personlighet?), och om individen visar noll intresse så backar man.

Det finns risker för missuppfattning, och därför har en aktiv zoofil ett stort ansvar. Jag förnekar inte att det ibland sker våldtäkter, men det sker det mellan människor också. Däremot så är det väl få som blev så upprörda av djurplågeri som just de zoofiler jag hade kontakt med förut. För om vissa ser djur som ägodelar eller arbetskraft, så såg dessa zoofiler djuren som potentiella älskare och vänner.

Den dagen då ett djur har tagit psykisk skada, så hoppas jag att den personen som orsakat den skadan dömds till djurplågeri, som sig bör. Men detta handlar om all sorts psykisk skada, oavsett om handlingen som orsakat det var sexuell eller inte. I nuläget tycker jag att man ofta dömer till för låga straff när det gäller djurplågeri, och att man har för dålig kontroll på om djurplågare skaffar sig nya djur. Men jag ser inget behov av att specifiera sexuella handlingar i lagen, då de kan vara bra och njutbara för båda parter. All sorts skada på djur, fysisk eller psykisk, borde tolkas genom grunden i djurskyddslagen: "djur ska skyddas från onödigt lidande".
  • lykantrophona
    Ermenegildo skrev 2012-04-24 12:40:46 följande:
    Jisses, det här verkar oerhört svårt att förstå.

Jag ska en sista gång försöka förklara. Ett djur kan givetvis döda ett annat djur - men inte mörda. Ett djur kan ta något som ett annat djur håller i - men inte stjäla (man kan ju dessutom undra om djur kan "äga" någonting, det är i så fall en rent mänsklig konstruktion). Ett djur kan para sig - men kan inte våldta.

Mord, stöld och våldtäkt är exempel på handlingar som kräver en bedömning av vad förövaren avsåg och förstod. De handlingarna kan därför endast begås av en människa som har ett medvetande. Även bland människor måste man göra en subjektiv bedömning - det är inte mord om en tågförare av en olyckshändelse kör på någon på spåret och det är inte stöld om en bebis tar en annan bebis skallra.

(De kräver dessutom att offret är en människa. Är "brottsoffret" ett djur kan det varken vara mord, stöld eller våldtäkt.)

Det verkar i och för sig som detta att låtsas att djur är människor med mänskligt medvetande och förstånd hjälper zoofilen. Då kan man ju förklara att man har ett kärleksförhållande med ett djur eller att djuret "vill" olika saker.
    Jag kan förstå din poäng rent juridiskt: man kan inte döma ett djur till mord eller våldtäkt enligt svensk lag.
    Men menar du att alla icke-människor saknar vilja, förstånd och känslor? Där kan jag inte hålla med dig.

Vuxna djur är betydligt klokare och självständigare än en människobebis. Bebisar bör ju rimligtvis jämföras med djurungar, och vuxna människor med vuxna av andra arter.
  • lykantrophona
    lillajag82 skrev 2012-04-24 19:24:43 följande:
    Ermenegildo!
    Så jävla gott skrivit!

Jag har sympati för de som vill pippa djur.
    Jag äcklas fortfarande men har insett att det naturligtvis finns människor till allt och så även djur tydligen. Störda individer? Inte nödvändigtvis såklart. Det beror på hur man ser det. Sexuella läggningar finns det gott om. Likaså fetischer. Sen kan man alltid undra vad det bottnar i. Och då gäller det både djur och människor.
    Vi är nog lite "störda" allihopa på något vis. P

Tack lykantrophona för dina kloka svar. Du fattade vad jag menade och svarade på frågorna på grund av din kunskap och inte dina egenskaper (eller vad man ska kalla dig, har ju ingen aning vad du vill kalla dig)

Tack för mig!

Och stor kram till TS!!
    Det här värmer mitt hjärta oerhört. Jag kräver inte någon helomvändning av människor, men bara man får någon att tänka bortom första "äckligt, äckligt, uuusch" så har man nått långt. Jag trodde först inte att jag skulle nå fram till dig, men nu märker jag att du lugnat ner dig. Tack :)
    Ermenegildo skrev 2012-04-24 13:59:20 följande:
    Det är väl en fråga för forskningen hur mycket känslor, vilja och förstånd djur har. Men det är i vart fall inte tillräckligt för att samtycka till sex med människor. Djurskyddslagen du hänvisade till kräver också att man låter djuren bete sig naturligt. Att para sig med människor eller delta i djurporrfilmer är inte naturligt beteende för djur.
    Ja du, är det naturligt att bli kastrerad? Att leta efter sprängmedel? Att leva inomhus? Att äta processad foder istället för mat man jagat själv? Att bli tatuerad? Att vara med i film överhuvudtaget?

När jag tänker "naturligt beteende" när det gäller husdjur och djur i djurpark, så tänker jag mer naturligt som i instinkt och handling, än naturligt när det gäller material eller objekt. En hund tycker det är naturligt att jaga leksaker, eftersom det aktiviterar dess jaktinstinkter. En katt tycker det är naturligt att klösa på en klösbräda, eftersom effekten är densamma som med ett träd.

Ett djur kan alltså tycka det är lika naturligt att para sig med något som att avstå från parning över huvudtaget.

Så, jag kan tycka det är lite hyckleri att inte protestera mot bombhundar, cirkushästar eller akvariefiskar, men däremot tycka det är omoraliskt att låta ett djur para sig med en, eller stimulera det på annat vis.

Sexualitet är en naturlig del av djurens beteenderepertoar. Att ignorera den helt och hållet tror jag inte är konstruktivt.
  • lykantrophona
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-04-25 20:59:48 följande:
    Har vågat ta upp den sjuka filmen nu! Han hade inte filmen som ett onaniobjekt utan bara för att han var nyfiken, dock blev han jättearg på mig som hade tittat lite i hans dator fastän det var han som gjort fel!
    Att snoka runt utan tillåtelse är fel. Det kan vi nog alla komma överens om.

Men du hävdar att han har gjort fel. Då undrar jag hur. Har du sagt åt honom att inte ladda ner djurporr? I sådana fall kan jag förstå att du är besviken ifall han brytit en överenskommelse. Men tillåt mig att tvivla att ni faktiskt diskuterat frågan i förhand... Sen är det inte olagligt att ladda ner djurporr, så även lagen står på hans sida.

Jag tror iofs att du behöver bara släppa det här. Som jag gissade, handlade det om att vilja se något tabu, inte att han skulle tända på djur. Det är ganska vanligt att folk kollar upp konstiga saker på nätet.
  • lykantrophona
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-05-07 13:58:24 följande:
    Men det var väl fan vad folk hakar upp sig på när jag skummade igenom hans data! Det var inte det som var fel utan att han är sjuk och tittar på djurporr
    Och det är fel att vara "sjuk och titta på djurporr" för att...?

Djurporr är inte olagligt, han var nyfiken och kollade upp något konstigt, ingen har skadats? Men du har däremot brytit hans förtroende genom att snoka runt.
  • lykantrophona
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-05-07 21:09:08 följande:
    Men lilla vän du blandar äpplen och apelsiner IGEN!!! Tänk lite innan du kläcker ur dig saker. Filmer är inget dokument, ett dokument skriver man och en annan filtyp spelar man upp (mp3/.avi) Etc, ja du förstår
    Men kanske inte vill ha folk som går igenom ens grejer i alla fall?

Med tanke på att ni inte hade någon tidigare överenskommelse om vilken sorts porr som är ok, så har han ju inte brytit mot några löften. Däremot så brukar det vara ganska allmänt att man inte snokar omkring i andra människors grejer: om det sen är dagbok, dator eller underklädesbyrå spelar mindre roll.
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator