Inlägg från: Anonym (Så ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så ledsen)

Vär flicka i magen lever inte

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, känner mig så tom. Har inte riktigt fattat än. Var på ultraljud i morse och det visade sig att vår lilla flicka inte levde. Har känt sparkar men inte de senaste två veckorna, trodde det var normalt men nu förstår jag varför.

Det jag tänker på mest just nu är ärligt talat vad jag ska säga till folk? Vad säger man? Idag skulle vi ha skrivit ut på Facebook att vi väntar barn, har velat vänta tills jag visste att allt var okej. Det är bara våra föräldrar som fått veta att vi väntar barn.

Vad ska jag göra? Vet faktiskt inte om jag vill ringa runt till mina vänner och berätta. Har ingen riktigt nära vän som jag velat berätta för innan ultraljudet, tänkte som sagt skriva ut det på facebook.

Jag vill att folk ska veta. Jag vill inte mörka att jag är gravid, att min lilla dotter har dött i min mage. Jag vill inte gå igenom det här i hemlighet.

Men man kan väl inte skriva ut det på fb? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vär flicka i magen lever inte
  • Anonym (Så ledsen)

V. 18+2 är jag i idag, eller skulle vara. De sa inte exakt när hon slutade andas men de tippade på att det var nu den senaste veckan. Känner mig så arg för jag blev kallad till RUL i måndags men de bokade om den till i morse istället. Tänk om de kunde ha sett att något var fel i måndags, tänk om hon levde, tänk om hon kunde ha överlevt.

• Anonym (Så ledsen)

Jag känner att jag vill skriva ut det. Hon är min flicka, min dotter... Även om jag aldrig kommer att få träffa henne levande känner jag att det är mitt barn, jag är mamma till henne. Känns fel och fult att mörka om det, som om hon inte existerat öht.

Men är rädd att folk ska tycka att det är fel eller makabert att skriva ut sånt här på fb. Känns lite tabu, jag vet inte.

• Anonym (Så ledsen)
    Takex skrev 2012-04-22 12:55:13 följande:
    Vill börja med att verkligen beklaga sorgen! Fy sjutton vilken sorg.

När det gäller att berätta så tycker jag det kan vänta. Jag tycker att de människor du redan berättat om graviditeten för är dom som du undermedvetet valt som ditt support nät. Så prata med dom som du kände dig trygg att berätta från början till. Självklart ska du sen inte förneka din dotter men det kan du prata om sen, när du mår bättre och har fått bearbeta din sorg. Det finns inte mycket folk på t ex FB kan säga ändå, det blir för tungt. Så jag tror det är bättre att det är något du kanske tar upp när det kommer upp ett samanhang när du är med vänner t ex.

Beklagar verkligen TS,  ta din tid att bearbeta detta och sörja din fina tjej, det måste du unna dig själv.

Tack, tror jag ska vänta några dagar innan jag ens funderar på vad jag ska skriva även om jag tror att jag ska göra det. Fattar det inte än öht, känns som en film. Känns som om jag skriver till er och hittar på. Där här kan ju inte hända oss, det gör ju bara inte det. Det är inte sant, jag drömmer.

Kan vara en bra ide att landa lite och förstå själv vad som hänt, är ju bara några timmar sen vi fick veta och hon är fortfarande i min mage.
Svar på tråden Vär flicka i magen lever inte