Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vär flicka i magen lever inte

Anonym (Så ledsen) skrev 2012-04-22 12:54:59 följande:
    V. 18+2 är jag i idag, eller skulle vara. De sa inte exakt när hon slutade andas men de tippade på att det var nu den senaste veckan. Känner mig så arg för jag blev kallad till RUL i måndags men de bokade om den till i morse istället. Tänk om de kunde ha sett att något var fel i måndags, tänk om hon levde, tänk om hon kunde ha överlevt.
    Beklagar verkligen!

För att ge dig lite perspektiv eftersom du pratar om RUL osv. Om du idag var 18+2 så hade man tyvärr inte kunnat göra nått. Ett barn är inte livsdugligt utanför livmodern i den veckan. Oftast handlar det om PSD, man vet helt enkelt inte varför hjärtat slutar slå.

Ni ska göra det som känns bäst för er, är det att berätta för alla ni känner ska ni göra det. Ta stöd i familjen, det är vid såna här tillfällen  dom är extra bra att ha vid sin sida!

Kramar!
  • Anonym
    Minna76 skrev 2012-04-22 16:11:29 följande:
    Nu vet jag inte hur TS känner det men jag blev väldigt sårad när någon benämnde mitt barn som ett missfall. Det är ett älskat barn, en son eller dotter man förlorat, som man bärt i sin mage och som man föder fram och får hålla i sin famn. Älska det och känna glädje och stolthet mitt i sorgen, över det underbara lilla barn man har i sin famn trots att det inte lever. När jag hör ordet missfall känns det som att människor tar bort rätten för mig att sörja det barn jag har förlorat som just mitt barn. Nu tror jag inte du menade något illa men ville ändå kommentera det.
    Nu vill jag inte trampa på någons tår. MEN, ett foster som dör innan graviditetsvecka 22 klassas som ett missfall i statistik och inom sjukvården. Eller inom sjukvården heter spontan abort. Det är först i graviditetsvecka 22 som det enligt juridisk mening är ett barn.

Sorgligt, men sant. Så att nån säger missfall är inte fel. Även om jag absolut förstår de som förlorat ett foster (sent missfall vecka 12-21) och vill kalla det för barn. Alla har rätt att säga vad dom vill om sina förlorade graviditeter!
  • Anonym
    Anonym (Ina) skrev 2012-06-06 00:21:20 följande:
    Beklagar att ni förlorat er fina dotter <3

En tanke jag fick på att skriva typ; Den (datum hon var planerad) var det tänkt att vi skulle få vara med om förlossningen av vår dotter. Men fick veta (dagens datum) att hennes hjärta slutat slå. Den fina bild från rulet vi tänkt posta på fb efter dagen idag blev istället ett inlägg om vår ofattbara sorg efter vår dotter som inte fick stanna på jorden <3

Kramar! 
    Sen kan du spärra inlägget på FB så att bara dom du verkligen vill ska få veta det.. <3 Kram igen!
Svar på tråden Vär flicka i magen lever inte